EtSmuktSind tolket anti-psykiatrisk
Fra : Bo Warming

Dato : 26-03-02 06:20

EtSmuktSind tolket anti-psykiatrisk

Oscar-vinderfilmen er om et matematik-geni der fra sin studietid
hallucinerer om en fantasiven og han kaster bord gennem vindue og kunne have
myrdet derved.

Men man undlader at hæmme farligheden - incl biljagt på flugt fra russere -
koldkrigs-paranoia.

På et tidspunkt bæltefixeres og gives insulin-chock og han kommer sig og får
nobelpris og giver kærligheden fra hans konen æren.

At skitzofreni helbredes så smukt er der få virkelige historier om.

Måske alle de bivirkningsbefængte psykofarmaka mm virker ved at være så
ubehagelige, at personen vælger normalitet for at slippe.

Filmen dyrker myten om at Einstein-typer gavnede WW2 og koldkrig afgørende,
fx bombe og kodebrydning.

Vi ser idag, at kvantekryptering virkede ikke - der er megen falsk reklame.

At USA har råstoffer og stor oplyst befolkning og mediedygtighed er årsag
til hundred års totalvinderskab.

Overlap gal-genial er nok myte, når bortses fra at enkelte aparte fornyere
mobbes ligesom de fleste sindsygpatienter er mobbede, og nogle genier bruger
myten om "hellig syge"/guddommelig inspiration
til at gavne deres PR (bl.a. Grundtvig og Kierkegaard og Strindberg)

Hjernefejl eller DNA-fejl vedr skitzofreni og anden psykose er aldrig fundet
og behandling er symptombehandling - man famler i blinde og udnytter
placeboeffekt.

Oscarvinder-filmen er dygtigt lavet og en æstetisk nydelse og helt uden
symbolske negere - et overbevisende Princeton-tidsbillede når bortses fra
hernævnte fejl/propagandaløgne..

--------------------------

Bedre er "Monsoon Wedding", der viser indisk civlisation som jævnbyrdig med
vor og langt over muhamedansk.

Andre Bollywood-film der nok er seværdige vises på Nationalmuseet
april 6 kl 11+14, april 7 kl 11+14, april 13 kl 11+14, april 14 kl 11+14

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 26-03-02 09:47

Fra : Wolfgang

Dato : 28-03-02 17:19

Det er unødvendigt at quote et helt indlæg uden at tilføje noget selv.

/w

Fra : Sadat

Dato : 27-03-02 12:07

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message

Bo... tror det er dig som er lidt gal.

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- What would you do if it was you?

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-02 23:54

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message

> "Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message
>
> Bo... tror det er dig som er lidt gal.

BW: Som altid ses, at Z-synspunkter kan kun angribes pr mudderkastning.
Aldrig begrundes .Egentlig er det at spilde ng-resourcer at postulere om en
debatør, at han er mere gal end folk flest, og slet ikke anføre eventuelle
tanker bag synspunktet. Kom igen - hvis ikke vi kan nøjes med ontopic
bold-ej-mand debat.

Selv når som her, der er udførlig anti-psykiatrisk argumentation, evnes
intelligent modspil.

Det er iøvrigt ikke kun de aktuelle skuespil som Boblerne i bækken og Når
vi døde vågner, der beviser anti-psykiatri - også de de mange ny film, der
berører galskab, viser at ordet har kun mening når patienten søger hjælp
eller er voldelig.

Fra : Sadat

Dato : 29-03-02 02:50

> [...]
> debatør, at han er mere gal end folk flest, og slet ikke anføre eventuelle
> tanker bag synspunktet. Kom igen - hvis ikke vi kan nøjes med ontopic

Hør her... Z-synspunkter = ala Hitler / racisme = fuck you = Du har ingen
grunde for at hade individuelle mennesker du ikke kender, derfor behøver jeg
ingen grunde for at svine dig til.

--
_________________

Fra : Hedningen

Dato : 29-03-02 06:36

> [...]
> grunde for at hade individuelle mennesker du ikke kender, derfor behøver

Blomsten af Danmarks fremtid har talt.

--
Ha' en go' dag
Hedningen

Fra : Kevin & Tina

Dato : 29-03-02 16:29

Hvad for en film ?
vh kevin

Fra : Hedningen

Dato : 29-03-02 16:47

"Kevin & Tina" <kevin.v@mail.dk> wrote in message
> Hvad for en film ?

LOL. Videre debat fortsættes udelukkende i dk.politik.

--
Ha' en go' dag
Hedningen

Fra : Sadat

Dato : 29-03-02 22:08

"Hedningen" <Hedningen@msn.com> wrote in message

> Blomsten af Danmarks fremtid har talt.

Hvorfor har du aldrig nogle argumentationer eller bare noget at sige? Det er
som om at du holder dine meninger op i hovedet og bare skriver små
kommentarer som om at vi alle burde vide hvad du ved.

--
_________________

Fra : Hedningen

Dato : 30-03-02 00:19

> [...]
> som om at du holder dine meninger op i hovedet og bare skriver små
> kommentarer som om at vi alle burde vide hvad du ved.

Hvorfor sender du dine ligegyldigheder til dk.kultur.film, når der er gjort
opmærksom på, at de også ryger derover? At du ikke fatter dansk ironi er
ikke mit problem. Og jeg er også totalt ligeglad med, om du fatter det.

--
Ha' en go' dag
Hedningen

Fra : Bo Warming

Dato : 30-03-02 08:49

Fra : Hans Pedersen

Dato : 30-03-02 13:33

On Fri, 29 Mar 2002 22:07:53 +0100, "Sadat" <sadat@mail.dk> wrote:

>Hvorfor har du aldrig nogle argumentationer eller bare noget at sige? Det er
>som om at du holder dine meninger op i hovedet og bare skriver små
>kommentarer som om at vi alle burde vide hvad du ved.

Det samme går til dig, og dit hjernedøde svar til Bo Warming. Jeg
sympatiserer på ingen måde med mandens udtalelser, men det er
efterhånden blevet alt for billigt bare at kalde folk for racister,
uden nogen saglig begrundelse.

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Bo Warming

Dato : 30-03-02 16:23

HANS PEDERSEN > Det samme går til dig, og dit hjernedøde svar til Bo
Warming.
>.....det er
> efterhånden blevet alt for billigt bare at kalde folk for racister,
> uden nogen saglig begrundelse.

BW: Racisme-ordet er blevet totalt intetsigende.

Oversætter Per Vadmand har i Information 30marts02 en fin artikel om
begrebsflydningen, som især nu efter valget gør det straffrot for Camre og
DDF at sige, hvad de ville være blevet fængslet for da "de formerer sig som
rotter" replikken faldt i en Z-kronik i EU-parlamentsvalgkampen 1979.

Der er sket en lyksalig flugt fra stalinisme, og ytringsfriheden er blevet
stærkt forbedret, bl.a. takket være Glistrups ihærdige fortale for at
rotte-sammenligning er indarbejdet og venlig om fattigfolks extreme
børneavl, og at det bevises af Hans Kirk og Martin A Hansen romaner.

Fordi modige og skarpt ræsonerende demokrater har turde gå imod censurloven,
er den idag til grin.

Pga. glistrupisme-sejren ved valget ser det ud til, at en ellers sikker
tiltale mod mig trækkes tilbage -

- det er jo udansk at pakke muhamedanerne ind i vat.

De få der kan læse, gør vi en tjeneste ved at de må vænne sig til dansk
frisprog.
(Politiet der forhørte mig sidste år fastslog som 100% Sikkert, at stævning
var et spørgsmål om uger, men som i Hollywood-dramaer sidder nu skurkene og
skændes om at tørre nederlaget af på hinanden, og intet sker.)

Bo Warming 35861000

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 30-03-02 18:44

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

[klip, hele lortet]

Hold denne diskusion ude af dk.kultur.film, og lad den blive i dk.politik.
Den har INTET med film og gøre.

[fut dk.politik]
Klage afsendt til Warmings udbyder.

Fra : Sadat

Dato : 31-03-02 04:01

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message

[Snip]

Bo hvad så hvis det nu var afrikanere/negere som var i danmark... så var
dine udtalelser ikke racistiske?

--

Fra : Bo Warming

Dato : 31-03-02 05:16