Kan scalarer gå med disse selskabsfisk ?
Fra : Brian Laybourn

Dato : 26-03-02 01:33

Hej igen !

Jeg har som tidligere skrevet disse selskabsfisk - Guppy, neon, balihajer,
platyer, pragtsmerling.

Kan jeg have scalarer gående med dem ??

Brian Laybourn
www.clausborreudafformel1.dk

Farum Nærradio Hits:
1. Peter Belli: Ingen regning
2. Trax: Du er fuld af løgn
3. UB40: Red Red Wine
4. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner
5. Johnny Reimer: Sikke en fest
6. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Fra : bonden11

Dato : 26-03-02 06:14

"Brian Laybourn" skrev d. 26-03-02 01:33 dette indlæg :
> Hej igen !
>
> Jeg har som tidligere skrevet disse selskabsfisk - Guppy, neon,
> [...]
scalarer spiser hvad de kan gabe over så det kommer an på hvor store
dine fisk er?
Jeg har haft scalare og fået unger med dem på den naturlig måde hvor de
passer ungerne.
Hvis du vil have unger med dine guppyer og platyer så ingen scalare

MVH JIM

http://www.kandu.dk/

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-03-02 21:09

Brian Laybourn wrote:

> Hej igen !
>
> Jeg har som tidligere skrevet disse selskabsfisk - Guppy, neon, balihajer,
> platyer, pragtsmerling.
>
> Kan jeg have scalarer gående med dem ??

Ja, men du får nok ingen yngel og dine neon kan gå hen og blive til
foder. Når dine balihajer får størrelse af en god dansk frokostsild
skal du også passe på med nye fisk. Jeg havde en enkelt balihaj som var
blevet ca 18-20cm og eftersom den var den eneste tilbage sammen med en
blå gurami og enkelte neon købte jeg ca 20 platyer og 80-100 neon. Jeg
undrede mig meget ove,r at de 'gamle' ikke længere gik til overfladen
ved fodring, men en dag da jeg slukkede lyset mens der stadig var masser
af dagslys kunne jeg se, at der opstod panik i akvariet og guramien og
balihajen kom frem fra gemmerne og spiste sig stille og roligt mæt i
neon. Godt nok gik de sammen med nogle neon, men de nye var blot at
betragte som fodder .

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk