Tekst nederst på side
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-03-02 00:36

Hvordan får jeg en tekst til at være placeret nederst på alle sider?
Det skal IKKE være den samme tekst, så umiddelbart kan jeg ikke bruge
sidehoved/fod?

Altså, en (forskellig) tekst der skal placeres nederst (med lige lang
afstand til bunden af papiret) på mange sider.

PS! Tak til Jan for det andet svar, jeg skal se om jeg kan nå at få
det afprøvet inden jeg tager afsted på kursus i morgen (hvor jeg gerne
skal få styr på disse to "funktioner" til kompendiet jeg skal lave).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.tk/

Fra : hcma

Dato : 26-03-02 15:41

KLIP:
> [...]
>
> Altså, en (forskellig) tekst der skal placeres nederst (med lige lang
> afstand til bunden af papiret) på mange sider.

Samme procedure som ved vandmærke, men indsæt her din tekst i en tekstboks,
og flyt den derhen, hvor du vil have den.
mvh
HC

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-03-02 16:05

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Samme procedure som ved vandmærke, men indsæt her din tekst i en
tekstboks,
> og flyt den derhen, hvor du vil have den.

Jeg er helt enig med hcma, men hvis det er på hver evig eneste side at su
skal skifte tekst, og du har mange sider i dit dokument bliver det noget af
en opgave. Og har du fx 200 sider, kan det godt bleve svært at holde rede på
alle de sektioner, især hvis vandmærker og tekster ikke følges ad.

Hilsen
Jan

Fra : Erik G Christensen

Dato : 26-03-02 18:26

Jan Kronsell wrote:

> [...]
> en opgave. Og har du fx 200 sider, kan det godt bleve svært at holde rede på
> alle de sektioner, især hvis vandmærker og tekster ikke følges ad.

Jeg arbejder ikke med words, men er der ikke en footnotes mulighed ?

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-03-02 18:57

"Erik G Christensen" <egc@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg arbejder ikke med words, men er der ikke en footnotes mulighed ?

Jo, selvfølgelig er der det. Den havde jeg bare slet ikke tænkt på i den
sammenhæng! Men det kræver selvfølkgelig at den ikke bliver brugt til andre
ting, soå som "rigtige" fodnoter.

Hilsen
Jan

Fra : hcma

Dato : 27-03-02 06:30

----
> Jeg arbejder ikke med words, men er der ikke en footnotes mulighed ?
>
> --
> Regards Erik G. Christensen

Der er bare et lille problem med fodnoter: det er fast placering
nederst/sidst på siden/dokumenter, umiddelbart over sidefoden.
mvh
HC

Fra : pre

Dato : 26-03-02 18:09

Det er ikke megen tid du gi´r dig selv til at arbejde med ting der strider
mod alle regler. For at placere tekst der ikke flytter sig når der tilføjes
linier ovenover, skal du bruge Sidefoden. Sidefoden arbejder kun med faste
tekster/feltresultater.

Så mit forslag er at du på en eller anden måde bruger AutoTekst til at
indsætte dem efterhånden. Den bedste mulighed kunne have været at sætte en
mere eller
mindre usynlig tekstboks op i hovedteksten via en makro der også kunne fylde
teksterne ind i boksene på det færdige doku.
Der findes også et IncludeText Felt, og et GoTo-felt men igen, det kræver
mere tid end der er til rådighed.
pre