Player til streaming media
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 26-03-02 00:26

Jeg synes altid der er problemer med Real (8+). For nylig annoncerede
den en ny (kæmpe) update, men hver gang jeg forsøgte at downloade den,
frøs min maskine. Senere ville den heller ikke streame, men frøs hver
gang den skulle forbinde til nettet.

Jeg måtte afinstallere og geninstallere hele lortet.

Spørgsmålet er, om der er et ordentligt alternativ til RealPlayer. Kan
man bruge iTunes (hvordan??)? Hvad er der ellers, og hvordan indstiller
man en anden player som default?

På forhånd tak
Carsten
----------
iMac 233, OS 9.2.2, 192 mb ram

Fra : Jesper

Dato : 26-03-02 06:38

Carsten Ortmann <vousortmann@oncable.dk> wrote:

> [...]
>
> Spørgsmålet er, om der er et ordentligt alternativ til RealPlayer. Kan
> man bruge iTunes (hvordan??)? Hvad er der ellers, og hvordan indstiller

RealPlayer formatet er proprietært, dvs. der er ikke andre der laver
playere til det og nej der er ikke noget alternativ til RealPlayer når
det drejer sig om at afspille streams og filer i det format. Dog får man
nogle steder valget mellem Real, Windows Media og QuickTime og her står
det en frit for at vælge noget andet end Real.

Og så forresten behøver du ikke at hente RealPlayer hvergang en beta
eller en lille opdatering udgives, hold dig til det gode gamle ordsprog:
If it ain't broke, don't fix it.
--
Jesper.
"Do not expose your LaserWriter to open fire or flame."