ukrudt og græs mellem herregårdssten
Fra : gerda

Dato : 25-03-02 23:19

Hvad er bedst og billigst at sprøjte med for at fjerne græs og ukrudt
på terassen og i en stor indkørsel belagt med herregårdssten.
Round up i færdigblandet form er nok ikke det helt rigtige.
Sådan en flaske er jo brugt op før man får begyndt
Jeg husker engang jeg brugte noget, der skulle opløses i en vandkande,
men jeg husker desværre ikke hvad det hed.

Sidste år nåede jeg kun en brøkdel med en kniv
Gerda

Fra : H. Olesen

Dato : 25-03-02 23:30

On Mon, 25 Mar 2002 22:18:45 GMT, g.nicolaisen@mail.tele.dk (gerda)
wrote:

> [...]
>Round up i færdigblandet form er nok ikke det helt rigtige.
>Sådan en flaske er jo brugt op før man får begyndt

Du kan købe 5 liter ufortyndet Round Up i Korn- og
Foderstofsforretningen. Jeg husker ikke lige prisen, men det var vist
omkring 500 kr.

Med mit minimale forbrug af Round Up, tror jeg at jeg i de 5 liter har
nok til resten af min livstid

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : Jakob Bock

Dato : 25-03-02 23:50

Hej Gerda

> Hvad er bedst og billigst at sprøjte med for at fjerne græs og ukrudt
> på terassen og i en stor indkørsel belagt med herregårdssten.
> Round up i færdigblandet form er nok ikke det helt rigtige.

Nej, for Round Up er nemlig ikke godkendt til den slags. Du må med god grund
kun bruge stoffet på arealer der er helt tilgroede, og det udelukkede
naturligvis stenbelægninger ol.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Dan Andersen

Dato : 26-03-02 01:17

Gå i Netto og køb en liter 32% eddikesyre og furtynd den op til 2 kander
vand = Det dræber effektivt græsset. Har brugt i mange år med godt
resultat - og så er det både miljørigtigt og billigt.
Eneste ulempe er en duft af eddike, his det er rigtigt varmt, men den
fortager sig hurtigt.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-03-02 01:43

Jeg bruger også eddikesyre, fortyndet 1L syre til 4 L. vand.
En anden måde er at salte grundigt igennem vinteren, det kræver jo bare at
det bliver vinter i Danmark.
Men når foråret kommer har det begrænset det meste af plantevæksten mellem
fliserne. virkningen fortager sig dog efter en tid og så er det eddikesyre
igen.

Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-03-02 13:02

> [...]
> resultat - og så er det både miljørigtigt og billigt.
> Eneste ulempe er en duft af eddike, his det er rigtigt varmt, men den

Tja, jeg kan da en enkelt ulempe mere - fliserne forvitrer, så du i
løbet
af 10-15 år skal lægge hele terrassen om. Men har man brosten eller
lign.
er det rigtigt godt. Det er salt i øvrigt også.
Vi bruger en damper til terrasen. Meget effektiv, men det skal gøres
hver 4. uge sommeren igennem.

Mvh Maria

Fra : Stefan

Dato : 26-03-02 13:32

ville også gerne have et råd, om hvordan vi kan fjerne mos og den kedelige
grønne ferve de har fået.
jeg har hørt, at en højttryksspuler ødelægger fliserne, nogen der har
prøvet noget andet.

mvh
stefan
Corvetten@mail.dk

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 13-04-02 13:16

Min far tager fliserne op og fjerner alt ukrudt og roder rundt i jorden
nedenunder og så planerer han og ligger fliserne igen. Desuden kan man så
også sprøjte for myrer hvis man har problemer med det.
Hårdt arbejde, men sjovt en varm sommerdag hvor hele familien kan være
samlet om det.
VH LKP

gerda <g.nicolaisen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca1a1e0.40221039@news.sonofon.dk...

Fra : Calle.

Dato : 13-04-02 15:47

Lisbeth Pedersen wrote:
> [...]
> kan man så også sprøjte for myrer hvis man har problemer med det.
> Hårdt arbejde, men sjovt en varm sommerdag hvor hele familien kan være

Hej
I er da vist enten Århusianere eller Molboer, eller har i for megen tid >

Calle

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 13-04-02 16:00

Det er da i hvert tilfælde bedre end at give alt gift år efter år!!! Desuden
giver det god motion og er hyggeligt at tilbringe tid med familien. Ikke min
skyld at du er mere til at forgifte verden!!!
Jeg sagde jo også bare at det kunne være en mulighed ikke at du skulle gøre
det, men hvis du ikke bryder dig om mine råd kan du jo bare lade være med at
læse dem, jeg vil i hver tilfælde gerne frabede mig kommentarer som denne.
VH LKP
ps: vi er thyboere

Calle. <Calle@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb84508$0$78790$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Calle.

Dato : 13-04-02 17:52

Lisbeth Pedersen wrote:
> [...]
> skulle gøre det, men hvis du ikke bryder dig om mine råd kan du jo
> bare lade være med at læse dem, jeg vil i hver tilfælde gerne frabede

Rolig nu, du har vist noget imod Århusianere & Molboerne siden du reagerer
sådan.
jeg kan da fortælle dig, at jeg ikke ejer det mindste form for gift. Så
hellere have lidt ukrudt.

Calle

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 14-04-02 11:06

Nej jeg har skam ikke noget imod århusianere og molboere! Jeg kender ingen
molboere så dem kan jeg ikke have noget imod. Min forlovede og hele hans
familie er århusianere såååå dem har jeg heller ikke noget imod.
Synd, prøv igen *gg*
Det med ukudtet det er så dit valg, jeg gav bare et godt råd!!!
VH LKP

Calle. <Calle@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb8624f$0$220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-04-02 17:56

On Sat, 13 Apr 2002 16:59:40 +0200, "Lisbeth Pedersen"
<hh57@mail.strueres.dk> wrote:

>Det er da i hvert tilfælde bedre end at give alt gift år efter år!!! Desuden
>giver det god motion og er hyggeligt at tilbringe tid med familien. Ikke min
>skyld at du er mere til at forgifte verden!!!

Så fordi Calle ikke i sine vildeste drømme ville tage sine fliser op for
at fjerne ukrudt i fugerne vil han altså bruge gift? Det er noget langt
ude at påstå vil jeg mene.

Selv bruger jeg en times tid på knæ i løbet af sæsonen for at pille græs
op. Og det er ærlig talt småting, og det går let at hive græsset op.

>Jeg sagde jo også bare at det kunne være en mulighed ikke at du skulle gøre

At høre mange forskellige forslag er fint med mig.

>det, men hvis du ikke bryder dig om mine råd kan du jo bare lade være med at
>læse dem, jeg vil i hver tilfælde gerne frabede mig kommentarer som denne.

Sådan fungerer usenet ikke. Det er svært at vide hvad folk skriver inden
man har læst det, og det står enhver mere eller mindre frit for at komme
med en kommentar - nogle gange gør man dog klogest i at lade være. (Ikke
at jeg overhovedet vil tage stilling til om Calle skulle have gjort det,
det må være op til ham selv).

http://www.gartneriet.dk

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 14-04-02 11:08

Nej det gør Calle ikke, han er et naturmenneske og lader ukudtet
være!!!*ggg*
Ja, alle andre må frabede sig kommentarer jeg må bare ikke! Underligt*g*
VH LKP

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:caogbu4gmkg2ojv0ai27kgdbb2isicdacc@4ax.com...

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-04-02 16:17

On Sun, 14 Apr 2002 12:07:52 +0200, "Lisbeth Pedersen"
<hh57@mail.strueres.dk> wrote:

>Nej det gør Calle ikke, han er et naturmenneske og lader ukudtet
>være!!!*ggg*

Det siger han jo

>Ja, alle andre må frabede sig kommentarer jeg må bare ikke! Underligt*g*

Det sagde jeg ikke.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Tom Jensen

Dato : 05-05-02 20:19

"gerda" <g.nicolaisen@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> men jeg husker desværre ikke hvad det hed.
>
> Sidste år nåede jeg kun en brøkdel med en kniv

Hejsa

Dæk fliserne med sort plasfolie i 14 dage, så er alt væk og fliserne ser
ud som nye

Fra : gerda

Dato : 06-05-02 23:10

On Sun, 5 May 2002 19:19:03 +0000 (UTC), "Tom Jensen" <beritom@os.dk>
wrote:
Hej NG...
Tak for alle jeres gode råd...
Den med at tage stenene op o.s.v. :-/
Det drejer sig om en STOR indkørsel foran og en do. terasse bag huset
ialt 140 20 x 7 meter! så det.....
Nu eksperimenterer jeg med damp... Jeg har behandlet et par meter og
vil se, om det virker..

Fra : gerda

Dato : 06-05-02 23:12

Hej igen.
Undskyld....
jeg mente 20 x 7 meter... altså ca. 140 kvadratmeter,

Gerda