IrDA og Nokia Mobil tlf.
Fra : BassBalls

Dato : 25-03-02 23:03

Har nogen af jer erfaring med at få en nokia 6210 til at samarbejde med
IrDA under OsX (10.1.3 på en power book pismo)? Jeg har fundet nogle
scripts på nettet der skulle være testet på denne konstellation men
under os9 , jeg kan bare ikke få det til at virke , hele tiden får jeg
meldingen "ingen bærebølge", jeg har også prøvet det medfølgende nokia
infrared med samme resultat.
Jeg har prøvet med et TDC opasia+ abbonnement , som de påstår
understøtter mobiltelefoner og laptops. Har nogen i gruppen her
erfaringer med andre abbonnementer.
Alt information om at tilslutte sig internettet via mobiltlf. modtages
med stor taknemmelighed.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Mads Lindegård Hjort~

Dato : 26-03-02 09:55

In article <bassballs-7EA3A8.23023925032002@news.tele.dk>,
BassBalls <bassballs@mac.com> wrote:

> [...]
> erfaringer med andre abbonnementer.
> Alt information om at tilslutte sig internettet via mobiltlf. modtages

Tjaa... har samme problem med en Siemens S35i. Mit Telia City
abbonnement krævede at jeg oprettede en dataservice udover.

Min Handspring Visor Edge kommer fint på nettet via min S35i, så jeg ved
der er hul igennem, men jeg kan ikke finde en passende
indstilling/driver under Mac OS X (10.1.3 på en TiBook). Nogen der har
haft succes?

Mads

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-03-02 23:11

> [...]

> abbonnementer. Alt information om at tilslutte sig internettet via
> mobiltlf. modtages med stor taknemmelighed.

Jeg sidder netop i sommerhus i disse dage og kobler min Pismo (OS9) på
nettet over IrDA på en Nokia 6210. Her fra Nakke ved Rørvig hvor
dækningen er elendig kan jeg konsekvent ikke forbinde over Telia (hvor
jeg har abonnement og som udviser bedste signalstyrke), men til gengæld
fint får forbindelse ved at roama til Sonofon. Internetopkoblingen er
Uni2s is2000 (som vist har skiftet navn).

Ikke megen konkret hjælp, men dog en bid information om, hvordan det
står til her på Nakke.

-j

--
27.03.02 - 01.04.02:
Sommerhus ved Rørvig med sol og 9600-forbindelse pr. GSM.

Fra : BassBalls

Dato : 02-04-02 07:55

In article <1f9vs12.g51cs738y79N%janus@dev.null.dk>,
janus@dev.null.dk (Janus Sandsgaard) wrote:

> [...]
> Uni2s is2000 (som vist har skiftet navn).
>
> Ikke megen konkret hjælp, men dog en bid information om, hvordan det

1. Jeg begik den dumhed at lyttet til TDC's supportere der påstod at man
med et opasia+ abb. kunne komme på nettet via mobiltlf. uanset hvem man
måtte have tlf. hos .. det er ikke korrekt.

2. til andre osX brugere kan jeg orienterer om at jeg har fundet ud af
at det nokia infrared modem der ligger i systemet ikke virker.
Jeg prøvede så at flytte det der ligger i systemmappen under os9.x.x
over i osX biblioteket, og så var der kontakt, så mon ikke at der kommer
en bug fix her engang ved lejlighed når de opdager det.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-04-02 11:03

> [...]

> med et opasia+ abb. kunne komme på nettet via mobiltlf. uanset hvem man
> måtte have tlf. hos .. det er ikke korrekt.

Ja, selskaberne skal jo enten 1hente kronerne ved 1) at fakturere dig
minuttakst (gennem deres egen net), 2) fakturere dig en fast
abonnementpris for at få lov at forbinde til deres dialin-samling, 3)
begge dele.

Med Uni2s "is2000" (eller er det "Global dial-up"?) betaler man en fast
pris for dialin-abonnementet, hvorefter man kan nette lige så tosset man
vil og gennem et hvilket som helst selskab. Hertil kommer selvfølgelig
minuttaksten for det selskab man ringer igennem.

> [...]
> biblioteket, og så var der kontakt, så mon ikke at der kommer en bug fix
> her engang ved lejlighed når de opdager det.

Var det ikke noget med at Nokia frigav nogle nye OSX-drivere til Phone
Card m.v. for ikke så længe siden?

-j