Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp
Fra : Henrik

Dato : 29-01-01 22:46

Hvem kender et gratis eller 30 dage på prøve program hvor man kan lave lidt
basalt billedbehandling ?

Mvh.
Henrik

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 30-01-01 07:45

Paintshop Pro?

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 30-01-01 08:28

"Henrik" <fo2ografen@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvem kender et gratis eller 30 dage på prøve program hvor man kan lave
lidt
> basalt billedbehandling ?

gimp er ved at have nogenlunde faciliteter og er helt gratis. - Det eneste
virkeligt gode værktøj derude er efter min mening dog PhotoShop.

mvh Steffen

Fra : Georg Tranholm

Dato : 30-01-01 12:49

Henrik skriver:

> Hvem kender et gratis eller 30 dage på prøve program hvor man kan lave lidt
> basalt billedbehandling ?
>
> Mvh.
> Henrik

Hvorfor ikke bruge Microsofts indbyggede Foto redigeringsprogram. Det er
indbygget i Windows 98 og fungerer ganske fortræffeligt til almindelig
billedbehandling.

Mvh. G. Tranholm

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-01-01 13:23

Henrik wrote:

> Hvem kender et gratis eller 30 dage på prøve program hvor man kan lave lidt
> basalt billedbehandling ?

PhotoShop findes både til Mac og Wintel, og er en defacto standard
indenfor billedbehandling, og det kan bare det hele, du kan formentlig
finde en 30 dages prøve version på http://www.adobe.com

Hvis du er Mac-bruger, så findes der også et shareware program, som
hedder GraphicConverter, det kan jeg varmt anbefale, det har alle de
mest anvendte redigerings funktioner.

GraphicConverter kan også åbne og konvertere mellem et utal af Mac, Win
og Unix billedformater, og det har nogle rigtig gode batch-funktioner,
så man automatisk kan udføre de samme operationer, på alle billeder i en
hel mappe. GraphicConverter kan downloades fra http://www.lemkesoft.de

Og så kan du godt glemme alt andet, der findes ingen andre programmer
indenfor billedbehandling, der når disse to programmer til
sokkeholderne...

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen