Dæktryk på mini Bol d'Or?
Fra : Jørgen Winther

Dato : 25-03-02 19:45

Hej,

Et hurtigt svar fra gruppens eksperter: Hvilket dæktryk skal jeg have på min
1985 Honda CB 750F med kåbe, også kaldet mini Bol d'Or?

Jeg har desværre forlagt min Haynes...

Mvh.
Jørgen

Fra : Claus Bjerre

Dato : 26-03-02 00:31

> Et hurtigt svar fra gruppens eksperter: Hvilket dæktryk skal jeg have på
min
> 1985 Honda CB 750F med kåbe, også kaldet mini Bol d'Or?

Jeg er ikke ekspert, men jeg kan citere fra min 750/1983'er kædeskærms
ettiket :
Solo 32 / 32 psi
Med passager 32 / 40 psi (for/bag)

Min Haynes siger derimod at der skal være 28 i forhjulet på en 750'er, men
32
på en 900 ?!

Der er vist et kinesisk ordsprog der siger noget i retning af, at en mand
med to ure aldrig ved hvad klokken er

mvh
Claus Bjerre

Fra : Jørgen Winther

Dato : 26-03-02 00:50

"Claus Bjerre" <clausb@stofanet.dk> wrote in message
> Jeg er ikke ekspert, men jeg kan citere fra min 750/1983'er kædeskærms
> ettiket :
> Solo 32 / 32 psi
> Med passager 32 / 40 psi (for/bag)

At der overhovedet sidder en sådan etiket på din mc gør dig automatisk til
ekspert

> Min Haynes siger derimod at der skal være 28 i forhjulet på en 750'er, men
> 32
> på en 900 ?!

Måske er en 900'er lidt mere gumpetung? Eller den leveres med kraftigere
fordæk! - Og din kædeskærm er måske fra en 900'er?

Jeg takker for tallene - så må jeg eksperimentere lidt. Jeg kan simpelthen
ikke huske, hvad jeg plejer at pumpe dem op til.

> Der er vist et kinesisk ordsprog der siger noget i retning af, at en mand
> med to ure aldrig ved hvad klokken er

Jeg vil nu påstå, at manden med kun det éne ur har ringere muligheder for at
gætte det rette klokkeslet en ham med to - med to ure har man muligheden for
at tro på det éne, tro på det andet, tage et gennemsnit eller måske blot
filosofere lidt over årsagen til en uoverensstemmelse (måske noget med
rum/tid forskydning, eller måske noget med at urværkerne er kinesiske...).

Mvh.
Jørgen

Fra : bwl

Dato : 26-03-02 07:14