"MC indkøbstur"??
Fra : Hans

Dato : 25-03-02 16:32

Jeg overvejer at købe en MC i Tyskland.
Jeg har lagt mærke til, at der jævnligt er folk her, der snakker om
det samme.
Er der basis for at lave en MC indkøbstur til Tyskland, hvor vi
splejser om transportomkostningerne?

Hans

Fra : Prost

Dato : 25-03-02 17:03

"Hans (slet 0MYNH)" <hansr@0MYNHmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det samme.
> Er der basis for at lave en MC indkøbstur til Tyskland, hvor vi

Jeg går selv i de samme tanker, har kontakt med en gut fra Haderslev, men
der kan nok gå et par måneder muligvis før han har fundet en Transalp, så
jeg ville muligvis gerne med og splejse lidt udgifter har dog ingen varevogn
eller trailer at sætte til rådighed.

/Rune (KBH NV)

Fra : Hans

Dato : 25-03-02 17:57

Prost <ruro@get3net.dk> skrev:
> der kan nok gå et par måneder muligvis før han har fundet en Transalp,

Det behøver ikke tage lang tid at finde en Transalp i Tyskland, se
evt.
http://www.motoscout24.autoscout24.de/search/list.asp?language=ger&deb
ug=&extended=True&make=43&model=529&yearfrom=0&yearto=0&eurofrom=0&eur
oto=0&ccmfrom=0&ccmto=0&hpfrom=0&hpto=0&cat=0&mileagefrom=0&mileageto=
0&fuel=0&col=0&type=0&radius=0&zipcountry=D&zip=&country=D&age=&sort=m
ake&action=Suchen
http://www.mobile.de/cgi-bin/search.pl?bereich=krad&sprache=1
http://www.euromobiles.de/main/such.motorrad
http://listings.ebay.de/aw/plistings/list/all/category23768/page3.html

http://www.volles-programm.de/markt/index.htm

> jeg ville muligvis gerne med og splejse lidt udgifter har dog ingen
> varevogn
> eller trailer at sætte til rådighed.

Det har jeg heller ikke, og det er forholdsvis dyrt at leje, hvis man
vil køre til udlandet. Derfor denne idé.

Mvh.

Hans

Fra : Kim K

Dato : 25-03-02 21:02

Nu ved jeg ikke hvor i bor.
men her i kbh snakkede jeg sidste sommer med rent-a-runner som ville have
2000kr(tror jeg det var) for at udleje sin varevogn en weekend til
tyskland...
mvh Kim K

Fra : Prost

Dato : 26-03-02 10:20

"Hans (slet A96ME)" <hansr@A96MEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oto=0&ccmfrom=0&ccmto=0&hpfrom=0&hpto=0&cat=0&mileagefrom=0&mileageto=
> 0&fuel=0&col=0&type=0&radius=0&zipcountry=D&zip=&country=D&age=&sort=m

Jeg kender godt de forskellige sider og har også fundet et par
interessante emner, men da jeg ikke lige har det store erfaring med MC'er
endnu, er første gangs køber. Er jeg ikke lige helt sikker på om jeg ville
blive taget i r*ven at en tysker, Hans har du erfaring ud i mc's ? 2000,-
skræmmer mig ikke for leje af en kassevogn en weekend lyder rimmeligt i mine
øjne. Det tyske tjaa jeg er ikke en ørn til at snakke det, men forstår
næsten alt. Vi kunne evt have min lillesøster med derned, hun har boet i
Hamborg i 1½ år.. Hvad gør vi Hans skal vi finde en weekend ?

/Rune fra KBH
tlf 23824749

Fra : Hans

Dato : 26-03-02 11:31

Prost <ruro@get3net.dk> skrev:
> [...]
> ville
> blive taget i r*ven at en tysker, Hans har du erfaring ud i mc's ?

Jeg har i hvertfald handlet MC en del gange (samt en enkelt gang i
Tyskland). Så den side af det skræmmer mig ikke.

> 2000,- skræmmer mig ikke for leje af en kassevogn en weekend lyder >rimmeligt i mine øjne.

-helt enig, men skal der ud over de 2000,- betales pr. kørt km. plus
forsikring, kan det hurtigt blive meget dyrere!

> Hvad gør vi Hans skal vi finde en weekend ?

Jeg tror det er bedst først at få et konkret tilbud på leje af bil og
finde de MC'er vi skal hente, inden vi lægger os fast på en dato. For
min skyld kan det stort set blive når som helst.

Er der andre, der er interesserede i projektet??

Mvh.

Hans

Fra : Prost

Dato : 26-03-02 12:43

> Jeg har i hvertfald handlet MC en del gange (samt en enkelt gang i
> Tyskland). Så den side af det skræmmer mig ikke.

Det lyder perfekt, så er der een som har lidt forstand på det

> -helt enig, men skal der ud over de 2000,- betales pr. kørt km. plus
> forsikring, kan det hurtigt blive meget dyrere!

Jeg ringede til Rent a Wreck (Rent a Runner)
Priserne for en størrelse vagevogn alá Mercedes Sprinter
til udlandet koster det 395,- pr døgn incl 100km, de resterende km koster
2,50 pr km.

En anden idé, min eks kæresten var heste-gal, og lejede heste trailer når
hun skulle til konkurance, i en af de store heste trailere kan der godt stå
2 cykler, det var måske en idé. Tror dog ikke tank stationerne lejer
trailere ud. Hvis de ved den skal til udlandet ?

/Rune

Fra : Hans

Dato : 26-03-02 22:35

Prost <ruro@get3net.dk> skrev:
> Tror dog ikke tank stationerne lejer
> trailere ud. Hvis de ved den skal til udlandet ?

Jeg kender flere, der har en stor trailer, man nok kunne låne!
Så mangler vi bare bilen...

Hans

Fra : Prost

Dato : 27-03-02 09:05

"Hans (slet IHCE6)" <hansr@IHCE6mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender flere, der har en stor trailer, man nok kunne låne!
> Så mangler vi bare bilen...

Perfekt, Min suzuki swiffer 1,3 kan sku ikke trække sådan en trailer Er
der virkelig ikke en mere som vil til Dyskland ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-03-02 09:27

"Prost" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse

> Perfekt, Min suzuki swiffer 1,3 kan sku ikke trække sådan en trailer
-( Er
> der virkelig ikke en mere som vil til Dyskland ?

HA! Jeg har også en Swift, og min skaldede lille 2 meters trailer med
pressenning (højde 2,20m) er godtnok lidt meget for den. Til gengæld går den
lortebil i stykker hele tiden, og koster en halv arm at reparere på. Nu er
den 10 år gammel og ca. 10.000 kr. værd (hvis ikke køber opdager alle
defekterne).

Rittig
(Som snart vil have en rigtig bil, istedet for den sæbekasse)

Fra : Prost

Dato : 27-03-02 09:34

> [...]
> lortebil i stykker hele tiden, og koster en halv arm at reparere på. Nu er
> den 10 år gammel og ca. 10.000 kr. værd (hvis ikke køber opdager alle

Hehe, jeps sidste gang jeg køber en suzuki ! Har dog ikke haft de voldsomme
udgifter til den (7-9-13) Hmm andre end mig som så lidt statestik omkring
"jydekrogen" igår i fjernsynet, kan ikke lige huske de helt præcise tal, men
det var vist ikke kun en skrøne at jyder elsker deres trailer ))

/Rune som køber tysk bil næste gang !

Fra : Søren Lindholt

Dato : 27-03-02 11:19

Prost <ruro@get3net.dk> wrote in article

> /Rune som køber tysk bil næste gang !

Yeeah, jeg har Golf 1.8 og er ukåret klubmester / ubesejret i de smådyster
vi har på vej til og fra diverse baner. Ikke mindst op af bakke...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-03-02 13:49

"Søren Lindholt" <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> skrev i en meddelelse

> Yeeah, jeg har Golf 1.8 og er ukåret klubmester / ubesejret i de smådyster
> vi har på vej til og fra diverse baner. Ikke mindst op af bakke...

Det er da vist kun når Ole ikke er med i Volvoen?

> Søren
> http://motortosse.dk
> Besøg vores stand på Herning Stumpemarked - 9. november
> Bliv snydt og fornærmet - for samme pris!!

Hmmm....
Er du ikke i ret god tid med den reklame? Der er da læææænge til?

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 27-03-02 14:27

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3ca1c031$0$72429$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Det er da vist kun når Ole ikke er med i Volvoen?

nej, hans gamle koblingsglider har jo et vindfang bagved på størrelse med
Taj Mahal.... og nu har jeg lige fået nye hjullejer på varianten så det
suser af sted...

> Er du ikke i ret god tid med den reklame? Der er da læææænge til?

Hehe, en smule, men jeg kunne ikke lige finde på noget andet...

Nu er det snart påskeferie. Og jeg skal kun køre offroad en gang: Fra
torsdag tidligt til mandag sent....!!!
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : GINGE

Dato : 28-03-02 00:23

> [...]
> det samme.
> Er der basis for at lave en MC indkøbstur til Tyskland, hvor vi

Hello

Hvis "kun" det er transport det drejer sig om så kan jeg kontaktes på
GINGE@post10.tele.dk
eller 21634088
Jeg kommer normalt i områderne "Hamborg"-bremen-Amsterdam"(A1).

Per

Jeg er ikke hjemme igen før lørdag , jeg er i Gronau (ved den hollandske
grænse).
derfor tlfnr.