Slip-on til VFR800
Fra : TDC News

Dato : 25-03-02 14:43

Hej NG

Jeg har længe ønsket at få mere lyd ud af min VFR, specielt efter dette års
Bakketur.

Omsider har Akrapovic fået fremstillet en Slip-on potte til Vifferen,
desværre er den ikke High-Position .

Så nu ville jeg høre om jeres erfaringer med de forskellige producenter af
Slip-on potter, f.eks.:

Devil www.devil.fr
TwoBrothers http://www.twobros.com/
Micron
Akrapovic http://www.akrapovic-ai.si

Jeg spekulere over hvilke der giver bedst lyd og HK, samt om mit GIVI
Winrack kan monteres til ferien, hvis jeg vælger en High-Position.

Kasper

VFR800FI

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 25-03-02 17:21

Personling vil jeg anbefale dig LeoVinci ( http://www.leovinci.com/ ) som
"råverør". Har selv et sæt titanium highmount og en ven har nu kørt lidt
over 30.000 km med en carbon, har kun ompakket een gang, og lyden er helt
perfekt uden at være larmende.
Den forhandles over det meste af landet, og hvis du er i nærheden af Kbh. så
kør til Lydmuren (super service).

/Steffen (SL1000 LeoVinci)

Fra : Bo Thomsen

Dato : 25-03-02 18:45

> Jeg har længe ønsket at få mere lyd ud af min VFR, specielt efter dette
års
> Bakketur.
kig på www.vfr.dk
mvh
bo thomsen

Fra : Henrik Mønster

Dato : 25-03-02 19:47

Hej Kasper

Jeg har en Two Brothers high mount slip-on i kulfiber.

Det positive:
Vægttab - 3-4 kg.
Effekten - ca. 2 hk gennem hele registeret og 6-10 i toppen, målt på det
samme rullefelt.
Lyden, dyb takketvære det store volumen (stor længde).

Det negative:
Laaaang potte, der rager en del bagud på motorcyklen. Men bevarer den
bagerste fodhviler.
Monteringen, der ikke er beregnet til vores ladeporte af nummerplader.
Kulfiberen får en del små mærker af stenslag o.s.v.

De først to sæsoner jeg har haft den, har den hængt sådan lidt tåbeligt i en
skæv vinkel i forhold til bagenden af motorcyklen, men nu har jeg fået det
ordnet og den hænger helt oppe under bagstellet. Nu skal jeg bare have.....
øhmm, modificeret nummerpladen for at den kan være der

Hvis jeg skulle købe igen, så ville jeg også kigge på StainTune, deres
potter er ikke så lange. Jeg ville også overveje en i titanium.

M.h.t. wingrack, så kan du jo komme forbi nede hos Kantana MC, og evt. måle
på min.

M.v.h. Henrik
Kantana MC - VFR800

Fra : Henry

Dato : 25-03-02 22:24

> Jeg har længe ønsket at få mere lyd ud af min VFR, specielt efter dette
års
> Bakketur.
Kunne du ikke hører om den var startet

> [...]
> desværre er den ikke High-Position .
>
> Så nu ville jeg høre om jeres erfaringer med de forskellige producenter af

Jeg har prøvet både original, leo vinci og TBR, 2 sidstnævnte i titanium.

Original, ja det bedste man kan sige er at den ikke giver vrede naboer

Leo Vinci (low exit), god kvalitet, passer godt på den originale
collector/KAT ting. Lyden er en klar forbedring over originalen ikke voldsom
(har kun prøvet med KAT monteret).

TBR, potten og mellemrør er rigtig flot og lækkert udført. Jeg har købt et
fullsystem for at fjerne KATTEN og det er noget der giver top HK'er jeg fik
samlet ca. 10-12 ekstra HK'er på baghjulet. Jeg tror næppe du vinder noget
særligt ved montering af slipon på KATTEN. Lyden er noget voldsomere (men
god) end LeoVinci med KAT, om det er potten eller KATTEN der gør den store
forskel på lyden aner jeg ikke, men hullet er noget større i TBR'en end i
Leo Vinci'en.

Givi tasker, det ved jeg endnu ikke med spørg igen til efteråret så ved jeg
det

mvh
Henry
www.vfr.dk

Fra : Bo Thomsen

Dato : 26-03-02 23:52

TDC News <kal@ofir.dk> skrev i en
> Hej NG
>
> Jeg har længe ønsket at få mere lyd ud af min VFR, specielt efter dette
års
> Bakketur.
jeg har haft en vfr750f med leo-vince carbon og har kørt ca. 25k km uden
probs
den lyder godt og er aldrig pakket om. ( har dog lige solgt mc'en )
mvh
bo thomsen