RUNA forsikring vil ikke forsikre sports-m~
Fra : Miguel

Dato : 25-03-02 11:17

Hej

Jeg har gennem det sidste år haft min gamle GPz750 forsikret hos RUNA
forsikring. Men nu har jeg solgt den og købt en Fireblade. Og sidste år
ville RUNA godt forsikre den for ca.6000kr om året, men nu hvor jeg ringer
og prøver at få den forsikret bliver jeg oplyst at de ikke længre vil starte
forsikringer på sports-mc'ere! Det var blevet besluttet for ca. to mdr.
siden. Jeg tiggede og plagede chefen i en halv time, men han var ikke til at
hugge eller stikke i, ØV!
Måske er det gamle nyheder for jer, men...
Hvad skal jeg så gøre? Er der nogle der ved hvor man får den billigste
kasko-forsikring?
Som en hjælp kan jeg sige at jeg har kørt skadesfri i 4år, er 30år og bor i
Roskilde.

Mvh
Miguel

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 25-03-02 11:22

"Miguel" <mxh@asah.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal jeg så gøre? Er der nogle der ved hvor man får den billigste
> kasko-forsikring?
> Som en hjælp kan jeg sige at jeg har kørt skadesfri i 4år, er 30år og bor
> Roskilde.

Jeg kender ikke noget til GFs kaskoer, men har du spurgt dem?
de er ihvertfald rimelig billege når det kommer til ansvarsforsikringer.

--
Jacob

Fra : Jon Larsen

Dato : 25-03-02 13:34

> Jeg kender ikke noget til GFs kaskoer, men har du spurgt dem?
> de er ihvertfald rimelig billege når det kommer til ansvarsforsikringer.
>
> --
> Jacob
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg kan tilføje at jeg spurgte hvad en ansvarsforsikring hos TopDK ville
koste.. ... og hun trykkede løs på tasterne og kom frem til 5500 ,-
Arrgghhhh.. da havde jeg været hos GF og fik en pris på 1200 ,- for
ansvarsforsik. da jeg nævnte det for hende i TopDK sagde hun bare at den jo
så ikke dækkede det den skulle.. Hmmmmmm hvordan kan en lovpligtig
forsikring dække mindre end det der står i loven ????? så jeg har altså
skiftet fra TopDK til GF.... aller i livet vil jeg ha hos TopDK til de
priser !!!!!!!

Jon Larsen
Gixxer 250 Odense

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 25-03-02 12:44

"Jon Larsen" <jon.soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

da havde jeg været hos GF og fik en pris på 1200 ,-

har du ancinnitet eller noget, 1200 er da temmeligt billigt, jeg giver 1845
om året med 0 års ancinnitet. Har du fået et særligt tilbud eller hvad?

--
jacob

Fra : Troels Sørensen

Dato : 25-03-02 17:06

> har du ancinnitet eller noget, 1200 er da temmeligt billigt, jeg giver
1845
> om året med 0 års ancinnitet. Har du fået et særligt tilbud eller hvad?

nej det er bare prisen første år koster det ca 1900, andet år ca 1500 og 3 +
derover koster det ca 1200 Ihvertfald i GF

MVH Troels

Fra : Miguel

Dato : 25-03-02 13:08

GF vil ikke tegne kasko på mc'ere med så høj nyværdi (kr170000).. øv

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-03-02 12:34

hvordan definerer de sportsmcér ?

Udfra hvilke kriterier

mvh
Thomas Jensen
XJ600s div ´96

Fra : Miguel

Dato : 25-03-02 12:48

Jeg ved det ikke præcist, men det lød som om der var en derinde der kendte
lidt til mc'ere og fravalgte alle der havde lav egenvægt og mere end
100HK... noget i den stil.

Miguel

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-03-02 12:52

hmmm lyder meget løst

De må komme med nogen konkrete krav på et tidspunkt

Thomas

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 26-03-02 11:50

> hvordan definerer de sportsmcér ?
>
> Udfra hvilke kriterier
Jeg har lige tegnet kasko på min GSX600F, så det er åbenbart ikke en
sportsmc

Mvh

Tim - Runa

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 26-03-02 17:05

"Tim Hoffmann" <news@marius-nielsen.dk> wrote in message

> Jeg har lige tegnet kasko på min GSX600F, så det er åbenbart ikke en
> sportsmc

Det ville jeg så heller ikke kategorisere den som værende !!!!

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 26-03-02 17:52

"Kenneth Egholm" <kenneth@egholmnet.dk> wrote in message
> "Tim Hoffmann" <news@marius-nielsen.dk> wrote in message

> Det ville jeg så heller ikke kategorisere den som værende !!!!

> [...]

Hvis Runa er smarte, kører de nok en vægt/kraft-forhold vurdering..

...hvilket vil sende min kommende R1'er så meget over kanten....grrr

/Kenneth

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 28-03-02 20:57

"Kenneth Sørensen" <kso@krak.dk> wrote in message

> Hvis Runa er smarte, kører de nok en vægt/kraft-forhold vurdering..
>
> ..hvilket vil sende min kommende R1'er så meget over kanten....grrr
>
> /Kenneth

Ja, det ville det... puha, håber på noget andet på den front...

Kenneth Egholm

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 26-03-02 22:40

> Det ville jeg så heller ikke kategorisere den som værende !!!!
Pyha Det mener TopDK ellers... 18kkr om året

Mvh
Tim - IT-nørd som er glad for Runa

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 28-03-02 20:56

> Pyha Det mener TopDK ellers... 18kkr om året
>
> Mvh
> Tim - IT-nørd som er glad for Runa

hehe ok, mvh Kenneth Egholm - også IT-nørd og også glad for Runa, endnu da..

Fra : Michael Hovmann

Dato : 25-03-02 12:49

"Miguel" <mxh@asah.dk> wrote in message

> [...]
> kasko-forsikring?
> Som en hjælp kan jeg sige at jeg har kørt skadesfri i 4år, er 30år og bor i

Prøv Provinzial....

Jeg har min GSXR 600 der til 5400,- om året..
Men de ta'r ikke kun mc-forsikring, de vil også ha' de andre med, Men
det gjorde ikke
så meget, da de var billigere med alt i forhold til det gamle selskab..

Michael GSXR 600

Fra : Miguel

Dato : 25-03-02 13:50

Hmm..Provinzial siger 1840kr pr.md. med ansvar og kasko.

Miguel

Fra : Peder

Dato : 25-03-02 13:50

On Mon, 25 Mar 2002 13:50:07 +0100, "Miguel" <mxh@asah.dk> wrote:

>Hmm..Provinzial siger 1840kr pr.md. med ansvar og kasko.

Migul!
Kan du så lære at svare i bunden!!

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Miguel

Dato : 25-03-02 14:45

Det stal du ikk' bestemme! hah!

Miguel

Fra : Jakob Barfod

Dato : 25-03-02 15:07

> Det stal du ikk' bestemme! hah!
>
> Miguel

Nå, kan du så ikke tage og læse teksten på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder ?

--
Jakob

Fra : Miguel

Dato : 25-03-02 16:34

> Nå, kan du så ikke tage og læse teksten på
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder ?
>
> --
> Jakob

Hej Jakob

Jeg forstod godt Peder's hentydning, men vi kender hinanden ret godt, så
derfor den grove tone. (for sjov)

Miguel

Fra : Peder

Dato : 26-03-02 08:37

On Mon, 25 Mar 2002 16:33:59 +0100, "Miguel" <mxh@asah.dk> wrote:

>Jeg forstod godt Peder's hentydning, men vi kender hinanden ret godt, så
>derfor den grove tone. (for sjov)

Hæh. Jeg var godt nok spændt på om du nåede at blive flamet - ikke
mindst, når du fortsatte med at svare over teksten...
Men om ikke andet, så fes den da ind - også hos andre ser jeg

Fra : Jakob Barfod

Dato : 26-03-02 08:16

> Hej Jakob
>
> Jeg forstod godt Peder's hentydning, men vi kender hinanden ret godt, så
> derfor den grove tone. (for sjov)

Godtordigen

--
Jakob

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-03-02 18:14

"Miguel" <mxh@asah.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstod godt Peder's hentydning, men vi kender hinanden ret godt, så
> derfor den grove tone. (for sjov)

UN-PLOINK!

Rittig
(Heldigt at jeg læser off-line, ellers var du nok blevet liggende i filteret
for tid og evighed).

Fra : Morten Dahl

Dato : 27-03-02 08:14

"Miguel" <mxh@asah.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jakob
>
> Jeg forstod godt Peder's hentydning, men vi kender hinanden ret godt, så
> derfor den grove tone. (for sjov)

Miguel er det alias for morten, vel at mærke den morten med fireblade der
skal have klø af Peders nyindkøbte 750´r ??

-
Morten Dahl
- ex ejer af omnævnte 750

Fra : Peder

Dato : 27-03-02 09:06

On Wed, 27 Mar 2002 08:13:53 +0100, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>Miguel er det alias for morten, vel at mærke den morten med fireblade der
>skal have klø af Peders nyindkøbte 750´r ??

Nej Miguel har bare købt en mage til (om et øjeblik vælter han ind med
alle de forskelle, der er fra Mortens til hans model)
Jeg har også foreslået Miguel at han skulle drope det forsikringspjat
og indregistrering, og så istedet jage den på bane sammen med mig. Men
han vil ikke.
Noget med at den er pæn og dyr...

Fra : Morten Dahl

Dato : 27-03-02 09:19

> [...]
> Jeg har også foreslået Miguel at han skulle drope det forsikringspjat
> og indregistrering, og så istedet jage den på bane sammen med mig. Men

han tør ikke det er det der er problemet så du den mail jeg sendte til
dig, med linket til en 125cc ?

-
Morten Dahl

Fra : Peder

Dato : 27-03-02 09:32

On Wed, 27 Mar 2002 09:18:49 +0100, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>han tør ikke det er det der er problemet
Præcis
>så du den mail jeg sendte til
>dig, med linket til en 125cc ?

Nej. Prøv evt. at sende den tiol jobadressen.

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 25-03-02 16:56

"Miguel" <mxh@asah.dk> wrote in message
> Det stal du ikk' bestemme! hah!
>
> Miguel

Det kan du tro han skal.

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 19:16

Miguel <mxh@asah.dk> skrev i en
> Det stal du ikk' bestemme! hah!

Næh, deri har du ganske ret!

Men du skriver vel for at blive læst!?
Jeg ved at mange læsere simpelthen bruger frasortering af de indlæg der
står for oven som 1. sortering når indlægsmængden er uoverskuelig stor -
Så hvis du ikke vil læses af dem, er det da hel i orden :-/

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-03-02 18:13

"Miguel" <mxh@asah.dk> skrev i en meddelelse
> Det stal du ikk' bestemme! hah!

PLOINK!
(Første mand i mit kill-filter)

Rittig

Fra : Steffler

Dato : 25-03-02 14:22

> "Michael Hovmann" <mh@smorumnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm..Provinzial siger 1840kr pr.md. med ansvar og kasko.

Ringede du til dem eller har de en eller anden hjellemsiden(tm)
man kan kigge på ?..

Mvh

Steffen

Fra : Miguel

Dato : 25-03-02 14:44

Jeg ringede til dem..

Miguel

Fra : Peder

Dato : 25-03-02 15:03

On Mon, 25 Mar 2002 14:43:56 +0100, "Miguel" <mxh@asah.dk> wrote:

>Jeg ringede til dem..
>
>Miguel
>
>"Steffler" <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en meddelelse

>selskab..

Du kan godt selv se det - ikk'?

Fra : Miguel

Dato : 25-03-02 16:36

> [...]
> "Inside every old person is a young person wondering what happened"
> - Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Achraaa! du mener i bunden af teksten og ikk' i bunden af stien...

Skal nok.. og mangegangemange undskyld!

Miguel

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 19:49

Miguel <mxh@asah.dk> skrev i en

> Achraaa! du mener i bunden af teksten og ikk' i bunden af stien...
> Skal nok.. og mangegangemange undskyld!

Hæ!

Tag forresten lige Thomas Jensen med

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-03-02 20:34

> Miguel <mxh@asah.dk> skrev i en

> Hæ!
>
> Tag forresten lige Thomas Jensen med

ja ja ja, jeg glemmer det bare

Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er ldit klogere "

Fra : Prost

Dato : 25-03-02 15:03

> [...]
> ville RUNA godt forsikre den for ca.6000kr om året, men nu hvor jeg ringer

Prøv ring til den nærmeste Danske Bank, og spørg omkring hvad du skal give
hos Danske Forsikring

/Rune

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 25-03-02 18:39

> [...]
> forsikringer på sports-mc'ere! Det var blevet besluttet for ca. to mdr.
> siden. Jeg tiggede og plagede chefen i en halv time, men han var ikke til

Ja, ØV.. Har nemlig RUNA nu, og har så sent som i morges checket deres
priser på en R1'er, som er min drømmecykel.. Den håber jeg nemlig på at jeg
kan købe til næste år.. Men det er sku da surt, hvis de så ikke vil forsikre
den.... skulle ellers kun give 7000 ved RUNA...

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 26-03-02 01:45

> [...]
forsikre
> den.... skulle ellers kun give 7000 ved RUNA...

Du er heldig, du har i det mindste ikke lagt pengene endnu. Jeg snakkede med
Runa for 3 mdrs. tid siden, og fik at vide at der ingen problemer ville
være, at få min R1'er forsikret hos dem. R1'eren er der nu skrevet
slutseddel på (kommer først til april), og fagforeningen blev udskiftet..

...og så hører jeg dette!!

...Jeg har endnu ikke fået rygterne bekræftet hos Runa (da kl. er 01.40), men
jeg håber da Runa vil holde deres ord.

...damn..sniff

Mvh
Kenneth Sørensen
CB750-FJ1200- og kommende R1

Fra : Miguel

Dato : 26-03-02 23:06

> ..Jeg har endnu ikke fået rygterne bekræftet hos Runa (da kl. er 01.40),
men
> jeg håber da Runa vil holde deres ord.

Vi må da håbe at du er heldigere end mig.

Miguel

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 19:53

Miguel <mxh@asah.dk> skrev i en
> [...]
starte
> forsikringer på sports-mc'ere! Det var blevet besluttet for ca. to

Sædvanlige sure historie:
- Hvem har mest ondt i forsikringspræmien? Begynderne!
- Hvem vil derfor være mest tilbøjelig til at finde på krumspring for at
komme i betragtning ved markedet billigste udbyder af mc-forsikringer?
begynderne!
- Og hvad vil den forudsigelige handling være efter et par år sådan?

Endnu et argument til at holde et godt økonomi-tip for sig selv!!

--
Armand.

Fra : Christian Berggreen

Dato : 26-03-02 17:12

> [...]
> begynderne!
> - Og hvad vil den forudsigelige handling være efter et par år sådan?

Jepper, og især hvis det er begyndere på store dyre mc'er, som ikke kan
starte i det små og få erfaring, og derfor crasher dem for mange penge, som
tegner forsikringer hos RUNA!!!

Jeg forstår udmærket RUNA, det er jo kæmpe tab de får, hvis en stor
sportscykel får en skade på 70-80.000, som det typisk
koster......desværre..:o/...de skulle måske bare have lavet strengere regler
fra starten.

Christian
VTR1000F
(runa med 7 års skadefri....7 9 13, 3 bank under bordet, spytter over
venstre skulder...

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 26-03-02 18:00

"Christian Berggreen" <ccb@image.dk> wrote in message

> [...]
>
> Christian
> VTR1000F
> (runa med 7 års skadefri....7 9 13, 3 bank under bordet, spytter over

Det er ikke kun nybegyndere som vil have en billig forsikring.

Jeg er elite-bilist/MC'ist, og har været det en del år.

Jeg synes da det ville være ærgerligt hvis jeg skulle vælge noget andet end
RUNA alene baseret på mit MC-valg (R1), skønt jeg mere end overholder alle
andre kriterier, både med hensyn til skadefri kørsel, alder og
tilhørsforhold.

...men hvis du kender et billigere sted at forsikre en R1'er for en mand på
over 30 med mere end 10 års skadefri kørsel, let me know

/kenneth

Fra : Claus Rolsted

Dato : 27-03-02 12:57

"Kenneth Sørensen" <kso@krak.dk> skrev i en meddelelse

> ..men hvis du kender et billigere sted at forsikre en R1'er for en mand på
> over 30 med mere end 10 års skadefri kørsel, let me know

Har du prøvet at høre GF?

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-03-02 13:44

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> wrote in message
> Har du prøvet at høre GF?

Jeg mener de har en nyprisgrænse på 170k, det er den smækre R1'er jeg venter
på kommer hjem (..og den er dyr).

mvh

Kenneth

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-03-02 13:57

"Kenneth Sørensen" <ksoREMOVE_THIS@krak.dk> wrote in message

> "Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> wrote in message
> >

> Jeg mener de har en nyprisgrænse på 170k, det er den smækre R1'er jeg
> [...]

Undskyld, det er 180.000 grænsen ligger, men ligemeget gør det

Kenneth