Defination af en konstant
Fra : Neo.dk

Dato : 25-03-02 11:03

Hej alle

Jeg har et lille program med 2 forms
jeg ønsker at oprette en konstant som indeholder en værdi (navn) som kan
bruges af begge forme.

- hvordan gør man det ?

Jeg havde forestillet mig noget lign. (defineret i et modul kaldet PrgNavn)

-------
Option Explicit

Const PrgNavn As String = "Denne værdi bliver tildelt konstanten PrgNavn"
-------

og derefter følgende i form.load på formen FrmHoved

-------
Private Sub Form_Load()
FrmHoved.Caption = PrgNavn
End Sub
-------

Men ved kørsel af dette uhyre simple program ... ... får jeg meddelsen
"variable not defined" (PrgNavn)

Er der en der vil forbarme sig over mig og skrive hvordan dette gøres
korrekt ?

På forhånd tak

Neo.dk

P.s. behøver jeg at nævne at jeg er nybegynder

Fra : Harald Staff

Dato : 25-03-02 11:34

Hei Neo

Public Const PrgNavn As String = "Denne værdi bliver tildelt konstanten
PrgNavn"

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Neo.dk

Dato : 25-03-02 11:48

"Harald Staff" <harald.staff@nrk.no> skrev i en meddelelse
> Hei Neo
>
> Public Const PrgNavn As String = "Denne værdi bliver tildelt konstanten
> PrgNavn"
>
> HTH. Beste hilsen Harald

Woohoo det virker

Tak skal du have Harald

Neo.dk

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 25-03-02 12:53

"Neo.dk" <neo___dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Harald Staff" <harald.staff@nrk.no> skrev i en meddelelse

> Woohoo det virker

....men hvorfor ikke bruge den indbyggede App.Title?

myForm.Caption = App.Title

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Neo.dk

Dato : 25-03-02 16:22

> ...men hvorfor ikke bruge den indbyggede App.Title?
>
> myForm.Caption = App.Title
>
> --
> mvh
> Jens Vestergaard
> www.railsoft.dk

Hej Jens

Et kort svar ... fordi jeg ikke anede at der var noget der hed det !

- men det lyder meget interessant - kan du beskrive det lidt nærmere ?

Sidst jeg brugte basic hed det gwbasic ... såøhh jeg er sgu ik så god
til det her ... endnu da.

Mvh Neo.dk

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 25-03-02 16:46

> Hej Jens
>
> Et kort svar ... fordi jeg ikke anede at der var noget der hed det !
>
> - men det lyder meget interessant - kan du beskrive det lidt nærmere ?

App-objektet rummer forskellige 'egenskaber', hvoraf du kan sætte nogle af
dem i din VB i menuen Project --> Project Properties.

App.Title er en af dem, du frit kan sætte sammen med bl.a.:
App.LegalCopyright
App.CompanyName
App.Comments

App.Path er read-only og indeholder stien til din EXE, når den kører som
sådan.

App.Major, App.Minor og App.Revision indeholder tilsammen versionnummeret på
din app.
(myVers = App.Major & "." & App.Minor & "." & App.Revision)

App.PrevInstance er read-only og kan bruges til at bestemme, om der allerede
kører en instance af ens EXE på maskinen:

If App.PrevInstance Then
MsgBox "Dette program kører allerede på din maskine"
'kode til at afslutte
EndIf

Der er lidt mere at eksperimentere med. Gue' fornøwls

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Neo.dk

Dato : 25-03-02 17:22

> [...]

> kører en instance af ens EXE på maskinen:
>
> If App.PrevInstance Then
> MsgBox "Dette program kører allerede på din maskine"

Hej Jens

Tusind tak for din besvarelse - det var lige netop det jeg skulle bruge

Neo.dk