Mount DMG image ?
Fra : Zorilla

Dato : 25-03-02 10:13

Hej,

Jeg har downloadet en .dmg fil, men når jeg forsøger at afvikle den får jeg
en besked om at jeg har indsat en disk i et format som OS X ikke kender. Jeg
kan dernæst vælge at formatere, eject, eller cancel.
Er der nogle filer der skal mountes anderledes end bare dobbeltklik? Jeg har
prøvet at mounte med Toast det virker heller ikke?
Det skal siges at det er anden gang jeg henter filen, denne gang fra anden
kilde da jeg først troede den måske var defekt.
Hjælp ønskes.

mvh
Peter

Fra : Morten Reippuert

Dato : 25-03-02 10:31

Zorilla <zorilla@mac.com> wrote:

> [...]
> Det skal siges at det er anden gang jeg henter filen, denne gang fra anden
> kilde da jeg først troede den måske var defekt.

hvad er det for en fil? .dmg kan være lavet af en hel fysisk disk, som
ikke nødvendigvis rummer nogen partitioner, der kan læses af MacOS X.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Zorilla

Dato : 25-03-02 12:16

"Morten Reippuert" <spam@reippuert.dk> wrote in message

Jeg

> hvad er det for en fil? .dmg kan være lavet af en hel fysisk disk, som
> ikke nødvendigvis rummer nogen partitioner, der kan læses af MacOS X.

Det er graphics suite 10.dmg på 136 MB.
Hvad mener du med at den ikke nødvendigvis rummer partitioner der kan læses
af OS X? Er .dmg ikke et OS X format ?

Peter

Fra : Morten Reippuert

Dato : 25-03-02 12:27

> Det er graphics suite 10.dmg på 136 MB.

Er du sikker på at det er et helt image?

> Hvad mener du med at den ikke nødvendigvis rummer partitioner der kan læses
> af OS X? Er .dmg ikke et OS X format ?

..dmg er en container der kan indeholde forskellige partitioner. Du kan
eks. lave et .dmg af en fysisk disk der indeholder linux EXT2
partitioner, som ikke kan mountes.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Jean-Luc Picard

Dato : 25-03-02 23:11

> Er du sikker på at det er et helt image?

Det har jeg i det mindste antaget. Det er bare lidt mystisk fordi jeg
har før hentet lige præcis det program ned, og heller ikke den gang
ville den mounte. Derfor troede jeg måske der var var en alternativ
metode til at åbne den.

mvh
Peter

Fra : Morten Reippuert

Dato : 25-03-02 23:56

on stardate 26-04-2002 Jean-Luc Picard <zorilla@mac.com> wrote:

> [...]
> har før hentet lige præcis det program ned, og heller ikke den gang
> ville den mounte. Derfor troede jeg måske der var var en alternativ

Jeg formoder at imaget stammer fra et af galaxens mere skumle afkroge -
muligvis delta kvadranten. Mon ikke det er ufuldstændigt, enten fordi
replikatoren ikke var kalibreret korrekt eller pga. af forvrængning i
transporteren? Din bedrste chance for at mounte imaget, er nok at du
henvender dig til Q i Q-helheden, Belana Torres og 7/9 vil engang i
fremtiden kunne vise dig vejen dertil.

#1 - Engage!

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>