Revnet kåbe fzs Fazer 600 - nogen der kend~
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-03-02 09:05

Hej i NG.
Den tråd med begyndercykler burde jeg måske læse op på :o/
Væltede med Fazeren på en grus parkeringsplads, og det var nok lidt fordi
jeg undervurderede "biddet". Jeg har slet ikke lyst til at fortælle mere om
det ..................

Bremsepedalen er bøjet på plads igen, udstødningen fastspændt og sidedækslet
på motoren kun lidt skrammet, så det går nok med en slibning og lakering til
vinter, men der er revner i kåben omkring blinklyset og spejlet, så
hvad_gør_jeg? Kan det laves, det er jo ikke glasfiber men sort plastik den
er lavet af.
Ville bli´meget, meget glad hvis jeg kunne slippe for at betale de 5-6000 en
ny kåbe sikkert koster - hvis det slår til.

Mvh. - Arne.

Fra : AW på TRX

Dato : 25-03-02 09:24

Gå ind på "groups.google.com" og lav en søgning på "glasfiber trx
group:dk.fritid.motorcykel"

Så kommer der et par artikler jeg tidligere har skrevet om emnet.

Allan Wisborg
TRX 850

Fra : AW på TRX

Dato : 25-03-02 09:26

Husk dog at blande hærder og epoxy i den rigtige mængde. Sidst jeg skulle
lave rep. gik det galt da der var ikke nok hærder i. Så bliver det bare
gummiagtigt

Allan Wisborg

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-03-02 10:09

> "AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> wrote in message

Bukker og takker, det var lige det jeg manglede
Glemte måske lige selv at søge, inden jeg spurgte på NGén?
Men ok, et godt råd kan ikke gentages for tit, he.
Så mangler jeg bare en uges saltning og snestorm for at få tid til det

snip.......

Mvh. Arne

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 19:14

Arne Lorenzen <aclo@esenet.dk> skrev i en

> ..... men der er revner i kåben omkring blinklyset og spejlet, så
> hvad_gør_jeg? Kan det laves, det er jo ikke glasfiber men sort plastik
> den er lavet af.

Er det mon ikke kun lak-revner?
De er svære at holde camouflerede; men polish med indfarvning kan måske
gøre noget ved det :-/

I fald at det er deciderede flækker i plasten er mit mirakkelmiddel #1
tagrendelim!
Tagrendelim harmonerer godt med den plastkvalitet som kåben er
lavet af, og hvis man kan komme til at skære (f.eks. med noget af det
værktøj man brugte til at skære linoleums-tryk med i skolen!), smelte
(loddekolbe) eller slibe en fuge (=rende) på bagsiden til at lime "ned
i" bliver bindingen optimal!

Arbejdet kræver at kåben bliver afmonteret og lagt på siden, så man
arbejder "oven-ned", så limen ikke løber fra, samt at arbejdet
(hærdningen) foregår i stuetemperatur!!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-03-02 12:05

Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Arne Lorenzen <aclo@esenet.dk> skrev i en

> Er det mon ikke kun lak-revner?
> De er svære at holde camouflerede; men polish med indfarvning kan måske
> gøre noget ved det :-/

Nø, desværre er det decideret flækket flere steder

> [...]
> værktøj man brugte til at skære linoleums-tryk med i skolen!), smelte
> (loddekolbe) eller slibe en fuge (=rende) på bagsiden til at lime "ned

Det lyder som det helt rigtige!
Har oven i købet noget tagrendelim liggende - jeg tror jeg vil kombinere det
med en bagsideforstærkning i glasfiber som Allan forslår, så kan der da ikke
være noget at komme efter
Mange tak for de gode råd.
Mvh - Arne

Fra : Armand

Dato : 27-03-02 00:33

> [...]
kombinere det
> med en bagsideforstærkning i glasfiber som Allan forslår,

Glemte helt:
Man kan også forstærke det reparerede område ved at smelte noget
fintmasket trådnet ned i bagsidens overflade!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-03-02 08:47

snip

> [...]
> Man kan også forstærke det reparerede område ved at smelte noget
> fintmasket trådnet ned i bagsidens overflade!

Nu_lyder_det avanceret - med en hårtørrer? Eller et ordentligt lag
tagrendelim?
Spøg til side, det er eikkert meget mere avanceret - hvordan gør man lige
det? Og mener du det er at foretrække i stedet for glasfiber?

Mvh - Arne
Ham med den gule fazer - med flækket kåbe
Og som er ligeglad med om der skulle smutte
en enkelt "øvert" med til bakken

Fra : Armand

Dato : 28-03-02 17:46

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> >
> snip

> Nu_lyder_det avanceret - med en hårtørrer?

Ups!
Forglemmelse: Loddekolbe!

> Eller et ordentligt lag tagrendelim?

Måsle ligefrem også en mulighed :-/

> mener du det er at foretrække i stedet for glasfiber?

Har ikke selv prøvet det!
Men mener at Glasfiber-metoden ikke nødvendigvis behøver at være særlig
effektiv udført af en ukyndig (har set mange "kager" løsne sig ved
første knubs"!)

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-03-02 09:46

snip..................

> Men mener at Glasfiber-metoden ikke nødvendigvis behøver at være særlig
> effektiv udført af en ukyndig (har set mange "kager" løsne sig ved
> [...]

Det der med forstærkning på bagsiden kan åbenbart diskuteres
Ikke så snart vi havde parkeret næsten forrest på torvet i Esbjerg i går
(flotteste Torvetræf i mange år), kunne jeg få masser af opmærksomhed når
folk så min flækkede kåbe, det er dejligt.
Essensen efter denne tråd og de gode råd i løbet af dagen i går, må være
"fugning" på bagsiden med tagrendelim (som nogen dog mener bør udskiftes med
reparationskit til 175,- gad vide om ikke det er det samme der i) og en
forstærkning, hvor den med trådnettet måske virker som den mest holdbare.
Flere mente nemlig også at plast og glasfiber ikke arbejder for godt sammen,
glasfiber er for stift. Men det er måske et spørgsmål om at gøre det
ordentligt?
--
Tak for hjælpen.............
Arne