For og imod Suzuki SMX 50?
Fra : Porno

Dato : 25-03-02 07:09

Hejsa.
Er der nogle der har haft/Kender nogle som har haft eller pa en eller anden
made har Erfaringer med Subj.? Jeg overvejer at kobe en ny her i denne uge.

Vh.

Kim J.

Fra : Bendt Grunge

Dato : 25-03-02 09:27

"Porno" <basse12@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
anden
> made har Erfaringer med Subj.? Jeg overvejer at kobe en ny her i denne

kender et par stykker som har/haft sådan en fætter, den er ok, bare erkend
at der kun kan fås et cylindersæt der virker ok, HEBO ALU. (ca.12Hk) de
andre sportsæt fra bla. eurocilindro er ikke meget værd, og et par
udstønninger, det er alt, og det rykker ikke rigtigt, men kan du det så er
det ok, ellers køb en Derbi Senda R eller SM der fås alt til, der er og
kommer flere cylinderkits på 16-18Hk, udstønninger i mange mærker og
racerkrumtappe, Race indsuningsmembranblokke, Osv.

Bendt G.

Fra : Porno

Dato : 26-03-02 06:22

Ok tak for svaret. Jeg har nemlig snakket med Suzuki og de siger at der ikke
kommer en 45 version foreløbig(Skal være en 45. Forklaring nederst på
siden). Så jeg er tilbage hvor jeg startede nemlig med Derbi senda. Jeg
kender en der har haft sådan en fætter og han var meget tilfreds med den.
Kan du ikke lige skyde nogle adresser denne vej med Tun?
Takker.

Kim J.

Hvorfor 45 og ikke 30? Jo ganske enkelt : Hvis du bliver stoppet på en 30
knallert der er ulovlig, må de tage delene. På en 45 må de IKKE for det er
et indregistreret køretøj. De kan højst indkalde dig til syn. Du får så en
bøde for hvor mange km/t du har køre for hurtig, Hvis de altså har målt dig.
Ligesom en bil og Mc.

Fra : Bendt Grunge

Dato : 26-03-02 09:21

> [...]
> bøde for hvor mange km/t du har køre for hurtig, Hvis de altså har målt

det må de nemlig ikke nej, så man kar da stadigvæk sine ting, og køre man
fornuftigt stopper de som heller ikke en, og sætter man lige en
omd.begrænser på giver ledningen er den tilmed lovlig når den køre de 45-49
Km/t som loven siger, så de 300 Kr ville jeg nok ofre, dem kan man heller
ikke sætte på en "sokd" suki.

www.Hebo-line.com ved jeg også er lige på trappen, den ville jeg nok vente
på og se hvad det er for noget.mit 1 valg. sæt en Topracing EVO 14,000
Krumtap i og et Hebo racing membrankit og en 21 mm Delortto på så rykker den
meget kraftigt selv med en Standart Cyl. som du lige porter i udstønningen
(hæver) så den er 21-22 mm fra toppen af cylinderen.

http://www.malossi.com/ er lige kommet med en 50mm MHR. mit nr2.

www.Metrakit.es www.metrakit.dk er lige kommet med et formentligt kraftigt
et, todelt topstykke.

BG.

Fra : Morten Christensen

Dato : 26-03-02 14:22

Ja men på en 45 kan de fratage dig dit kørekort hvis du f.eks. kører mere en
76,5km/t i en 50km/t zone....

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Porno

Dato : 26-03-02 16:03

Jo det er rigtigt. Det kan de jo også i min bil. Men jeg "Styrer mig" inde i
byen. Jeg kan sgu ikke lide at suse forbi folk med 90 inde i byen.

Kim J.

Fra : Bendt Grunge

Dato : 26-03-02 19:06

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Ja men på en 45 kan de fratage dig dit kørekort hvis du f.eks. kører mere
en
> 76,5km/t i en 50km/t zone....

ok, nu er det nærmere 79Km/t

45 +75% =78,75km/t

og så skal man tage højde for at langt de fleste 45 viser både 5 og 10 Km/t
for lidt.

BG

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 27-03-02 08:32

> [...]
> >

> ok, nu er det nærmere 79Km/t
>
> 45 +75% =78,75km/t
>
> og så skal man tage højde for at langt de fleste 45 viser både 5 og 10

Hejsa.

Det kan afhjælpes med en cykelputter !. 100.- og den er god op til 120
Km/t. Kan ikke lige huske hvilket fabrikat den er men der føger specs. Husk
det rigtige dæktryk & din egen vægt på knallen når der måles omkreds !!!. Så
bliver det nok ikke mere nøjagtig !.
Bare husk at få en putter der _ikke_ husker max. hastighed !!!!!!!. Ellers
kan man jo køre der & nul stille konstant

Og de der 45 + 75% gælder overalt !!!!. Dog ikke ved lavere
hastighedsbegræns.(<30) der gælder den jo !!!!

Hilsen

H;P <Senda R ´98 med 62 på pinden & reelt 50 på den digitale>

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : Claus Rolsted

Dato : 27-03-02 13:56

"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> skrev i en meddelelse

> ok, nu er det nærmere 79Km/t
> 45 +75% =78,75km/t

Nej. Det er ved 70%, kørekortet kommer i fare.

> og så skal man tage højde for at langt de fleste 45 viser både 5 og 10
Km/t
> for lidt.

Ja, det er så en anden side af sagen. Man plejer gerne at sige, at
speedometeret viser ca. 10% for meget. Dertil kommer, at policen trækker 3
km/t (mener jeg det er) fra pga. målingsusikkerhed.

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Claus Rolsted

Dato : 27-03-02 13:53

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja men på en 45 kan de fratage dig dit kørekort hvis du f.eks. kører mere
en
> 76,5km/t i en 50km/t zone....

Det har nu ikke så meget at gøre med, om det er en 50 km/t-zone eller en 70
km/t-zone. Afgørende er køretøjets hastighedsbegrænsning, - dvs. 45 km/t +
70% = _76,5 km/t._ (medmindre du kører i en zone med hastighedsbegrænsning
på under 45 km/t).

Hvis du kører i en 30 km/t-zone, vil kørekortet altså være i fare ved 30
km/t + 70% = _51 km/t_

Fra : Porno

Dato : 30-03-02 20:07

Så er der blevet indkøbt en Derbi Senda fra 97. Den har kørt 3012Km og var
meget pæn. Den gik for 12.900 hos Køge Mc.
Den sgu fed at køre på jeg kan presse den op på 110 på spedoometeret. Det
svarer nok til 80 - 90Rigtige Km/t. Det er fint indtil videre. Forresten er
der nogen der har en selv i gruppen? Som evt. Har tun på? Bare
nysgerrig.....

Takker for hjælpen.

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 30-03-02 20:18

Hej Kim

> Så er der blevet indkøbt en Derbi Senda fra 97. Den har kørt 3012Km og var
> meget pæn. Den gik for 12.900 hos Køge Mc.

Tilykke, blev selv ejer af en 98´er med 3600 Km på tælleren & Nr.Plad for
det vilde beløb 11K. ! :)

> Den sgu fed at køre på jeg kan presse den op på 110 på spedoometeret. Det
> svarer nok til 80 - 90Rigtige Km/t.

Jepper, meeen min er kun god for 75 Km(Digital Cykel comp) 100 på nål :(.
Den står som fabrikken designed den !, men stadigt godt gå´et for en 50 Cc
!. Tun........næ nej lugter

Hilsen

H;P

Fra : Bendt Grunge

Dato : 30-03-02 21:52

> meget pæn. Den gik for 12.900 hos Køge Mc.

Jeg har set den du så har købt, ganske pæn cykel, tillykke.

> [...]
er
> der nogen der har en selv i gruppen? Som evt. Har tun på? Bare

Jeg har set en med noget på, hvad det lige var ved jeg ikke men den rykkede,
og der kommer meget forskelligt til den de næste mdr. af div. cylindere.

BG.

Fra : Porno

Dato : 31-03-02 23:02

Mange tak. Jeg holder øjnene åbne

Kim j.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-03-02 17:42

> [...]
> kommer flere cylinderkits på 16-18Hk, udstønninger i mange mærker og
> racerkrumtappe, Race indsuningsmembranblokke, Osv.

hehe, der er jo rent faktisk også dem der køber en knallert for at
transportere sig rundt stille og roligt. der er ingen der siger at der skal
en 10-17 hk på, min kører ganske glimrende på stanard cylinderen

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC