[Oscar] Cameron Diaz :)
Fra : Kong Kent

Dato : 25-03-02 04:15

Er det bare mig, eller var hendes bluse ikke lige lovlig gennemsigtig i
højre side?? :)

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 25-03-02 04:29

Kong Kent skrev:

> Er det bare mig, eller var hendes bluse ikke lige lovlig gennemsigtig i
> højre side?? :)

Jo det var den da (heldigvis) lidt

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-03-02 05:12

Kenneth Olsen skrev i meddelelsen <3C9E9977.5531C422@olsen.dk>...

>Jo det var den da (heldigvis) lidt

ikke nok, ikke nok..... ;P

Halle Berry er heller ikke helt slem

--
Anders Houmark
Life is a garden - dig it!

Fra : Sune Stjerneby

Dato : 25-03-02 07:04

It seems Anders Houmark wrote:
> Halle Berry er heller ikke helt slem

Til gengæld var hun slem da hun fik sin Oscar, måske
endda pinlig.

--
Sune Stjerneby <sst@vmunix.dk>
- RFC 1876 compliant.

Fra : Jesper Winding

Dato : 25-03-02 06:09

I Syntes Cameron Diaz er gennemsigtig - hvad så med Gwyneth Paltrow - havde
hun i det hele taget en trøje på?

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 25-03-02 16:34

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in message
> I Syntes Cameron Diaz er gennemsigtig - hvad så med Gwyneth Paltrow -
havde
> hun i det hele taget en trøje på?

Den kjole var ligeså pinlig som Halle Berrys takketale.

Joakim

Fra : Rhythm

Dato : 25-03-02 18:13

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse
> "Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in message
> havde
>
> Den kjole var ligeså pinlig som Halle Berrys takketale.
>
> Joakim

Hvis du havde knoklet røven ud af bukserne i flere år uden at få noget for
det
og pludselig en dag får du en eftertraktet pris ud af det ville du også stå
og flæbe som en baby.
Halle Berry var langt fra pinlig for den pris er velfortjent og klart at hun
græder
af lykke når hun får sådan en pris.

Negerhader

Fra : Lars H.

Dato : 25-03-02 18:34

On Mon, 25 Mar 2002 18:12:48 +0100, "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk>
wrote:

>Halle Berry var langt fra pinlig for den pris er velfortjent og klart at hun
>græder
>af lykke når hun får sådan en pris.

>Negerhader

Plonk.wav

Fra : Rhythm

Dato : 25-03-02 22:24

"Lars H." <largo2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Plonk.wav

Og ?

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 25-03-02 18:34

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stå
> og flæbe som en baby.
> Halle Berry var langt fra pinlig for den pris er velfortjent og klart at

Er det din "underskrift"? Jeg snakker ikke om at hun flæbede. Det var
forståeligt jeg snakkede om hendes "takketale" hvor hun nærmest hylder sig
selv som forbillede for andre sorte skuespillerinder .... Jeg snakker om at
hun forlanger at få lov at tale videre for at takke så latterlige ting som
hedes advokat.

Og så siger du at hun ikke har fået noget for sit arbejde? Jeg er ret sikker
på at hun er ganske velhavende. Og Oscaren er ikke den eneste anderkendelse
hun har fået for sin rolle. Om hun har fortjent Oscaren ved jeg ikke, da jeg
ikke har set A Monsters Ball, men jeg tvivler ikke på at hun er god i den.
Men det ændrer ikke ved det faktum at hun skulle have holdt sin kæft 2
minutter tidligere end hun gjorde. Og skulle hun have nøjedes med at takke
dem der skulel takkes og ikke hylde sig selv. At gøresådan et stor nummer ud
af det, er at åbne den kløft der lige er blevet lukket igen.

Joakim

Fra : Rhythm

Dato : 25-03-02 22:28

> [...]
ud
> af det, er at åbne den kløft der lige er blevet lukket igen.

Nå men jeg blev bare lidt rimelig sur da jeg læste dit indlæg fordi at jeg
syntes at det var ok at vise sine følelser på tv.
Jeg troede at det var det du mente.
Men jeg tror at det er helt og holdent fordi at hun stadig ikke kunne fatte
at
det vitterlig var sket for hende at hun fik den eftertraktede pris og derfor
var hun så totalt overvældet og snakkede så derfor videre og videre.

Rhythm
Undskyld misforståelsen.

Fra : Fenris

Dato : 26-03-02 16:26

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> er blandt andet berygtet for i
news:a7nn2d$mtfjf$1@ID-81106.news.dfncis.de at have ytret:

> [...]
> med at takke dem der skulel takkes og ikke hylde sig selv. At gøre
> sådan et stor nummer ud af det, er at åbne den kløft der lige er

Hun er beæret over at være den første afro-amerikanske kvinde der får en
Oscar i den kategori. Hvis man tænker over det, vil man forstå at det er
en stor ære. Derfor beder hun også om at få lov at fuldføre sin
takketale.

At hun også takker sin advokat havde sine begrundelser. Manden havde
spillet en stor rolle i hendes valg af filmen.

Og så synes jeg du skulle uddybe hvad i himlens navn du mener med at
hun nærmest lukker kløften igen!
--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-03-02 16:36

Fenris <fenris@deathsdoor.com> escribió

> Og så synes jeg du skulle uddybe hvad i himlens navn du mener med at
> hun nærmest lukker kløften igen!

Joakim skriver jo netop at hun aabner den igen, og det kan jeg kun give
ham ret i. At hun flaebede loes i flere minutter over at vaere den
foerste kvindelige neger der vinder en oscar, goer jo blot
forskelsbehandlingen paa hvide og sorte endnu stoerere, eller i det
mindste mere synlig.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Ps. Du bruger "Sv:" i emnelinien i dine posts, hvilket betyder at dine
posts bliver sorteret fra stoerstedelen af danske servere.

Fra : Fenris

Dato : 26-03-02 17:41

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> er blandt andet berygtet for i
news:a7q4fv$fs2$1@newsreader.mailgate.org at have ytret:

> Ps. Du bruger "Sv:" i emnelinien i dine posts, hvilket betyder at dine
> posts bliver sorteret fra stoerstedelen af danske servere.

Damn. Der smuttede en enkelt igennem.
Jeg arbejder på at få rettet det, men jeg gider ikke opgradere outlook,
gider ikke skifte newsreader før om et par måneder, og jeg kan ikke få
den her version af OE (5.00.2615.200) til at skifte det...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-03-02 19:58

> [...]
> gider ikke skifte newsreader før om et par måneder, og jeg kan ikke få
> den her version af OE (5.00.2615.200) til at skifte det...

Har du prøvet Henrik K. Hansens "Sv: til Re:"-fix?
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/hjaelpeprogrammer.html

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 26-03-02 16:53

"Fenris" <fenris@deathsdoor.com> wrote in message
> [...]
> takketale.[...]
> Og så synes jeg du skulle uddybe hvad i himlens navn du mener med at

Hvad du skriver der, er for mig en del af hvad jeg mener med at åbne kløften
igen.
Hvorfor er det en større ære for hende at vinde en Oscar en alle andre, hvis
ikke det var fordi hun anderkender at der er forskel på at vinden en Oscar
som sort og hvid? Det er ikke en væsentligt mindre ære at Denzel Washington
vinder som den kun anden sorte mand for en hovedrolle, men ´han gik ikek i
selvsving over det, og takkede ikke sin advokat og bad ikke om mere tid.

Det jeg mener med at åbne kløften igen er at man i det hele taget bruger 10
minutter på at diskutere betydningen af dette, istedet for bare at lade det
være en selvfølge at en sort kvinde kan vinde en Oscar, nej så er det en
stor ting, der for mig antyder at man ikke er kommet meget længere end at
ophæve slaveriet. [grov overdrivelse] At gøre dette til en stor ting istedet
for en selvfølge er at forstærke den tro på at der er en forskel, fremfor at
understrege at der ikke er en.

Havde det ikke været på grund af den meget store opmærksomhed der netop har
været omkring dette emne op til dette års overækkelser, ville jeg aldrig
have tænkt over at værten var sort, bedste mandlige hovedrolle var sort,
bedste kvindelige hovedrolle var sort, og man uddeler en æres Oscar til en
sort samme aften. Men at understrege det så kraftigt, samtidig med
ovennævnte er at råbe at dette ikke er en "tilfældighed". Og hvis folk får
en Oscar eller en hovedrolle eller et job som vært ved Osacruddelingen fordi
de er sorte, så er det ikke et hak bedre end hvis de blev afvist med samme
begrundelse. Det andet kaldes racisme, det første er det også, men det må
man ikke sige ...

Nu er det ikke nogen hemmlighed at der er masser af politik i
Oscaruddelingen, og man vinder ikke alene fordi man har været bedst. På den
baggrund var hendes reaktion måske endnu mere uværdig? Hun var så dygtig at
være den eneste sorte nominerede i kattegorien? Denzel var i det mindte i
konkurence med Will Smith. Nu er jeg igen overdrevet kynisk. Jeg tror på at
Halle Berry fortjente den Oscar på baggrund af hendes præstation, selvom jeg
ikke har set den. Men derfor er det stadig "uværdigt" at påpege sin egen
betydning og hylde sig selv i en "takketale" i mine øjne. Og når man er en
ud af 5 (3), så burde chocket ikke være så stort, men det kan jeg tilgive
hende. Derudover så hader jeg helt generelt de alenlange takke taler hvor
gud og hver amnd skal takkes, og det bliver ikke bedre når man påtvinger sig
mere tid end man har til rådighed, fordi man selv synes man er historisk
vigtig.

Nu vil jeg sikkert blive kaldt "negerhader" igen. So be it, men det er lang
fra virkeligheden. Hvis folk har det bedre med sig selv ved at stemple mig
som racist, så skal de være velkommen til at gøre det i news:dk.politik,
eller news:dk.snak.mudderkastning, de skal bare ikke forvente et svar.

Joakim

Fra : Fenris

Dato : 26-03-02 19:25

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> er blandt andet berygtet for i
news:a7q5hm$nctgh$1@ID-81106.news.dfncis.de at have ytret:

> [...]

> selvsving over det, og takkede ikke sin advokat og bad ikke om mere tid.

Yep, hun anderkender at der er en forskel: At det er sværere for en sort
skuespillerinde at blive anerkendt, end det er for en hvid. Det er faktisk
alment kendt at det sørgeligvis _er_ sådan.

> [...]
> for en selvfølge er at forstærke den tro på at der er en forskel, fremfor at

Igen: Der _er_ forskel, og det fremhæves netop for at skabe opmærksomhed på
problemet istedet for at ignorere det, eller lade som om det ikke er der.
Hvis du med at åbne en kløft mente denne henvisning, tror jeg du brugte
et forvirrende metafor.

> [...]
> begrundelse. Det andet kaldes racisme, det første er det også, men det må

Man kan måske godt spekulere i om ikke det blev Whoopie som vært fordi
fordelingen af Oscars blev som den gjorde, men man kan ikke spekulere
i hvorfor uddelingen af Oscars blev som den gjorde, bortset fra det
førnævnte problem: At det generelt ses som lidt sværere for en
afro-amerikaner at blive anerkendt.

> [...]
> mere tid end man har til rådighed, fordi man selv synes man er historisk

Ikke desto mindre _er_ det en historisk begivenhed. Og det er Halle ikke
alene om at være klar over...
http://www.abcnews.go.com/wire/US/reuters20020325_30.html

Jeg kan godt se hvordan Halle let kan have sagt til sig selv:
"Ingen afro-amerikaner har endnu vundet i denne kategori. Det bliver
nok ikke lille mig, der bryder dén barriere..." og dermed have forstærket
chokket.

At hun bad om ekstra tid, det historiske øjeblik taget i betragtning
ser jeg intet galt i, især ikke når hun bruger humor...
("Okay, wait a minute. I got to take 74 years here. I got to take this
time.")
Julia Roberts forlangte ekstra tid sidste år fordi det var hendes første
Oscar... Randy Newman ligeså i år. Og begge brugte vist længere tid end
Halle.

Og så siger du at hun "påpeger sin egen betydning og hylder sig selv"?
Hun gør da nærmest alt hun kan for at dele æren ud på alle andre end
hende selv!

Transcript-uddrag:
"This moment - So much bigger than me.
This moment is for Dorothy Dandridge, Lena Horne, Diane Carroll [?].
It's for the women that stand beside me - Jada Pinkett, Angela
Bassett, Vivica Fox - and it's for every nameless, faceless woman of
color, that now has a chance because this door tonight has been opened."
[klapsavler - sporadisk stående]
"Thank you. I'm so honored. I'm so honored, and I thank the Academy for
choosing me to be the vessel for which this blessing might flow. Thank
you. - I want to thank my manager Vincent Cirrincione. He's been with me
for twelve long years - and you've fought every [fight], and you've loved
me when I've been up - but more importantly, you've loved me when I've
been down. You have been a manager, a friend, and the only father I've
ever known. Really, and I love you very much. I want to thank my mom
who's given me the strength to fight every single day to be who I want
to be, and given me the courage to dream that this dream might be
happening and possible for me, I love you mom, so much, thank you. My
husband who is just the joy of my life, and India, thank you for giving
me peace, because only with the peace that you've brought me have I been
allowed to go to places that I never knew I could go. Thank you. I love
you India with all my heart.
I want to thank Lions Gate, thank you, Mike Paseornek. Tom Ortenberg for
making sure everybody knew about this little tiny movie. Thank you. Our
director Marc Forster, you're a genius. You're a genius. This moviemaking
experience was magical for me because of you. You believed in me, you
trusted me and you gently guided me to very scary places. I thank you. I
want to thank Ivana Chubic, I could have never figured out who the heck
this lady was without you. I love you. Thank you. I want to thank Lee
Daniels, our producer. Thank you for giving me this chance, for believing
that I could do it. And now tonight I have this. Thank you." [...]

Halle fik iøvrigt stående bifald da hun gik på scenen.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-03-02 20:31

> [...]
> skuespillerinde at blive anerkendt, end det er for en hvid. Det er faktisk
> alment kendt at det sørgeligvis _er_ sådan.

Jeg synes, du har ret i, at det er bemærkelsesværdigt, at Halle Berry
er den første sorte kvinde til at vinde prisen for bedste kvindelige
hovedrolle, og at der er større fokus på hvide end på sorte skuespiller-
inder (for ikke at tale om andre minoriteter). Men samtidig er jeg helt
enig med Joakim m.fl. i, at når hun i sin tale fokuserer så stærkt på
det og fremhæver sig selv som værende banebrydende *fordi hun er
sort*, så er det en uelegant overdramatisering, der kan siges rent
retorisk at fastholde en opdeling mellem hudfarver snarere end det
modsatte.

> [...]
> i hvorfor uddelingen af Oscars blev som den gjorde, bortset fra det
> førnævnte problem: At det generelt ses som lidt sværere for en

Jeg forstår ikke, hvad du mener. Whoopi Goldberg blev annonceret
som vært for Oscar-uddelingen længe inden afstemningsresultatet
var kendt. Og man kan da sagtens spekulere over, hvorfor priserne
gik til dem, som de gik til (medmindre du mener noget bestemt
med dit "spekulere i").

> Og så siger du at hun "påpeger sin egen betydning og hylder sig selv"?
> Hun gør da nærmest alt hun kan for at dele æren ud på alle andre end
> hende selv!

Og samtidig fremhæver hun sig selv i ganske voldsom grad. I sig
selv er det faktisk meget elegant, at hun formår begge dele på
én gang...

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Fenris

Dato : 26-03-02 21:53

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> er blandt andet berygtet for i
nyhedsmeddelelse:a7qick$1aa$1@sunsite.dk at have ytret:

> [...]
> sort*, så er det en uelegant overdramatisering, der kan siges rent
> retorisk at fastholde en opdeling mellem hudfarver snarere end det

Selvfølgelig. Afro-amerikanerne vil jo gerne have opmærksomhed på problemet.
Og jeg er uforstående overfor jeres fortolkning af hendes tale
som værende selvforherligende på nogen måde.

> [...]
> var kendt. Og man kan da sagtens spekulere over, hvorfor priserne
> gik til dem, som de gik til (medmindre du mener noget bestemt

Godt, Whoopie er vi så enige om ikke blev sat på programmet p.g.a. sin
hudfarve, men akademi-medlemmerne har jo ikke snakket sammen, så hvordan
kan man tale om dem som om de var en enhed med en agenda?!

> Og samtidig fremhæver hun sig selv i ganske voldsom grad. I sig
> selv er det faktisk meget elegant, at hun formår begge dele på
> én gang...

Og så på en sådan måde, at det går hen over hovedet på mig! :)
Jeg ville værdsætte nogle citater, med uddybende fortolkninger...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-03-02 23:43

> [...]
> Og jeg er uforstående overfor jeres fortolkning af hendes tale
> som værende selvforherligende på nogen måde.

Jeg vil gerne omformulere sidste del af min sætning til: "... der kan siges
med retoriske midler at fastholde netop den opdeling mellem hudfarver,
som gerne skulle smides bort." Det forklarer min tolkning på mere
umisforståelig vis.

Jeg vil helst ikke overdramatisere det, for så vigtigt er det altså heller
ikke, hvad hun sagde (!), men min pointe er, at når hun fokuserer
på, at hun er sort, så tager hun fokus væk fra sin skuespilspræstation
og gør hudfarve til det væsentlige. Det synes jeg er uelegant og
uformålstjenligt.

> Godt, Whoopie er vi så enige om ikke blev sat på programmet p.g.a. sin
> hudfarve, men akademi-medlemmerne har jo ikke snakket sammen, så hvordan
> kan man tale om dem som om de var en enhed med en agenda?!

Okay, jeg misforstod lidt af, hvad du skrev. Men svaret er vel: På
samme måde som man f.eks. kan tale om den danske befolknings
præferencer og mulige bevæggrunde for f.eks. stemmeafgivning.
Grupper kan vel godt beskrives på den måde. Og i dette tilfælde
kan der gøres kvalificerede gæt om, at en stor del af akademiets
medlemmer særligt ønskede at præmiere et par sorte hovedroller.

> [...]

has a chance because this door tonight has been opened."

"I thank the Academy for choosing me to be the vessel for which

Og så udtalelsen om, at efter 75 år kunne John Williams godt vente
lidt med at svinge dirigentstokken.

Som så mange andre synes jeg, det er uelegant selv at beskrive
sin præstations enorme betydning for andre og at insistere på at
være på scenen for at takke sine advokater med navns nævnelse.
Og det er da også unødvendigt, for diverse kommentatorer skulle
da nok have understreget det alligevel. Som flere andre synes jeg
da, det er fint at trække en vis historisk linje og takke sine for-
billeder, men hun var "over the top".

Nu gider jeg vist seriøst ikke at snakke meget mere om dét

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 27-03-02 01:14

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse
> Nu gider jeg vist seriøst ikke at snakke meget mere om dét

Ikke jeg heller, jeg vil blot tilslutte mig Peters måske mere elegante
formulering end min egen. Hvad Peter skriver er præcis det samme som jeg
prøvede på at give udtryk for.

Joakim

Fra : Fenris

Dato : 27-03-02 16:49

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> er blandt andet berygtet for i
news:a7qu3o$3qi$1@sunsite.dk at have ytret:

> [...]
> på, at hun er sort, så tager hun fokus væk fra sin skuespilspræstation
> og gør hudfarve til det væsentlige. Det synes jeg er uelegant og

Jeg ser det blot som at sætte fokus på et _eksisterende_ problem,
med henblik på at bekæmpe det. Hun har altså fået en Oscar _på trods_
af at hun er afro-amerikaner, ikke _fordi_ hun er det. Og det viser
altså at der trods alt _er_ muligt.
> [...]

> kan der gøres kvalificerede gæt om, at en stor del af akademiets
> medlemmer særligt ønskede at præmiere et par sorte hovedroller.

At du så mener at hun har fået sin Oscar _fordi_ hun er afro-amerikaner,
gør at du forstår hendes tale på en anden måde end jeg gør.

> "... and it's for every nameless, faceless woman of color, that now
> has a chance because this door tonight has been opened."

Hun siger jo ikke at det er hende der har åbnet døren, men det er vel
muligt at fortolke det på den måde. Jeg synes nu bare at hun siger at
døren _er blevet_ åbnet.

> "I thank the Academy for choosing me to be the vessel for which
> this blessing might flow."

Hun spiller heller ingen aktiv rolle i dette citat. Men da hun igen
nævner sig selv i forbindelse med det skete, åbnes endnu engang for
din fortolkning.

> Og så udtalelsen om, at efter 75 år kunne John Williams godt vente
> lidt med at svinge dirigentstokken.

Humor. Og det er efterhånden ikke unormalt, jvf. Julia Roberts og
Randy Newman, at bede om ekstra tid under særlige omstændigheder.

> Som så mange andre synes jeg, det er uelegant selv at beskrive
> sin præstations enorme betydning for andre og at insistere på at

Jeg opfatter det nu heller ikke som om det er hendes egen præstation
som skuespiller hun tillægger betydning. Det er det faktum at en
afro-amerikansk kvinde _kan_ få en Oscar - qua figuren i hendes hånd.
Jeg har faktisk på fornemmelsen at Halle Berry stadig er ret usikker
på sit skuespils-talent...

> være på scenen for at takke sine advokater med navns nævnelse.

Han havde ligesom sørget for at hun fik rollen. Hun kunne sådan set
have takket hendes TV-reparatør for min skyld, hvis vedkommende
havde haft lige så stor betydning for at Halle fik rollen.

> [...]
> da nok have understreget det alligevel. Som flere andre synes jeg
> da, det er fint at trække en vis historisk linje og takke sine for-

Ved gensyn må jeg indrømme at jeg ikke var klar over at hun fik
_så_ meget tid... Det lagde jeg slet ikke mærke til på Oscar-aftenen.
Jeg labbede det hele i mig. Igen: vi oplever det simpelthen forskelligt.

> Nu gider jeg vist seriøst ikke at snakke meget mere om dét

Næh, det er der vist heller ikke grund til. :)
Vi ser det samme, men med forskellige briller.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 27-03-02 17:23

> [...]
> med henblik på at bekæmpe det. Hun har altså fået en Oscar _på trods_
> af at hun er afro-amerikaner, ikke _fordi_ hun er det. Og det viser

Hun fik den Oscar, så er der vel ikke noget problem? Ikke bare fik hun den,
Dezel Washington fik en, Sidney Portier fik en mere og Whoppie var vært. Jeg
har MEGET svært ved at se hvad det eksisterende problem er efterhånden. Nævn
mig ti sorte personer der er blevet snydt for en Oscar, og jeg skal finde 20
hvide. Jeg kan starte med Russel Crowe i år, og så kan jeg fortsætte med at
påstå at det var pga. af at han IKKE var sort. Om det har hold i
virkeligheden eller ej, ved hverken du eller jeg mere end det var tilfældet
de gange en sort ikke har vundet. Men du har ret. Vi ser det ikke med samme
øjne og samme indstilling. Jeg er af den holding at "afermative action"
(kender ikke den danske oversættelse) er lige så
racistisk/kønsdiskrimenerende en tendens, som det det prøver at modarbejde.
Den dag der ikke bruges den mindste energi på at diskutere/observere om en
person er af den ene eller anden hudfarve/race/køn, da kan man sige man er
kommet videre, indtil da kanman ikke.

Joakim

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-03-02 18:41

On Wed, 27 Mar 2002 16:23:06 -0000, "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is>
wrote:

> [...]
>person er af den ene eller anden hudfarve/race/køn, da kan man sige man er

Det er jeg helt enig i. Selvom det var vigtigt, at sorte skuespillere
for en gangs skyld fik anerkendelse, så må vi ikke lade hele
diskussionen gå op i sort eller hvid.

Desuden er det et kedeligt faktum, at der er færre roller for sorte
skuespillere. En kommentator på ABC sagde efter showet, at det ville
være rart, hvis roller blev tildelt pga. af talent, ikke pga. af
hudfarve.

Nu må vi ellers se hvad der sker. En af mine (sorte) venner, sagde
forleden, at han naturligvis var glad for, at sorte skuespillere blev
anerkendt, men han ville se tiden an og se, om det virkelig bringer en
forandring til Hollywood. Og der skal en stor forandring til. F.eks.
er langt de fleste tv serier enten sorte eller hvide, og det afspejler
ikke det samfund, vi lever i.

Lars

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-03-02 18:44

"Fenris" <fenris@deathsdoor.com>
> At du så mener at hun har fået sin Oscar _fordi_ hun er afro-amerikaner,
> gør at du forstår hendes tale på en anden måde end jeg gør.

Dit svar er udmærket, og jeg vil blot nævne, at jeg ikke selv vil
påstå, at hun har fået prisen, fordi hun er sort. Jeg har ikke set
den film, hun er med i, og synes ikke, jeg kan vurdere det. Men
det er *muligt* at gætte på, at de to ting har noget med hinanden
at gøre.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 25-03-02 17:46

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in message
> I Syntes Cameron Diaz er gennemsigtig - hvad så med Gwyneth Paltrow -
havde
> hun i det hele taget en trøje på?

Hvem var hende der sad på første række, og som kamera-manden nød godt og
grundigt af? Kjolen var vist nok sort, men det lykkedes aldrig at abstrahere
fra de abnormt gigantiske bryster til rent faktisk at se om det var en kendt
person, det var simpelthen for groteskt. Nogen der ved hvem hun var?

Jacob

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-03-02 17:54

Jacob Skaaning wrote:

> [...]
> fra de abnormt gigantiske bryster til rent faktisk at se om det var en kendt
> person, det var simpelthen for groteskt. Nogen der ved hvem hun var?

Jeg så ikke selve showet men har været lidt rundt på de forskellige nyhedssider
o.lign.
Umiddelbart kunne det da godt lyde som Vanessa Williams. Hun er vist gravid så
det kunne forklare det
.... ææhh... forvoksede frontparti ;)
http://www.oscar.com/style/women/women61.html

/Robert

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 25-03-02 18:18

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> [...]
nyhedssider
> o.lign.
> Umiddelbart kunne det da godt lyde som Vanessa Williams. Hun er vist

Det billede er fra 2000... jeg tror ikke hun er gravid længere :)
Jeg kiggede lige galleriet efter, og damn, min ven havde ret! Det var sgu
Uma Thurman, som han havde set. Har hun fået lavet et boob-job eller sådan
noget?
http://www.oscar.com/oscarnight/live/red_carpet_gallery_35.html - det var
ret vildt.

Jacob

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-03-02 18:33

Jacob Skaaning wrote:

> Det billede er fra 2000... jeg tror ikke hun er gravid længere :)

Ups :)

Fra : Kirsten Larsen

Dato : 26-03-02 10:31

Jacob Skaaning skrev :
> [...]
> Uma Thurman, som han havde set. Har hun fået lavet et boob-job eller sådan

Uma Thurman fik en søn 15. januar. Hvis hun ammer er det nok grunden til at
hun har store bryster ...
Kirsten

Fra : Kong Kent

Dato : 25-03-02 18:27

> [...]
kendt
> person, det var simpelthen for groteskt. Nogen der ved hvem hun var?

Du ta'r pis, ik'? Det var sq da ingen mindre end Uma Thurman; gudinden fra
Pulp Fiction, og uha, hun har da vist fået gjort noget ved sine bryster, for
de sad godt nok, som du siger, meget velplaceret i nat :)

Fra : Mogens

Dato : 25-03-02 14:29

On Mon, 25 Mar 2002 04:14:51 +0100, "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>
wrote:

>Er det bare mig, eller var hendes bluse ikke lige lovlig gennemsigtig i
>højre side?? :)

Det er bare dig. Når det gælder C.D. kan det ikke
blive gennemsigtigt nok. ;op