Kan MacSOUP koble til Internet?
Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 29-01-01 23:50

Når jeg vil til at opdatere nyhedsgrupper, er det så meningen at MacSOUP
skal kunne koble op med PPP? Kan den det? Jeg får kun en fejlmeddelelse
når den forsøger. Den kan dog godt koble fra PPP igen.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 30-01-01 07:05

Gunnar Vestergaard <post@gunnar-v.dk> wrote:

> Når jeg vil til at opdatere nyhedsgrupper, er det så meningen at MacSOUP
> skal kunne koble op med PPP?

Ikke nødvendigvis. Jeg kobler op gennem TCP/IP-kontrolpanelet, med
"Connect via" sat til ethernet, og "Configure" sat til "using
DHCP-server". Uhyre nemt.

Men jeg kobler heller ikke op gennem modem, men gennem isdn-router med
indbygget DHCP-server.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-01-01 08:30

> [...]

> skal kunne koble op med PPP? Kan den det? Jeg får kun en fejlmeddelelse
> når den forsøger. Den kan dog godt koble fra PPP igen.

Jeg bruger dette script der får PPP til at connecte, MacSoup til at
hente news og post og tilslut PPP til at "lægge på":

-----------------------------------

tell application "MacSOUP"
activate
with timeout of 30 * 60 seconds
purge
connect with fetching news, fetching tagged
headers, fetching mail and sending
end timeout
end tell
if ((state of (PPP status)) HER SKAL STÅ ET ULIGHEDSTEGN "idle") then
try
PPP disconnect
end try
end if