HJÆLP til Siemens c35i
Fra : ON

Dato : 24-03-02 23:01

Min telefon er begyndt at spørge efter simkortet når jeg tænder den, selv om
det sidder i telefonen. Hvis det endelig lykkedes at få den til at spørge
efter pinkoden og få den igang, så hopper den lige pludselig af og skriver
kortfejl. den er blevet tabt på gulvet, men efter tabet virkede den godt
nok. Hvad kan det være???
K.N.

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 28-03-02 15:13

Hej
"ON" <kon@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kortfejl. den er blevet tabt på gulvet, men efter tabet virkede den godt

Det kan skyldes forskellige ting men mest almindeligt er at de 2 små
"tapper" på den røde kortholder er bøjede , simkortet skal under disse og
ikke "oven på". Det kan også skyldes at et eller flere af benene på
kortlæseren er bøjede men det kan du kun finde ud af hvis du skiller den ad
(og det kan godt gå helt galt hvis man ikke passer på) Sidste mulighed er at
den har en af de første 2 software ver. (05 eller 12) og løsningen på dette
er at få den opdateret til ver. 18 men det er ikke specielt sansynligt.

Morten