Køb af generator?
Fra : -Carina

Dato : 24-03-02 21:13

Da jeg intet aner om ovenstående, vil jeg gerne vide lidt om hvilken type og
størrelse jeg skal købe. Den skal anvendes i et lille fritidshus til strøm
til lille køleskab, musikanlæg, mobiltelefonoplader og andre småting.

Hvilken pris er rimelig for en brugt?

-Carina

Fra : Ivar

Dato : 25-03-02 18:41

Carina skrev:
> Den skal anvendes i et lille fritidshus til strøm
> til lille køleskab, musikanlæg, mobiltelefonoplader og andre småting.

De tre ting du nævner bruger så lidt, at jeg ikke ville lade en
generator stå og buldre for det. Selv den mindste Honda-generator
på 700 watt ville kunne trække: ca. 100 opladere, 30 almindelige
stereo-anlæg eller 5 små køleskabe.
Du vil nok få svært ved at finde en så lille en generator brugt, dem er
flest af er ca. 5 gange så store.
Prøv lige kikke på hvor mange watt de "andre småting" bruger.
Føntørrer og strygejern er måske småting, men de ville kræve
en stor generator blot for at trække en.
Hvis det virkelig er småting sammenlignet med mobiltelefonoplader
ville jeg købe et gas-køleskab og lade det andet køre på
en bly-akkumulator evt. med inverter.

Ivar

Fra : Dan Andersen

Dato : 26-03-02 01:21

Ikke for noget, men kunne du og dine naboer holde ud at høre på, hvad der
svarer til en motorplæneklipper i tomgang - 24 timer?
Så er det bedre med et par solpaneler - en inverter til 220 volt eller hvis
du skal se tv: et 12 volt fjernsyn.

Fra : -Carina

Dato : 26-03-02 18:19

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in message
> [...]
hvis
> du skal se tv: et 12 volt fjernsyn.
>
> Ikke for noget, men sådan en kunne jo graves ned

Nej, spøg til side. Solpaneler løder helt klart som et bedre bud. Både støj
og miljømæssigt.
Hvad koster sådan nogle, og hvor kan de købes?

-Carina

Fra : Lars

Dato : 27-03-02 17:23

"-Carina" <carina@tdcspace.dk> wrote in message

> Hvad koster sådan nogle, og hvor kan de købes?

Fra 100 kroner for en, der kan lade din mobiltelefon op, til adskillige
tusinde kroner alt afhængig af dit behov. Find en søgemaskine (fx.
Google) og søg på solceller, så dukker der masser af links op. Eller kig
bag i Havebladet (kan lånes på biblioteket), hvor der ofte er annoncer
fra udbydere. Her er et link til et firma .- jeg kender ikke noget til
produkter/kvalitet/pris - men der er en del god information om kapacitet
m.v.

http://hjem.get2net.dk/stella.import/

God fornøjelse.

Lars

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 28-03-02 01:20

> [...]
støj
> og miljømæssigt.
> Hvad koster sådan nogle, og hvor kan de købes?

Prøv at se disse links :

http://www.arcon.dk/frames/SC_frame_DK.html

http://www.drivhus.dk/Energiforsyning/energiforsyning2.html

http://www.solenergi.dk/

--
mvh.
Klaus Eriksen

Fra : lark

Dato : 05-04-02 17:00

"-Carina" skrev d. 24-03-02 21:13 dette indlæg :
> [...]
strøm
> til lille køleskab, musikanlæg, mobiltelefonoplader og andre småting.

Jeg har et vind-solcelle anlæg til salg, komplet med mast,
ladeensretter, styring og et stort fritidsbatteri .
Anlægget er ideelt til et fritidshus, og da rotordiameteren er lille ,
skal der ikke søges tilladelse til den.
Erling

http://www.kandu.dk/