Erfaringer omkring USA kyst til kyst søges
Fra : PL

Dato : 24-03-02 19:25

Min kæreste og jeg satser på en tur på tværs af kontinentet over there i
august/september.

Er der nogen der kan hjælpe med erfaringer/links/priser/mm.
Vi ønsker at leje MC - er det muligt?
Er 3 uger for kort tid?
Måske ikke en kyst til kyst tur?

Alle hjælpende svar/råd vil blive taget imod med kyshånd

Lone og Per

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-03-02 19:53

"PL" <per.lading@email.dk> skrev i en meddelelse

http://www.moto-directory.com/touring/rental_usa.htm

Det er vist småpepret at leje en MC i USA.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-03-02 23:28

Thomas Hjort skrev:

> "PL" <per.lading@email.dk> skrev i en meddelelse:
>
> http://www.moto-directory.com/touring/rental_usa.htm
>
> Det er vist småpepret at leje en MC i USA.

Til de priser kan det da vist bedre betale sig at købe en derovre!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Claus Ø

Dato : 24-03-02 21:52

Hejsa

Prøv at checke min kammerats rejsebeskrivelse her, lidt inspiration.

mvh

Claus Ø

http://www.bucka-lassen.dk/dirk/

Fra : bwl

Dato : 25-03-02 07:02

> [...]
> Er 3 uger for kort tid?
> Måske ikke en kyst til kyst tur?
>
> Alle hjælpende svar/råd vil blive taget imod med kyshånd

3uger er måske nok lige i underkanten til så stort et land.? I øvrigt er det
jo meget varmt overthere så i bør nok vælge jeres mctøj med omhu. Noget med
masser af udluftning osv.... God tur

Brian W.

" Special Bold´Or, Istandsat, synet, og køreklar... Jubiiiii "

Fra : Jesper Rune Larsen

Dato : 25-03-02 08:25

Jeg lejede en Harley Davidson Fatboy hos 'Midwest Bike Rental' i
Minneapolis. Den havde jeg i 3 dage. Det kostede 6000,- De japanske maskiner
er selvsagt meget billigere (halv pris og deromkring), men det er jo
selvfølgelig fordi det ikke er 'amerikansk kvalitet' *host host*. Nuvel, jeg
kan ikke hjælpe med dine andre spørgsmål, men så har du da hvertfald en ide
om hvad det koster. Der var et tilbud på at have maskinen i en uge, det var
vist omkring de 7000-8000.
I staten Minnesota og Michigan er det ikke lovpligtigt at køre med hjelm...
nej nej, ikke at jeg vil opfordre til det, men det var da meget sjovt :) Så
kan man rigtig prøve hvordan det er at lege plastik-rocker *grin*

Én anbefaling jeg dog vil lave.... tag turen over New York via Chicago,
Minneapolis og så ned Syd-vest. Landskabet er ubeskriveligt smukt omkring de
lidt mere nordlige himmelstrøg - og så er temperaturen ligesom herhjemme,
dog med solskins-garanti og 5 grader ekstra. Ingen risiko for at I koger
over :)

Jesper
Honda VFR750

Fra : Biker-Torben®

Dato : 25-03-02 12:25

Hej med jer!

Jeg har selv været i USA og køre på Harley to gange:
I 1998 hvor vi i 14 dage kørte 3.600 km gennem Arizona, New Mexico, Nevada,
Californien og tilbage til Arizona. Det meste af turen foregik i Arizona med
med smut ind i de nævnte omkringliggende stater.

Denne tur kan du læse om her: http://home.worldonline.dk/~windsurf/index.htm

For et år siden kørte jeg selv tværs over USA fra Miami til Los Angeles (på
en HD Fat Boy). Ca. 7.000 km på tre uger. Jeg er ved at lave en hjemmeside
om turen. Den er dog ikke færdig endnu - men du kan se en "teaser" - en
oversigt over turen - her:
http://home.worldonline.dk/~windsurf/kyst_til_kyst/kyst_til_kyst.htm
(linkene nederst til motorcyklerne virker ikke - og jeg har ikke lige fået
gjort noget ved det

Begge ture var arrangerede ture, hvor hele molevitten indgik: fly t/r, leje
af Harley, moteller, guide og følgebil med reservemotorcykel og plads til
bagage. En luksustur med andre ord
Prisen for turen tværs over USA var 42 K for alt det ovennævnte - herudover
brugte jeg vel ca. 8-10 K i lommepenge til mad, drikke, lidt benzin,
forlystelser (bl.a. Las Vegas) osv. Til gengæld var det bare at aflevere
bagagen om morgenen og sætte sig op på sin fede Harley og køre derudaf -
uden at behøve bekymre sig om tekniske problemer eller lignende (i så fald
var der jo reservemotorcyklen og værktøj og benzin i bilen...).

Turene var arrangeret af www.bike-tours.dk - og praktisk arrangør og guide
på begge ture var Hans Jakob Sternkopf.
Hans Jakob har i årenes løb arrangeret omkring 14 ture til USA, men har nu
forladt Bike-Tours og har i stedet startet sit eget rejsebureau med speciale
i motorcykelture: www.motorcykel-rejser.dk
Han har også en tur - næsten tværs over USA - den 5. - 20. oktober 2002. Se
mere på Motorcykel-rejsers hjemmeside.

Hvis man selv kaster sig ud i at leje Harley i USA (og helt ærligt: Det skal
sgu da være en Harley, ikke?), så skal man nok regne med omkring 130$ om
dagen (muligvis lidt billigere, hvis man lejer i tre uger). Her kan I f.eks.
se en ret omfattende liste over firmaer, som udlejer motorcykler i USA:
http://www.moto-directory.com/touring/rental_usa.htm . Der er også firmaer,
hvor man f.eks. kan leje på østkysten og aflevere den på vestkysten - kan
ikke lige huske hvilke, men et af dem på listen...

Hvis I har afsat ca. 3 uger til projektet (hvilket det godt kan gøres på),
så var det måske værd at overveje en arrangeret ture (f.eks. hos
Motorcykel-rejser ? Det bliver måske lidt dyrere i forhold til at
arrangere det selv, men til gengæld slipper I for bøvl; motorcykler og
moteller er bestilt, der følger bagagevogn m.m. med, og en guide, som kender
området. Desuden er der samvær med andre danske motorcykelentusiaster (på
min tur tværs over USA var vi 11 motorcykler, inkl. guiden Hans Jakob, som
også kørte på MC). Og det var smadderhyggeligt - selvom man selvfølgelig
ikke behøver være sammen hele tiden.
Ulempen ved et sådan projekt er selvfølgelig, at man er nødt til at følge
den planlagte rute.

Men hvis I kun regner med at afsætte ca. 3 uger til projektet, så var det
måske værd at overveje et færdigt arrangement?

Uanset hvad, så håber jeg, at I får en fed tur

Hilsen
Biker-Torben
www.bikertorben.dk
www.motorcykel-rejser.dk