fuchia
Fra : Kjeller

Dato : 24-03-02 19:11

Jeg har gemt en sådan fra sidste år frostfrit,
er der nogen der ved om man skal klippe den ned?????
Inden jeg sætter den ud i min udestue?

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 24-03-02 20:20

Det bestemmer du selv. Du kan vælge at lade dem være som de er, så bliver
det blot en større "busk", eller du kan vælge at lade en enkelt gren være
tilbage, for at lave en opstammet plante, eller klippe det hele ned til
jorden!

mvh

Preben Mikkelsen

Fra : Mari

Dato : 25-03-02 14:42

"Preben Mikkelsen" <oz1dx@image.dk> skrev i en meddelelse news:YHpn8.15995$ZI6.680449@news000.worldonline.dk...
> [...]
> det blot en større "busk", eller du kan vælge at lade en enkelt gren være
> tilbage, for at lave en opstammet plante, eller klippe det hele ned til

Og du kan vælge at stikke de afklippede grene
i pottemuld, sætte et par pinde ved og sætte en
plastpose over i et
par uger, så de ikke tørrer ud - og voila,
så har du karmen fuld af nye planter.

Mh

Fra : Ammitz

Dato : 27-06-02 15:07

"Mari" skrev d. 25-03-02 14:42 dette indlæg :

[...]

Hvornår på året kan man gøre det ene, og hvornår det andet. Jeg står nu
med en masse afknækkede fuchia-grene fra de sidste kraftige blæsevejr,
kan jeg bare stikke dem i pottemuld, og vente - vi er jo nu i slutningen
af juni måned.
Og hvis jeg får nogle af disse sarte skønheder til at overvintre,
hvilken måned skal jeg så skære dem helt tilbage, - og skal de så til at
have mere lys, varme og vand?
Jeg har ikke en kølig udestue, - hos mig er det enten friluft
(overdækket terrasse) eller i stuen v. ca. 21-21 grader.

Ammitz

http://www.kandu.dk/