Gud er god og retfærdig
Fra : Ole Madsen

Dato : 24-03-02 18:20

Gud er helt igennem god og retfærdig, der står at Gud ikke er uretfærdig at
han skulle glemme alt det du har gjort for ham. Det gælder også andre
forhold i livet.

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.danmarkforjesus.dk - Danmark for Jesus
http://www.creationdays.dk - Creation Days - Maaseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard
http://move.to/getright - prædikanter, vækkelse
http://www.geocities.com/bread_nee - Watchman Nee's Brød i ørkenen

--
\ \\ // /
( @ @ )

Fra : Avatar

Dato : 24-03-02 20:55

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Gud er helt igennem god og retfærdig, der står at Gud ikke er uretfærdig
at
> han skulle glemme alt det du har gjort for ham. Det gælder også andre
> forhold i livet.

Gud er faktisk så retfærdig, at hvis man kommer til at forbande sine
forældre, må man lide døden (2.Mos 21:17) - Der kan i så fald ikke være
mange teenagere i verden, der fortjener at leve...

--
Why be born again, when you can just grow up?

Fra : Purefication Through~

Dato : 25-03-02 00:29

Hmmm det lyder sgu som om du har brug for et liv. Og den eneste måde man kan
få et liv, er at vende ryggen til gud.
Og det er sgu så nemt at vende ryggen til ham. Jeg gjorde f. eks. kort efter
jeg var blevet konfimeret, da det lige pludselig gik op for mig, hvor
snæversynet og hvilket usympatisk svin han er, og alt han står for.

I Will Rather Reign In Hell
Than Serve In Heaven

Det er jeres gud der ond og kold, og ikke satan. Satan er at acceptere al
kødelig nydelse.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-03-02 01:31

"Purefication Through Pain" <spamfilter@necronomicon.null> skrev i en
meddelelse news:fjtn8.16506$ZI6.693794@news000.worldonline.dk...
> Hmmm det lyder sgu som om du har brug for et liv. Og den eneste måde man
kan
> få et liv, er at vende ryggen til gud.

Surt for dig, hvis du har det sådan. Men du kan jo altid nå at ombestemme
dig, når du når ud over dine antiautoritære teenagefrustrationer...Been
there.

> [...]
> jeg var blevet konfimeret, da det lige pludselig gik op for mig, hvor
> snæversynet og hvilket usympatisk svin han er, og alt han står for.

EFTER at du havde fået dine konfirmationsgaver?

> I Will Rather Reign In Hell
> Than Serve In Heaven

Jeg kan nu ikke lade være med at grine af folk, der hævder bestemt ikke at
tro på Gud, men alligevel køber hele ideen om satanisme, som jo altså bare
lige baserer sig på det fuldstændig samme mytologiske stof og
verdensbillede...
Tror du virkelig at Satan skulle lade lille dig regere nogetsomhelst i det
Helvede, du så åbenbart ligefrem HÅBER på at ryge ned i?

> Det er jeres gud der ond og kold, og ikke satan. Satan er at acceptere al
> kødelig nydelse.

Hør her: Jeg ved ikke hvilke kilder du har til din Satandyrkelse (Marilyn
Manson?), men ifølge den Bibel vi andre følger, så er Satan en MEGET kedelig
karl. Endnu værre - om man vil - end den Gammeltestamentlige Jahve i et af
Hans berømte raserianfald...

Hvad er det dog for en mærkelig myte at Satan skulle give dig nogen form for
frihed? Satan er i Bibelen nærmest "anklageren" der hvor Jesus er
"forsvareren" og Gud er Dommer.
Satan er den destruktive, ødelæggende part i det dualistiske Verdensbillede.
Han BRUGER mennesker. Du kan bare ikke bilde mig ind han "elsker dig".

Det er jo ligesom at høre visse kristne tale om at "Jesus elsker mig", har
du tænkt over det?

Satan i Bibelen er IMHO den "jaloux storebror", som nægter at acceptere
Mennesket som Guds elskede skabning og derfor konstant prøver at underminere
det i et kikset forsøg på at blive populær hos "Farmand". Satan er nemlig
også en Gudssøn ifølge Jobsbogen, og derfor er han fuldstændig lige så
understillet Gud som Jesus er det.

Er det fedt at degradere sig selv til at være et dyr i sine sansers vold?
Hvor længe? Hvad så når festen er slut?

Jeg vil gerne vædde om at ret mange af de "kvaliteter", du tillægger Satan
er de samme kvaliteter, som jeg selv - og andre kristne - tillægger Jesus.
De syv dødssynder, herunder især hovmodet er selvfølgelig undtaget, for der
besidder Jesus i stedet de syv kardinaldyder.

Jeg vil personligt sørme hellere prøve at være et bedre menneske end jeg
bevidst vil gøre mig selv til et værre. Og der fatter jeg ikke hvad
satanismen går ud på...Hvorfor pokker skulle man dog bevidst dyrke en
psykopatisk afgud i stedet for Den Almægtige og Hans Søn, der faktisk bare
vil os det godt og gerne så os opføre os civiliseret?

Jeg kan virkelig ikke se at Satandyrkelse skulle overtrumfe Tilgivelse,
Næstekærlighed og Syndernes Forladelse. Men det er der vist en masse
frustererede unge, der mener...

Anders Peter Johnsen

Fra : Purefication Through~

Dato : 25-03-02 03:17

> Surt for dig, hvis du har det sådan. Men du kan jo altid nå at ombestemme
> dig, når du når ud over dine antiautoritære teenagefrustrationer...Been
> there.

hmmm nu er jeg ikke ligefrem en teenager længere, med mindre 27 år osse er
teenager. :)

> [...]
> Tror du virkelig at Satan skulle lade lille dig regere nogetsomhelst i det
> Helvede, du så åbenbart ligefrem HÅBER på at ryge ned i?

Jeg har nu aldrig hævdet at jeg ikke tror på gud. Det jeg siger, er at jeg
ikke vil leve efter en bog, som efter min mening ikke er andet end et
eventyr om en mand, som folk åbenbart mener er guds søn. Det eneste jeg kan
sige er at jeg tror på kaos (kald det for Gud hvis du har lyst), og tror jeg
på det gode og onde i mennesket. Men der er da en del ting i følge "Satans
Bibel" som jeg kan se det rigtige i, men der er da osse mange ting som jeg
ikke kan se det rigtige i.

> [...]
kedelig
> karl. Endnu værre - om man vil - end den Gammeltestamentlige Jahve i et af

Og lige for at slå en ting fast. Jeg dyrker ikke Satan, og jeg tilbeder ham
heller ikke.. men jeg har dog gjort det for godt og vel 5-6 år siden. Og så
kom min interresse for satanisme før Marilyn Manson's tid (laver dog fed
musik... selv om hans Sataniske bla. bla. bla. ikke siger mig specielt noget
specielt).

> [...]
Verdensbillede.
> Han BRUGER mennesker. Du kan bare ikke bilde mig ind han "elsker dig".

Det har jeg skam heller ikke påstået. Og hvis han endelig findes, så tror
jeg da nok han ville gøre som gud.
;) tænk lidt over den

> [...]
> det i et kikset forsøg på at blive populær hos "Farmand". Satan er nemlig
> også en Gudssøn ifølge Jobsbogen, og derfor er han fuldstændig lige så

Sådan kan man godt se på det. Man kunne også sige at Satan kunne tænke selv,
og tænke på sig selv. Og du kan ikke bilde mig ind at du ikke tænker på dig.

> Er det fedt at degradere sig selv til at være et dyr i sine sansers vold?
> Hvor længe? Hvad så når festen er slut?

"Er det fedt at degradere sig selv til at være et dyr i sine sansers vold?"
Det har du netop pointen. Hvis Gud findes, skulle vi så ikke være skabt i
hans billede ? Uanset hvad det siger om os eller ham. Jeg har accepteret mig
selv som et dyr med sanser og lyster, om jeg kan lide dem eller ej, det er
ikke vigtige. For når jeg skal forlade denne jord, så vil jeg kigge tilbage
på alle de fede ting JEG har oplevet, og ikke hvad der sker efter døden.
For lige som alt andet er festen forbi når vi dør. Så er det slut, det er
ovre.... og hvad er der tilbage ingenting ud over nogle minder som dem som
stadigvæk lever har, men det er osse alt.

> [...]
der
> besidder Jesus i stedet de syv kardinaldyder.

Enig.
Men der er ingen lov der skal ligge bånd mig eller såkaldte dødssynder.

> [...]
> psykopatisk afgud i stedet for Den Almægtige og Hans Søn, der faktisk bare
> vil os det godt og gerne så os opføre os civiliseret?

Det er der du har misforstået satanismen. For den Satan der bliver tilbedt
idag, er ikke den Satan du kan læse om i biblen m.m. De satanister som
tilbeder den Satan som I har lavet som skræmebillede, og nok næmere hvad man
burde kalde AntiKristne.

> Jeg kan virkelig ikke se at Satandyrkelse skulle overtrumfe Tilgivelse,
> Næstekærlighed og Syndernes Forladelse. Men det er der vist en masse
> frustererede unge, der mener...

I satanisme finder man mindst lige så meget næstekærlighed, som du gør i
kristendommen. Den eneste forskel der er, er at man ikke elsker blindt.
Hvorfor skulle man spilde sin kærlighed på folk man ikke kender. Lær folk at
kende, og så kan man finde ud af om de har fortjent din kærlighed.

> --
> Mvh
> Anders Peter Johnsen

P.S.
Lige en ekstra ting at tænke over. Lad os sige mennesket er skabt i guds
billede. Hvilken psykopat er han så ikke, når tænker tilbage hvad de kristne
gjorde i middelalderen, for at få folk til at tro på Gud. Eller er det
iorden at brænde folk i live, torturere o.s.v. så længe det er i Guds navn.
Og hver gang man spørger kristne om dette. Så får man bare et omtåget svar..
bla bla det var den gang, det er ikke de vi står for. Det er det måske ikke,
men det er sgu en del af det I tilbeder... og mener man ikke det. Hvordan
kan man så tilbede/tro på Jesus/Gud ?

Fra : Purefication Through~

Dato : 25-03-02 12:51

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-03-02 13:45

Nå, har du også haft bøvl med serveren?

"Purefication Through Pain" <chaozrites@necronomicon.null> skrev i en
meddelelse news:PaEn8.5815$_T4.69211@news010.worldonline.dk...

> hmmm nu er jeg ikke ligefrem en teenager længere, med mindre 27 år osse er
> teenager. :)

Okay, du talte bare om din konfirmation, så jeg formodede at du var lidt
yngre.

Jeg er selv kun 24.

> Jeg har nu aldrig hævdet at jeg ikke tror på gud. Det jeg siger, er at jeg
> ikke vil leve efter en bog, som efter min mening ikke er andet end et
> eventyr om en mand, som folk åbenbart mener er guds søn.

Jeg mener bestemt heller ikke det drejer som at leve efter en bog. Den slags
var Jesus Selv temmelig kritisk overfor.
Men lignelserne er rigtig god inspiration for mig.

> [...]
> Bibel" som jeg kan se det rigtige i, men der er da osse mange ting som jeg

Det er jeg da glad for at høre, for det jo lidt bizart når folk, der ikke
mener at være religiøse bliver "omvendte Satanister", hvilket for mig at se
netop er temmelig "religiøst".

> kedelig
>
> Og lige for at slå en ting fast. Jeg dyrker ikke Satan, og jeg tilbeder
ham
> heller ikke.. men jeg har dog gjort det for godt og vel 5-6 år siden.

Så kan jo dybest set lige så godt gå i Kirke og bede til Gud...

> [...]
> kom min interresse for satanisme før Marilyn Manson's tid (laver dog fed
> musik... selv om hans Sataniske bla. bla. bla. ikke siger mig specielt

Han kører da lidt på noget "Korsfæstet martyr"-stof, som han tydeligvis har
hugget fra Kristendommen?

> [...]
> Verdensbillede.
>
> Det har jeg skam heller ikke påstået. Og hvis han endelig findes, så tror

Ork, det har jeg gjort.

Det er lidt ironisk at Gud i Esajas 45 har følgende udsagn
ultramonoteistiske udsagn om Sig Selv:
" v5 Jeg er Herren, der er ingen anden,
der er ingen anden Gud end mig.
Jeg væbner dig, skønt du ikke kender mig,
v6 for at de skal vide i øst og i vest,
at der ikke er nogen anden end mig,
jeg er Herren, der er ingen anden!
v7 Jeg danner lys og skaber mørke,
jeg frembringer fred og skaber ulykke,
jeg, Herren, frembringer alt dette.
v8 Lad det dryppe fra oven, himmel,
lad retfærd strømme ned fra skyerne!
Jorden skal åbne sig,
frelsen gro frem,
og retfærd skal spire.
Jeg, Herren, skaber det."

I Kristendommen er Gud desværre kommet til KUN at blive det positive,
skabende princip og har dermed "afhændet" halvdelen af Sin Magt til Satan...

> [...]
selv,
> og tænke på sig selv. Og du kan ikke bilde mig ind at du ikke tænker på

Jo, bevares, det er næppe menneskeligt muligt kun at tænke på andre, men på
den anden side er satanismen for mig at se en slags ultra-egodyrkelse...

> "Er det fedt at degradere sig selv til at være et dyr i sine sansers
vold?"
> Det har du netop pointen. Hvis Gud findes, skulle vi så ikke være skabt i
> hans billede ?

Jo?

> [...]
> ovre.... og hvad er der tilbage ingenting ud over nogle minder som dem som
> stadigvæk lever har, men det er osse alt.

Jeg er bare bekymret for at denne holdning bliver et "carte blanche" til
total hensynsløshed og egodyrkelse.

Og jeg tror på en dom, der allerede ER afsagt, nemlig Tilgivelsen.

Satan
Jesus.
> der
>
> Enig.
> Men der er ingen lov der skal ligge bånd mig eller såkaldte dødssynder.

Alt med måde, som Buddha - en af mine andre store inspirationskilder -
sagde. Det kan næppe i det lange løb være tilfredsstillende kun at udleve
sine dyriske og egoistiske drifter. Det er det spænd mellem ens egne
uheldige tilbøjeligheder og så erkendelsen af dem, der for mig at se gør
livet spændende. man kan altid gøre noget for sig selv og andre ved at prøve
at være et bedre meneske.

> [...]
> idag, er ikke den Satan du kan læse om i biblen m.m. De satanister som
> tilbeder den Satan som I har lavet som skræmebillede, og nok næmere hvad

Same sh**.

Antikrist står jo i vor mytologi i samme forhold til Satan som Jesus gør til
Gud.
De er inkarnationer for hver sin part.

> I satanisme finder man mindst lige så meget næstekærlighed, som du gør i
> kristendommen. Den eneste forskel der er, er at man ikke elsker blindt.

Hvorfor skulle man ikke det?

Dèt kræver da langt mere styrke end at blot at være egocentreret.

Jeg vil hellere lade mig inspirere af Jesus, Buddha, Ghandi og andre der har
næstekærligheden som bærende pricip, end jeg vil dyrke min egen smålighed.

> Hvorfor skulle man spilde sin kærlighed på folk man ikke kender. Lær folk
at
> kende, og så kan man finde ud af om de har fortjent din kærlighed.

Problemet er at du derved i udgangspunktet skyder dig selv i foden, fordi du
ikke gør noget for at sætte dig i "fjendens" sted, men blot affinder dig med
dine forudindtagede holdninger om at nogen ikke er værd at elske. Og så
bevæger man sig jo ikke mentalt, men sidder fast i fordomme.

Sand næstekærlighed er jo netop transcendent, og den nedbryder grænser og
fordomme.

Det er langt, langt stærkere at kunne forlige sig med sin fjende og gøre
noget for at løse problemet i stedet for bare at erkende det og affinde sig
med det, ja ligefrem gøre sit had til en drivkraft. For det fører bare ingen
steder.

> [...]
> gjorde i middelalderen, for at få folk til at tro på Gud. Eller er det
> iorden at brænde folk i live, torturere o.s.v. så længe det er i Guds

Bob Dylan har skrevet en nydelig satirisk sang om emnet.

> Og hver gang man spørger kristne om dette. Så får man bare et omtåget
svar..
> bla bla det var den gang, det er ikke de vi står for.

Nix.

Det er det gode gamle argument om at at kristendommen er blevet misbrugt som
magtinstrument, idet man har ville finde religiøse belæg for helt afsindige
gerninger.

> Det er det måske ikke,
> men det er sgu en del af det I tilbeder...

Nej.

og mener man ikke det. Hvordan
> kan man så tilbede/tro på Jesus/Gud ?

Lad mig formulere det på denne måde:
For at være kristen idag skal man være mindst lige så tilgivende over for
den historiske Kristendom, som man ellers skal være over for andre
mennesker, herunder selv Kristendommens værste "fjender".

Anders Peter Johnsen

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 25-03-02 23:12

On Mon, 25 Mar 2002 13:44:59 +0100, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@post8.tele.dk> wrote:

>Okay, du talte bare om din konfirmation, så jeg formodede at du
>var lidt yngre.

Hvis det er vores allesammens mosegris, så burde det korrekte svar
ellers være 44-45 år

> [...]
>skabende princip og har dermed "afhændet" halvdelen af Sin Magt til Satan...

Langt mindre om jeg må be' - ikke noget gnosticisme her

> [...]
>sine dyriske og egoistiske drifter. Det er det spænd mellem ens
>egne uheldige tilbøjeligheder og så erkendelsen af dem, der for mig

Jeg har aldrig forstået hvorfor nogen kan tro at det skulle være
særligt fedt at udleve sine drifter. Det er direkte pinefuldt og trist
- og det behøver man ikke nogen veltrænet syndsbevidsthed for at
erfare. Jeg har da oplevet ganske amoralske mennesker forsøge at
udleve deres lyster uden det store held.

>Sand næstekærlighed er jo netop transcendent, og den nedbryder
>grænser og fordomme.

1 Kor 13,4-13 (det siges ikke bedre).

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
25 mar AD 2002
Mandag i Stilleugen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-03-02 14:21

"Purefication Through Pain" <chaozrites@necronomicon.null> writes:

> Jeg har nu aldrig hævdet at jeg ikke tror på gud. Det jeg siger, er at jeg
> ikke vil leve efter en bog, som efter min mening ikke er andet end et
> eventyr om en mand, som folk åbenbart mener er guds søn.

Den del af bogen fylder omkring 10%. Og det er endda med en række
gentagelser, fordi disse 10% består af fire forskellige menneskers
beskrivelse af hændelserne.

Det er en almindelig opfattelse, at hvis man ikke gider læse en bog
eller se en film, før man kritiserer den, så bør man som minimum sætte
sig ind i dens indhold via tredjepart, før man starter kritikken.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I see, you are completely mad.
The RockBear. ((^)) I just wanted to make sure."