Hvid skrift i tekstboks kan ikke printes
Fra : Lasse

Dato : 24-03-02 18:03

Hej
I et Word dokument har jeg lavet en firkant og valgt at baggrundsfarven skal
være sort.
Herefter har jeg lagt en tekstboks ovenpå, og skrevet en tekst.
Tekstfarven er hvid.

På skærmen ser det fint ud, men så snart jeg printer, så kan jeg ikke se
teksten der er skrevet med hvid, men kun en sort boks.

Hvordan retter jeg det ?

Fra : Bille1948

Dato : 24-03-02 19:20

"Lasse" skrev d. 24-03-02 18:03 dette indlæg :
> [...]
se
> teksten der er skrevet med hvid, men kun en sort boks.

Har du prøvet at klikke udenfor tekstboksen, så den bliver "opdateret",
og derefter skrevet ud?

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse

Dato : 24-03-02 21:30

"Bille1948" <Bille1948.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> baggrundsfarven skal

> se

> Har du prøvet at klikke udenfor tekstboksen, så den bliver "opdateret",
> og derefter skrevet ud?

Hvordan mener du ??
Jeg har prøvet at klikke omkring tekstboksen, så både tekstboks og boks er
blevet aktiveret.
Det har ikke hjulpet.

Fra : pre

Dato : 24-03-02 19:11

Slå printerfunktionen for baggrundsfarver fra. Uden at kende hvad du har kan
jeg kun gætte på Internet Explorer/Funktioner/Indstillinger - Avanceret.
pre

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-03-02 23:04

"Lasse" <lmn1999_2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På skærmen ser det fint ud, men så snart jeg printer, så kan jeg ikke se
> teksten der er skrevet med hvid, men kun en sort boks.

Er du sikker på at din printer "understøtter" negativ skrift? Den ene af
mine printere kan simpelthen ikke gøre det, du ønsker.

Jan

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-03-02 00:01

> [...]
>
> På skærmen ser det fint ud, men så snart jeg printer, så kan jeg ikke se
> teksten der er skrevet med hvid, men kun en sort boks.

Det kan evt. være noget med, at den sorte boks ligger i et lag foran
teksten. Ved at højreklikke på enten firkanten eller teksten, kan du flytte
dem frem og tilbage i forhold til hinanden i de såkaldte lag.
Men hvorfor har du gjort det på denne måde?
Hvis du tegner en firkant, så kan du også skrive inde i den, idet du kan
højreklikke på den og vælge Tilføj tekst, så bliver den lavet om til en
tekstboks, hvor du så både kan tilføje baggrundfarve og skriftfarve. Det
gælder i øvrigt også for andre figurer, som man kan tegne i word. Højreklik
på dem og Tilføj tekst, så har man en teksboks med et anderledes udseende.
Endelig kunne du også have tegnet din firkant som en tekstboks og skrevet i
den. Højreklik på den og vælg Formater tekstboks. Så kan du ændre
baggrundsfarven til sort.

Kurt

Fra : Lasse

Dato : 25-03-02 07:35

"Kurt B. Andersen" <kurta@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Endelig kunne du også have tegnet din firkant som en tekstboks og skrevet
> den. Højreklik på den og vælg Formater tekstboks. Så kan du ændre

Det var det der skulle til.
Nu virker det...
Tak for hjælpen