Fraflytning af lejlighed og tilbagebetalin~
Fra : Christian Andersen

Dato : 24-03-02 17:52

Hej.

Jeg har tænkt mig at sende nedenstående brev anbefalet til min
tidligere udlejer.

1) Er det for "groft" formuleret? Det skal siges at jeg ikke har haft
nogle problemer med udlejer i den tid jeg har boet der eller i
forbindelse med denne opsigelse.

2) Er brevet "korrekt" formuleret? Sagt på en anden måde, spørger jeg
om det "rigtige"? Jeg vil gerne 1) have en skriftlig bekræftelse fra
udlejer på at jeg fraflyttede den 15. marts og 2) gøre udlejer
opmærksom på hans forpligtelser i forhold til Lejeloven så jeg ikke
bliver snydt.

Ad 2.1: Den omtalte bekræftelse fra udlejer indeholdt kun en
bekræftelse på at jeg havde opsagt pr. den 1. juni og ikke et ord om
min fraflytningsdato. Derfor er jeg blevet lidt i tvivl om de kan
bruge det brev som "bevis" for at de ikke skulle genudleje da de "ikke
vidste" at jeg flyttede allerede den 15. marts.

------------------Brev---------------------

Fraflytning af [gammel adresse]

I forbindelse med fraflytning af ovenstående adresse fik jeg en
skriftlig bekræftelse af jer. Den indeholdt nogle faktuelle fejl og
desuden nogle spørgsmål.

Min opsigelse er effektiv fra den 1. juni 2002 og min fraflytningsdato
var den 15. marts 2002. Min fraflytningsdato var ikke nævnt i den
skriftlige bekræftelse. I den forbindelse vil jeg henlede
opmærksomheden på Lejelovens § 86, stk. 3 der siger i uddrag:

Fraflytter lejeren inden opsigelsesvarslets udløb, skal udlejeren
bestræbe sig på at genudleje det lejede [...].

Jeg blev også spurgt om min nye adresse. Den er:

[ny adresse]

Flyttesynet blev afholdt den 19. marts 2002 og indeholdt nogle få
fejl; en plet på gulvet og en manglende nøgle til hængelåsen til
boksrummet i kælderen.
Jeg vil gerne så hurtigt det er muligt have en specificeret opgørelse
over rengøringens omfang og pris.

Jeg håber dette kan tjene til besvarelse af spørgsmålene. Hvis ikke,
står jeg naturligvis til rådighed for besvarelse af eventuelle
spørgsmål. Enten på ovenstående adresse eller på min mobiltelefon
[blah].

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-03-02 18:11

Christian Andersen skrev:

>1) Er det for "groft" formuleret?

Nej, det er meget fint. Tonen er neutral.

--
Bertel