Der er 7000 andre
Fra : Ole Madsen

Dato : 24-03-02 17:46

Hvis Gud giver dig en drøm, så kan du være sikker på at han også har givet
andre den samme drøm, dem vil han føre dig sammen med, så Gud ved dem alle
sammen kan realisere drømmen.

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.danmarkforjesus.dk - Danmark for Jesus
http://www.creationdays.dk - Creation Days - Maaseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard
http://move.to/getright - prædikanter, vækkelse
http://www.geocities.com/bread_nee - Watchman Nee's Brød i ørkenen

--
\ \\ // /
( @ @ )

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-03-02 10:08

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> Hvis Gud giver dig en drøm, så kan du være sikker på at han også har givet
> andre den samme drøm, dem vil han føre dig sammen med, så Gud ved dem alle
> sammen kan realisere drømmen.

Hvad begrunder du denne formodning med?

Mvh.Bodil.

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-03-02 10:45

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
>
> Hvad begrunder du denne formodning med?

Jeg har været sammen med nogle kristne som ellers ikke kommer så tit i
kirken, jeg sad og snakkede med dem, og det viste sig at de havde de samme
drømme som jeg havde om fællesskab i kirken.

Gud gør ikke noget for dig som han ikke også gør for andre hvis det har
noget med opgaver som er udover hvad du selv kan gøre

Ole

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-03-02 13:46

> [...]
>
> Gud gør ikke noget for dig som han ikke også gør for andre hvis det har
> noget med opgaver som er udover hvad du selv kan gøre

Spændede!

Jeg var ude for noget lignende for mange år siden.
Det viste sig, at vi var tre søstre i menigheden, som
havde haft en drøm, som omhandlede den samme
af vores kirkes tidligere profet, og han havde haft et
nogenlunde enslydende budskab til os alle. Det skal
siges, at det var en person, som havde levet i samme
tid som os, men som vi ikke havde mødt.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 26-03-02 17:26

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogenlunde enslydende budskab til os alle. Det skal
> siges, at det var en person, som havde levet i samme

Det er dog det værste afsporet nonsen jeg har hørt længe. Men kende til den
fældeskirkelige omstødning af Guds Ord, vil jeg tro at Mormonerne kunne i
praktiseres komme med, fordi man skider på Gud og hans Ord!

Erik L

"En Økumenisk stridsmand kan tro på
hvad han vil og stadig være frelst ""

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-03-02 18:55

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> fældeskirkelige omstødning af Guds Ord, vil jeg tro at Mormonerne kunne i
> praktiseres komme med, fordi man skider på Gud og hans Ord!

Ikke forstået.
Det må altså være noget ævl, du skriver.

Med god påskehilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 26-03-02 19:28

> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> den
>
> Ikke forstået.

Prøv at læse om den fældeskirkelige Verdensråd og ideen bag denne afsporet
kristendom

> Det må altså være noget ævl, du skriver.

Hvordan kan du vide det du ikke kan forstå???

Fra : Corax

Dato : 26-03-02 19:53

Hej Erik

Efter at have læst en del af dine indlæg, kunne jeg godt tænke mig at vide,
hvilket bibelcitat du mener bedst underbygger din ide om, at du ikke behøver
udvise medmenneskelig respekt og forståelse overfor andre mennesker end dig
selv? Og hvilket citat du bruger til at begrunde din egen status som
profet - for du må vel nærmest være profet eller Gud selv, siden du med en
sådan selvsikkerhed, kan nedgøre andre folks tro og bibeltolkning.

På forhånd tak.

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 26-03-02 20:19

"Corax" <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
behøver
> udvise medmenneskelig respekt og forståelse overfor andre mennesker end

Da jeg ikke mener det er respekt at lyve for andre mennesker eller føre dem
bag lyst med vrøvl der ikke står skrevet om i bibelen, men respekt er at
fortælle mennesker sandheden i den udstrækning jeg har erfaret den eller
læst den i bibelen.

>Og hvilket citat du bruger til at begrunde din egen status som
> profet - for du må vel nærmest være profet eller Gud selv, siden du med en
> sådan selvsikkerhed, kan nedgøre andre folks tro og bibeltolkning.

Når, du kan mene jeg skulle være Gud selv, kan jeg ikke finde din
bibelkunskab særligt gode. Men, til din information har Gud givet de
gendfødte kristne Helligånden for at han kan arbejde gennem menneskerne og
bringe budskabet videre. Kan du med sikkerhed sige at Gud ikke har givet mig
Helligånden og ikke vil bruge mig??

> På forhånd tak.

Tak Gud; for havde det ikke været for ham havde jeg ikke møde Jesus og så
havde jeg sat på en bar med en tomt indhold.

Fra : Corax

Dato : 26-03-02 20:49

> [...]
> bag lyst med vrøvl der ikke står skrevet om i bibelen, men respekt er at
> fortælle mennesker sandheden i den udstrækning jeg har erfaret den eller

Og du mener, at det er det, du gør, når du sviner folk til? Din pædagogik er
lige 100 år bagude, eller også ER din egentlig intention, bare at gøre dig
bedre på andres bekostning, ikke at prøve at hjælpe dem.

> [...]
> bringe budskabet videre. Kan du med sikkerhed sige at Gud ikke har givet

Min bibelkundskab siger mig, at forfængelighed er en synd. Desuden siger det
mig, at din bibeltolkning ikke er den mest historiske korrekte eller den
mest almindelige. Der er nok mange der ville mene, at du selv er lige så
kreativ som Mormonerne.

> Tak Gud; for havde det ikke været for ham havde jeg ikke møde Jesus og så
> havde jeg sat på en bar med en tomt indhold.

Er det nu også fair, at skyde skylden for din respektfulde og nedladende
adfærd over for andre mennesker over på Gud? Det er da vel ikke ham, der
eksplicit har bedt dig om at være respektløs og grov?

- Corax

Fra : MartiN

Dato : 27-03-02 01:09

On Tue, 26 Mar 2002 20:49, Corax wrote:

>Er det nu også fair, at skyde skylden for din respektfulde og
>nedladende adfærd over for andre mennesker over på Gud?
>Det er da vel ikke ham, der eksplicit har bedt dig om at være
>respektløs og grov?

Kære Corax:

Kan du ikke blive her et par dage til? Jeg tror,
vi altid kan få brug for en sand stridsmand!

--
Mvh, pmn.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-03-02 09:54

"MartiN" <dangold@mail.dk> wrote in message

> Kære Corax:
>
> Kan du ikke blive her et par dage til? Jeg tror,
> vi altid kan få brug for en sand stridsmand!

Ja, det ville nok være en god idé, for
mig må I desværre undvære et par dage,
pga. påsken.

Mvh.Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-03-02 19:58

> "MartiN" <dangold@mail.dk> wrote in message

> Ja, det ville nok være en god idé, for
> mig må I desværre undvære et par dage,
> pga. påsken.
>
> Mvh.Bodil.

Jeg kan med 100% sikkerhed sige, at du Bodil ikke kan astatte eller blive en
kristen stridsmand, før du dropper dine mormontanker.

Fra : Newsreader

Dato : 29-03-02 23:29

On Fri, 29 Mar 2002 19:57:34 +0100, "Erik Engelbrecht Larsen"
<ErikLarsen@oncable.dk> wrote:

>"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg kan med 100% sikkerhed sige, at du Bodil ikke kan astatte eller blive en
>kristen stridsmand, før du dropper dine mormontanker.

Nu var det heller ikke en "kristen" stridsmand MartiN efterlyste, men
en "sand" stridsmand.

Med venlig hilsen
Newsreader

E-mail: newsreader@REMOVEe-box.dk
Fjern "REMOVE"

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-03-02 19:55

> [...]
> mig
>
> Min bibelkundskab siger mig, at forfængelighed er en synd.

Den er ny for mig??

>Desuden siger det
> mig, at din bibeltolkning ikke er den mest historiske korrekte eller den
> mest almindelige. Der er nok mange der ville mene, at du selv er lige så
> kreativ som Mormonerne.

Kreativ?? forhåbeligt med modsat fortegn!

> Er det nu også fair, at skyde skylden for din respektfulde og nedladende
> adfærd over for andre mennesker over på Gud? Det er da vel ikke ham, der
> eksplicit har bedt dig om at være respektløs og grov?

Mener du Bodil bringer et kristen budskab og det er ufair at fortæller bodil
at det gør hun ikke, fordi mormonbevægelsen hvortil hun har skænket sit liv
absolut ikke har med kristendom at gøre.

Fra : Corax

Dato : 30-03-02 07:56

Hvis DU repræsenterer sand kristendom, så er sand kristendom åbenbart
kendetegnet ved snæversyn, indbildskhed, respektløshed over for andre
mennesker, tilsvining af andre og en højst særpræget måde at prædike det
kristne budskab. Enhver der kender det mindste til pædagogik eller
kommunikation, er ikke i tvivl om, at dit sande budskab ikke handler om
kristendom, men om selvhævdelse. Den "Gud" du prøver at trække ned over
hovedet på Bodil og Co., er simpelthen en forlængelse af dit eget betændte
ego. Sorry, men jeg får sku kvalme af at se det.

- Corax

Fra : Live4Him

Dato : 30-03-02 12:23

"Corax" <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> kristne budskab. Enhver der kender det mindste til pædagogik eller
> kommunikation, er ikke i tvivl om, at dit sande budskab ikke handler om

Men hvis jeres hjerte rummer bitter misundelse og selvhævdelse, så lad være
med at prale og lyve sandheden noget på. v15 Den visdom kommer ikke fra
oven, den er jordisk, sjælelig og dæmonisk. v16 For hvor der er misundelse
og selvhævdelse, dér hersker der uorden og alt muligt ondt. v17 Men
visdommen fra oven er først og fremmest ren, og desuden er den
fredselskende, mild, omgængelig, fuld af barmhjertighed og gode frugter,
upartisk og oprigtig. v18 Retfærdighed er en frugt af det, der sås i fred,
og den tilfalder dem, der stifter fred.
Jak 3,14-18

jørgen.