Når en sproglig skal regne ???!!!!
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-01-01 23:05

Hej

Jeg har netop fået en mail fra min søster, der undrer sig over hvorfor
det tager et minut at sende en fil på ca. 1.9 MB til en veninde. Hun har
en 384/128 linie.

Hvordan regner man ud hvor lang tid det vil tage forudsat at der er
perfekt hul igennem ?

Nu ikke noget med ligninger med 43 ubekendte og alt det
der................

--
Ciao Jesper

Fra : Peter Kiil

Dato : 29-01-01 23:12

in article 1eo0qnt.181lkm7mbqeqrN%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling
at jesper@gylling.net wrote on 29/01/01 23:04:

> [...]
> perfekt hul igennem ?
>
> Nu ikke noget med ligninger med 43 ubekendte og alt det

128Kbit/sec=16Kbyte/sec (teoretisk)

1.9Mbyte=1945Kbyte (faktisk)

1945Kbyte/16Kbyte/sec=121Sec (teoretisk)

Teoretisk altså ca. 2min...... Så hvis det tager et minut skal hun ikke
pive.....

/peter

--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-01-01 23:55

Peter Kiil <peterkiil@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> 1945Kbyte/16Kbyte/sec=121Sec (teoretisk)
>
> Teoretisk altså ca. 2min...... Så hvis det tager et minut skal hun ikke

Tak. Grazie. Danke. Thanks...............

--
Ciao Jesper

Fra : MacMac

Dato : 29-01-01 23:50

I brevet "1eo0qnt.181lkm7mbqeqrN%jesper@gylling.net" skrev Jesper Haaber
Gylling (jesper@gylling.net) den 29/01/01 23:04:

> [...]
> perfekt hul igennem ?
>
> Nu ikke noget med ligninger med 43 ubekendte og alt det

Hvis det kører godt kan du med sende med ca. 14 Kb.
Én Mb tager altså lidt over 1 minut at sende (hvis vi nu runder pænt af
igen) - det er da simpelt guf for en sproglig, hva'?

Venlig hilsen
Morten

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-01-01 23:55

MacMac <nospan@nospam.com> wrote:

> [...]
> Én Mb tager altså lidt over 1 minut at sende (hvis vi nu runder pænt af
> igen) - det er da simpelt guf for en sproglig, hva'?

Tak. Grazie. Danke. Thanks...............

--
Ciao Jesper