Mosfjerner købes
Fra : Permoje

Dato : 24-03-02 16:33

Hej

Hvor køber man en rigtig god mosfjerner til plænen ???

Tak for Jeres tid.

Mvh. Permoje

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 24-03-02 18:25

<snip>
> Hvor køber man en rigtig god mosfjerner til plænen ???
<snip>
Jernvitriol, kan købes i de fleste havecentre og byggemarkeder.
Eller du kan vælge den "økologiske" måde: HØNS!, de er udentvivl de bedste
plæneluftere/mosfjernere *GGG*

Thomas

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-03-02 18:50

On Sun, 24 Mar 2002 18:24:38 +0100, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

>Jernvitriol, kan købes i de fleste havecentre og byggemarkeder.

Det er rigtignok effektivt, men det ser ikke særlig pænt ud med brunt
mos... Så det skal vel sådan set stadig fjernes?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Poul Andersen

Dato : 24-03-02 19:40

> Det er rigtignok effektivt, men det ser ikke særlig pænt ud med brunt
> mos... Så det skal vel sådan set stadig fjernes?

Nemlig!, - så hvorfor dog al den kemi?
Mos hader jo SOL og frisk luft så,--

Du starter med at fjerne mossen på få minutter med haveriven.
Derefter har du et dejligt bart stykke jord, som du lige lufter lidt igennem
med
din kultivator eller greb eller hvad du nu har og jævner pænt ud,- måske
tilsætter du lidt spaghnum.
Derefter eftersår du med lidt græsfrø i en god blanding.
Efter ca. 2-3 uger har du igen flot og holdbart græs, og sørg så for at din
plæne fra nu af netop får LYS og LUFT.
Så enkelt er det.......

VH Poul

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-03-02 21:46

On Sun, 24 Mar 2002 19:40:15 +0100, "Poul Andersen" <paogba@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>Derefter eftersår du med lidt græsfrø i en god blanding.
>Efter ca. 2-3 uger har du igen flot og holdbart græs, og sørg så for at din

Man kan også bare gøre som mig: Lade plæneklipperen blive stående
_længe_ i garagen, og kun klippe græsset når det er så højt at det ikke
længere kan holde sig selv oprejst - så behøver man ikke engang at give
gødning

Dovenskaben længe leve
(Ja, jeg bryder mig ikke specielt meget om græsplæner...)

http://www.gartneriet.dk

Fra : H. Olesen

Dato : 25-03-02 01:20

On Sun, 24 Mar 2002 21:45:52 +0100, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>Dovenskaben længe leve
>(Ja, jeg bryder mig ikke specielt meget om græsplæner...)

Men hvis nu alle denne gruppes skribenter/læsere kom forbi med alle
ders mælkebøtter og pustede dem udover din græsplæne, tror du så ikke
at du kunne blive glad for den?

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-03-02 08:24

On Mon, 25 Mar 2002 01:19:48 +0100, H. Olesen <esemanews@nospam.dk>
wrote:

>Men hvis nu alle denne gruppes skribenter/læsere kom forbi med alle
>ders mælkebøtter og pustede dem udover din græsplæne, tror du så ikke
>at du kunne blive glad for den?

Jo, helt sikkert
...men vi har ikke ret meget græsplæne tilbagte. Sidste efterår røg der
100 m2 som blev lavet til en terasse/forhave.

http://www.gartneriet.dk