Om at være venner og om at tilgive og ikke~
Fra : Steen Johansen

Dato : 29-01-01 22:56

Om at være venner og om at tilgive og ikke bære nag.
Det er det jeg synes at gruppen skal gøre overfor Tomas O.
Tomas og Hanne har flippet og det er gået ud over Peder, som er blevet meget
skuffet og ulykkelig

Opfordring til Tomas O: Frem med en undskyldning her i gruppen.
Gruppen og Peder : Det er der slået en streg over og det er smidt i
glemmebogen.

MvH Steen

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 30-01-01 01:05

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> writes:

> Opfordring til Tomas O: Frem med en undskyldning her i gruppen.
> Gruppen og Peder: Det er der slået en streg over og det er smidt i
> glemmebogen.

Rolig nu. Det her er USENET, ikke en Ø-lejr.

Om Tomas og Peder vil sende dybtfølte undskyldninger eller om de
hellere vil klinke skårene ved at gå ud og drikke hjernen ud og synge
meget højt kl. 5 om morgenen, det er altså deres egen sag.

Jeg syn's faktisk, vi (som gruppe) skal passe på ikke at mase os for
tæt ind på folks privatliv. Om Tomas og Peder er venner eller ej *er*
faktisk deres egen sag.

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 30-01-01 17:03

> Jeg syn's faktisk, vi (som gruppe) skal passe på ikke at mase os for
> tæt ind på folks privatliv. Om Tomas og Peder er venner eller ej *er*
> faktisk deres egen sag.

Helt enig - at to rager sur på hinanden er egentligt ikke noget vi skal
blande os i, især ikke når sagen er så følelsesladet og forskelligt
opfattet som den er.

Lad dem nu selv finde ud af det, og lade venskaberne være i fred. Bare
fordi to personer ikke kan sammen, betyder det jo ikke at vi skal vælge
side og fravælge den ene part.

Pia
* Pia Klit Larholm * "I can not give you a formula for success,*
* * but I can give you a formula for failure: *
* Per Aspera Ad Astra * try to please everybody." *
* http://www.larholm.dk/pia* Herbert Bayard Swope *

Fra : Steen Johansen

Dato : 30-01-01 17:32

Pia Klit Larholm <pia@larholm.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A76E5CA.AFD477D8@larholm.dk...

> [...]
>
> Lad dem nu selv finde ud af det, og lade venskaberne være i fred. Bare
> fordi to personer ikke kan sammen, betyder det jo ikke at vi skal vælge

Det har du ret i, men Tomas føler at alle er efter ham og det er han meget
ked af og jeg er sikker på at Peder også er ked af at det er gået så galt.
Derfor mit indlæg
MvH Steen

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 30-01-01 17:45

> [...]
> ked af og jeg er sikker på at Peder også er ked af at det er gået så galt.

Jeg ved godt at Tomas er ked af at alle har været efter ham, og faktisk
er jeg på hans side i denne sag. Men jeg forsøgte netop at gøre tonen så
neutral som muligt, for at undgå flere personforfølgelser.

Et eller andet sted synes jeg at tonen i hele den debat har udstålet
manglende modenhed og såret mandighed og den slags - lidt som Søren har
stjålet min slikkepind - han er dum, nu skal min far komme og banke
ham... (skal lige tilføjes at efter de første par indlæg i tråden, gad
jeg ikke læse den mere).

Fra : Henning

Dato : 30-01-01 17:55

"Pia Klit Larholm" <pia@larholm.dk> skrev i en meddelelse

Hej Pia og Sten!

Lad nu det emne hvile ikke?
Lad "ilden" dø ud

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-01-01 17:53

"Pia Klit Larholm" <pia@larholm.dk> wrote in message
> [...]
[snip]

ok nu sætter jeg (forhåbentlig ) endelig stop for det her.....
det rager IKKE _os_ hvad der er foregået eller ikke foregået.....
jeg mener det er både latterligt og barnligt at vælge siden i denne
sag... af samme grund har jeg IKKE gjort det på nogen måde....
vi bør bare lade sagen ligge og håbe på at de begge er voksne nok til at
se at det er noget bøvl at være så hårdnakkede som de begge er i denne
sag.

--
knus sabina

behind every good woman, lies