finde udbyder af telefonnummer
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-03-02 15:55

Er det et sted, udover selskabernes kundeservice, der kan oplyse mig
om hvilket selskab et givent nummer hører til ?
- bliver "spammet" af nogle sære typer og vil nu henvende mig til
deres teleselskab, og vil jo gerne finde det rigtige i første omgang!

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-03-02 16:35

"Henrik Stidsen" <s-p-a-m@spammer.dk> wrote in message
> Er det et sted, udover selskabernes kundeservice, der kan oplyse mig
> om hvilket selskab et givent nummer hører til ?

Nej, ikke efter nummerporteringen har trådt til. Men du kan selvfølgelig
godt finde ud af det, hvis du har et specifikt nummer...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-03-02 16:43

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in

> Nej, ikke efter nummerporteringen har trådt til. Men du kan
> selvfølgelig godt finde ud af det, hvis du har et specifikt
> nummer...

Hvordan ? - TDC's kundeservice (80808020) mente ikke de kunne finde
ud af det!
- desuden henviste de min klage over ~20 SMS'er til politiet som en
klage over chikane...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-03-02 17:05

> Hvordan ? - TDC's kundeservice (80808020) mente ikke de kunne finde
> ud af det!

Mit bedste bud må være, at der et sted ligger en database over alle
telefonnumre,,, prøv at høre tst.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-03-02 17:11

> Mit bedste bud må være, at der et sted ligger en database over
> alle telefonnumre,,, prøv at høre tst.dk

Der findes sådan en database, det er den Teleselskabernes systemer
bruger til at finde ud af hvor de skal finde telefonen henne! (altså
hvilket netværk)

- vil skrive til TST

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Nick Christensen

Dato : 24-03-02 21:39

> Der findes sådan en database, det er den Teleselskabernes systemer
> bruger til at finde ud af hvor de skal finde telefonen henne! (altså

Skriv en email til mig med telefonnummeret. Så skal jeg fortælle dig det.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-03-02 22:19

"Nick Christensen"
<slet-dette-foer-du-sender-mig-mail_nch@mail.sonofon.dk> wrote in

> Skriv en email til mig med telefonnummeret. Så skal jeg fortælle
> dig det.

har fundet ud af hvem det var, så det er ikke relevant længere
- mere interreseret i hvordan du finder ud af det ?!?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Nick Christensen

Dato : 24-03-02 23:24

> - mere interreseret i hvordan du finder ud af det ?!?

Check din mail.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-03-02 23:31

wrote in message news:a7ljlj$890$1@sunsite.dk...

> Check din mail.

Gider du godt lige invitere os andre med i informationerne. Dette er et
forum, ikke et eller andet email frem og tilbage.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-03-02 23:51

> Gider du godt lige invitere os andre med i informationerne.
> Dette er et forum, ikke et eller andet email frem og tilbage.

insiderviden - teleselskaber *har* mulighed for at slå det op,
tilsyneladene med undtagelse af TDC, i hvert fald deres
kunde"service"

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-03-02 12:50

Hvis man sender en SMS til det aktuelle nummer fra
http://www.teledanmark.dk så fortæller serveren dig hvilken SMS-gateway
den har sendt beskeden videre til, og med mindre det er en der har
skiftet teleselskab for meget nylig, så skulle man jo kunne aflæse det
deraf.

Med venlig hilsen

Michael Kjærsgård
E.mail: webmaster@post10.zzn.com
Tel.: +45 51296626
Web: http://www.vindenand.dk
http://www.paasken.dk
http://www.funnysite.tk
http://www.vitsms.tk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-03-02 16:34

Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> wrote in

> [...]
> SMS-gateway den har sendt beskeden videre til, og med mindre det
> er en der har skiftet teleselskab for meget nylig, så skulle man

smart, det skal jeg huske til næste gang! ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
Disclaimer: "These opinions are my own, though for a small fee they

Fra : Tommy Jo

Dato : 25-03-02 20:30

> [...]
> den har sendt beskeden videre til, og med mindre det er en der har
> skiftet teleselskab for meget nylig, så skulle man jo kunne aflæse det

Er der nogen der ved om nummeret overhovedet nogen sinde skifter SMS-gateway
efter en portering?

Nogen der har et nummer, der har været porteret længe om som HAR skiftet
SMS-gateway?

Lidt tankevækkende at man som TDC MobilTalk abonnement, hvor prisen er den
dobbelte til fremmede operatører, ikke kan få oplyst operatøren på et nummer
!

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : Nick Christensen

Dato : 25-03-02 20:46

> http://www.teledanmark.dk så fortæller serveren dig hvilken SMS-gateway
> den har sendt beskeden videre til, og med mindre det er en der har
> skiftet teleselskab for meget nylig, så skulle man jo kunne aflæse det

Mit nummer er porteret til et andet selskab end SONOFON, hvor det er
oprettet i sin tid. teledanmark.dk skriver at den sender via note.sonofon
og den kommer fint frem alligevel. Så man kan altså ikke regne med den
sender, men beskeden kommer da frem.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 26-03-02 13:27

> [...]
> oprettet i sin tid. teledanmark.dk skriver at den sender via note.sonofon
> og den kommer fint frem alligevel. Så man kan altså ikke regne med den

Så vidt jeg ved sender note.sonofon.dk videre til sms.tdm.dk og omvendt, hvis
det er nødvendigt.
Jeg ved ikke med gsm1800.telia.dk og sms.orange.dk....

Fra : Fischer

Dato : 24-03-02 21:23

> [...]
> - bliver "spammet" af nogle sære typer og vil nu henvende mig til
> deres teleselskab, og vil jo gerne finde det rigtige i første omgang!

Hvad starter nummeret med?
Man kan se hvilket selskab nummeret oprindeligt har tilhørt, så hvis vi
antager at det ikke er blevet porteret, vil det være et godt sted at starte.

TDC oplysning har i øvrigt mobilnumrene fra alle de store selskaber.
"Findes det findes det der".
Hvis nummeret er hemmeligt må teleselskabet ikke udlevere det. Heller ikke
selv om du har en "god grund". Her kan kun politiet kræve at få
oplysningerne.

Hvis nummeret er et ikke-registreret taletidsnummer, så kan det være næsten
umuligt at finde frem til.

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-03-02 22:20

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in

> Man kan se hvilket selskab nummeret oprindeligt har tilhørt, så
> hvis vi antager at det ikke er blevet porteret, vil det være et
> godt sted at starte.

jeps, men som TDC sagde kan de ikke engang se hvem det tilhører :/
- tror ikke en skid på det, men det var nu hvad de sagde...

> TDC oplysning har i øvrigt mobilnumrene fra alle de store
> selskaber. "Findes det findes det der".

den viser kun adresse osv., ikke hvilket selskab der står bag...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Steffen Larsen

Dato : 28-03-02 17:16

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-02 18:45

Steffen Larsen <zool@diku.dk> wrote in

> Jep! alle selskaber som er tilknyttet OCH (inkl. TDC) kan slå
> det op i ICH-databasen.. Men det er jo ikke sikkert at TDCs
> kundeservice ehar adgang eller et interface til denne..

Er alle selskaber i DK ikke tilknyttet dem ?
Jeg mener deres kunderservice'er *burde* ha et interface til den base

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 31-03-02 20:05

Der er også en glimrende tester på http://www.gsms.dk - den bliver bare
heller ikke opdateret ved nummerportering

--
Michael
http://www.goofi.tk - så behøver du kun at starte ét sted....