Varme i håndtag, nogen erfaringer?
Fra : Kenneth T

Dato : 24-03-02 14:21

Hejsa

Jeg var ude og køre en tur forleden dag & mine hænder var blå + stive af
kulde, så var det at det slog mig, det kunne jo være rart med varme i
håndtagene ligesom på den BMW jeg tog kørekortet på..
Er der noget der har erfaringer med et eftermonteringst-kit, gerne fra det
store (billige) udland?
Billeder?
Pris?
Virker det også efter 3 ugers brug, var det pengene værd?

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Armand

Dato : 24-03-02 17:51

Kenneth T <ken_t@cool.dk> skrev i en
> [...]
> håndtagene ligesom på den BMW jeg tog kørekortet på..
> Er der noget der har erfaringer med et eftermonteringst-kit, gerne fra

In´kke anden erfaring, end at jeg hos CVP i Horsens har set et sæt
("Oxford"?) med burretape til omvikling af de originale håndtag - Altså
en vinter-monteringsdims!
De havde forøvrigt også regulære erstatningshåndtag med varme i stående
på skranken!

--
Armand.

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 24-03-02 18:27

> [...]
> en vinter-monteringsdims!
> De havde forøvrigt også regulære erstatningshåndtag med varme i stående

Oxford en noget #¤%/"#!¤pulet pis... mine holdt ca ½ år og 10K
kilometer.....

derefter brændte der sig en tråd ud igennem.... Grunden ligger i at sætte
består af et "inderrør" varmetråde, og så yderrøret i gummi. Men disse er
ikke limet ordenligt sammen, dvs du kan dreje gassen uendeligt, og dermed
ligger man og hiver i varmetrådene... SKOD..

mvh Tommy Fer

Fra : Kenneth T

Dato : 24-03-02 20:44

> Oxford en noget #¤%/"#!¤pulet pis... mine holdt ca ½ år og 10K
> kilometer.....

Det var jo lige netop det jeg var ude efter, ikke komme til at købe noget
skrot...

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Ole Baun

Dato : 25-03-02 13:39

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke limet ordenligt sammen, dvs du kan dreje gassen uendeligt, og dermed
> ligger man og hiver i varmetrådene... SKOD..

Det lyder bekendt, men mine virker da endnu selv om de originale håndtag er
smeltet. Jeg købte et par nye håndtag og en rulle almindelig malertape for
et par år, (og måske 30 kkm), siden. (Tapen blev viklet om trådene så de
ikke ligger direkte mod gummihåndtagene). Nu virker det upåklageligt

Ole Baun
CB 500, ´96, 94 kkm

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-02 19:09

> Er der noget der har erfaringer med et eftermonteringst-kit, gerne fra det
> store (billige) udland?

I Norge/Sverige sælges de til snescootere - sådanne to rør man lægger ind i
selv styret (10 cm. lange) så sættes der strøm på - og en ordentlig
kontakt - så er der varme i styret mange mange år frem. Har en kammerat der
har kørt med sådan et sæt de sidste 5 - 7 år.

De koster ca. 500 for et sæt...

Mvh
Allan Rasmussen
Harcore Motorcycle Freak

Fra : Hans

Dato : 25-03-02 15:59

Allan Rasmussen <luisemail.tele.dk> (a) skrev:
> [...]
> kontakt - så er der varme i styret mange mange år frem. Har en
> kammerat der
> har kørt med sådan et sæt de sidste 5 - 7 år.
Det lyder meget interessant!!!
Har du et link?

Hans

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 19:04

Allan Rasmussen <luise (a) mail.tele.dk> skrev i en

> [...]
ordentlig
> kontakt - så er der varme i styret mange mange år frem.

Jeg har i efteråret også brainstormet en version der virker igennem brug
af kølevand trukket op til styrenderne i tynde slanger og et U-bukket
rør stukket inden i styret!

Ideen er fri til afbenyttelse!

--
Armand.

Fra : Hans

Dato : 26-03-02 00:07

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:
> Jeg har i efteråret også brainstormet en version der virker igennem
> brug
> af kølevand trukket op til styrenderne i tynde slanger og et U-bukket
> rør stukket inden i styret!

Nu vi er ved de "spændende" idéer:
Hvad med delvist at blokere fartvinden til køleren for derved at lade
propellen (eller hvad den hedder) føre varmen væk. Istedet for at lade
varmen "forsvinde" kunne den ledes op til håndtagene via slanger...
En anden og simplere idé er at lade en pære i hver styrende stå for
opvarmningen.

Hans

Fra : Anneli

Dato : 25-03-02 00:01

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var ude og køre en tur forleden dag & mine hænder var >blå + stive af
> kulde, så var det at det slog mig, det kunne jo være rart med >varme i
håndtagene

Jeg har varmehåndtag fra Hein Gericke, de kostede ca. 100 DM og er bestemt
pengene værd. Da jeg skiftede MC købte jeg først et sæt fra Louis, dem vil
jeg ikke anbefale; de var svære at montere, kontakten var stor og grim, og
det ene håndtag virkede ikke ordentligt. Så købte jeg dem fra Gericke igen,
de virker rigtig godt og er pæne med diskret kontakt med to indstillinger.

Stor hilsen Anneli og Savage - absolut med varme! :0)
www.friserverplads.dk/anneli

Fra : Kenneth T

Dato : 25-03-02 17:29

> Jeg har varmehåndtag fra Hein Gericke, de kostede ca. 100 DM og er bestemt
> pengene værd.

Jeg har nu bestilt et sæt hos Gericke til 20? pluds forsendelse.
Så må jeg jo se hvad der dukker op med posten.

Har nogle af jer forresten erfaringer med hvor lang tid der går, når der
står "sofort" ?

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Kenneth T

Dato : 25-03-02 18:21

> Jeg har nu bestilt et sæt hos Gericke til 20? pluds forsendelse.

20 Euro skulle der stå

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 25-03-02 23:37

> Har nogle af jer forresten erfaringer med hvor lang tid der går, når der
> står "sofort" ?

Lidt langsommere end snell.

MVH Anders

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 25-03-02 00:25

Købte i tidernes morgen da Letsbyit.com stadig havde penge i kassen her i DK
et sæt hos dem. Håndtagene var nydelige, varmede fint ( 2 indstillinger )
MEN, ledningen fra håndtaget brækkede af efter 3 mdr. Så var det ligesom at
der kun var varme på venstre håndtag ( hvor man jo godt kan vifte lidt med
den kolde lab ) og ikke på gashåndtaget hvor det behøvedes. Hvad med BMW's
håndtag?? De koster en formue og må da for F.... holde lidt længere??
Iøvrigt kunne on/off kontakten kun monteres på et styr, så det blev til lidt
hjemmefusk på scooteren.

MVH Anders AREA51

Fra : Hans

Dato : 25-03-02 15:39

Anders Sune Jensen <lillejensen@mail.tele.dk> skrev:
>Hvad med BMW's håndtag?? De koster en formue og må da for F.... holde > lidt længere??

Jeg har haft to BMW'er med originale varmehåndtag. De blev ved med at
gå i stykker. Så det vil jeg absolut ikke anbefale!!

Hans

Fra : Jakob Barfod

Dato : 25-03-02 10:25

Tag et kig på www.dmcn.dk under "Anmeldelser, produkter".

--
Jakob

Fra : Brian Lænø

Dato : 25-03-02 17:32

"Kenneth T" skrev
> [...]
> Billeder?
> Pris?
> Virker det også efter 3 ugers brug, var det pengene værd?

Jeg kører med et par orginale Cagiva håndtag.
De er nok lige så gamle som mc'en (1988) og de virker fint i nu.

--
Brian
Cagiva Elefant 750