Skærme
Fijala 3554
Roteret billede
Fra : P.N.

Dato : 24-03-02 13:36

Efter en formodet overophedning af min Leo 17cv monitor (hvor den gik i
sort, og skærmindstillinger blev nulstillet), har mit skærmbillede været
roteret lidt mod uret. Monitoren har ikke en indstilling for dette i
skærmmenuen. Kan jeg ordne det på anden måde - eller er jeg nødt til at købe
en ny monitor?

På hovedet af billedrøret sidder der 5 til 8 skydere, som muligvis kan
kompensere for dette. Jeg vil helst ikke røre ved dem, da jeg kraftigt
formoder jeg blot vil ødelægge skærmbilledet helt.

Fra : P.N.

Dato : 24-03-02 14:05

Problemet løst! Troede "Tilt" var for rullende billede - men løste det jeg
efterspurgte. Nu er der kun det problem, at den efter overophedningen
nustiller sig selv engang imellem.. Men det kan jeg leve med.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-03-02 18:41

"P.N." <kzap@goofy.dk> wrote in message
> Problemet løst! Troede "Tilt" var for rullende billede - men løste det jeg
> efterspurgte. Nu er der kun det problem, at den efter overophedningen
> nustiller sig selv engang imellem.. Men det kan jeg leve med.

Monter en blæser i toppen af skærmen....!

Fra : P.N.

Dato : 26-03-02 14:18

Hvis stuetemperaturen falder omkring 5 grader, har jeg ikke problemer, så
jeg er helt sikker på dit råd vil løse problemet. Tror nu jeg vil benytte
mig af lejligheden til købe en ny monitor. Din ide med en blæseren har lige
forøget salgsværdien fra nul til et par hundrede kroner! Tak for rådet !!