Indfarvning af gummihåndtag på BMW K100RS
Fra : Henrik Olsen

Dato : 24-03-02 12:15

Jeg har netop fået udskiftet det venstre varmehåndtag på min K100, da det
var gået sig en tur. Til min store irritation er det nu gråligt og ikke
sort, som det højre - som efter sigende også har været gråt engang i
tidernes morgen...

Kan jeg mon indfarve gummiet, så det bliver mørkt? Og med hvilket produkt -
som ikke smitter af ved varmen fra håndtaget...

Som det er nu er det bare for grimt - gråt det ene, og "tilkørt" mørkt/sort
det andet. Det ligner en trillebør, der lige har fået udskiftet det ene
håndtag i Bilka for 25 kr. :(

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 24-03-02 18:25

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in >

det andet. Det ligner en trillebør, der lige har fået udskiftet det ene
> håndtag i Bilka for 25 kr. :(

Hvad med at købe et nyt til den anden side, det koster vel ikke meget mer`
en et trillebørs-håndtag...

Jakob

Fra : Henrik Olsen

Dato : 24-03-02 19:00

"Jakob Danielsen" <jakob.danielsen@get2net.dk> wrote in message

> Hvad med at købe et nyt til den anden side, det koster vel ikke meget mer`
> en et trillebørs-håndtag...

Gummiet sidder fast på hele grebet (med varmetråde i), så en udskiftning er
lig med et nyt greb, og det er temmelig dyrt. Det venstre kostede små 700
kr. og det højre er måske lidt mere pga. gasrullen. Så den mulighed er ikke
aktuel.

Fra : Youcom.dk

Dato : 24-03-02 21:10

Det er sku da LIGE en ide til programmet "det Leth" .... 2 del svolvsyer, en
del lindeolie og så en sjat sort voksbaceret skocreme.. så sidder den LIGE i
øjet

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-03-02 06:57

> [...]
en
> del lindeolie og så en sjat sort voksbaceret skocreme.. så sidder den LIGE

Her for ikke så lang tid siden viste han, hvad der skulle gøres for at få et
par gamle brune læderstøvler sorte igen.. Det kunne jeg nu også forestille
mig ville virke på gummihåndtagene. Han indfarvede dem med sort narv-sværte.
Det skulle gerne holde i ret lang tid.

Hvad du lige vil med svovlsyren, er jeg ikke klar over.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 25-03-02 09:52

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> skrev i en meddelelse > Kan jeg mon
indfarve gummiet, så det bliver mørkt? Og med hvilket produkt -
> som ikke smitter af ved varmen fra håndtaget...

Leths narvsværte bider bedst på læder, men der da værd at prøve. Ellers er
det bare om at gnubbe håndtagene med beskidte oliehænder så tit som muligt,
indtil farven rammer.
Det er typisk det der regulerer farven på håndtagene...

Søren