Podevoks, gammeldags.
Fra : edob

Dato : 24-03-02 09:51

Hej NG.

Er der nogen i gruppen som kan fortælle mig hvor jeg kan købe "gammeldags"
podevoks - den som skal opvarmes for at blive flydende og brugbar.

Denne voks er nødvendig i forbindelse med podning hvor der anvendes
elastikker til at binde med.

Gerne en internet adresse hvor voksen kan købes pr. postordre.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-03-02 10:26

On Sun, 24 Mar 2002 09:50:44 +0100, "edob" <frankhan@private.dk> wrote:

> [...]
>elastikker til at binde med.
>
>Gerne en internet adresse hvor voksen kan købes pr. postordre.

http://www.garta.dk/ har det uden tvivl. De sælger dog nok kun i blokke
af 4 kg kan jeg forestille mig...

http://www.trifoliumfro.dk/ har det måske i mindre portioner. Ellers er
det nok noget de kan hjælpe med.

Ellers kan man få noget koldtflydende sårbalsam/podevoks, kan ikke huske
firmaet som sælger det, men det er grønt. Det kan også bruges i en
snæver vending, men skal man pode mange planter er den gammeldags type
da helt klart at foretrække.

Hov forresten, du kan også bruge ostevoks. Det er ret meget billigere
end podevoksen hvis det er de store blokke du skal bruge.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 24-03-02 19:48

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pj6r9uchp0jmm7do9c0bn6us3q95qjj5eq@4ax.com...
> On Sun, 24 Mar 2002 09:50:44 +0100, "edob"

> http://www.garta.dk/ har det uden tvivl. De sælger dog nok kun i blokke
> af 4 kg kan jeg forestille mig...

Jeg har aldrig set denne hjemmeside før - er produkterne på hjemmesiden kun
for gartnere/planteskoleejere? For der er en del af produkterne, som ikke
ses i planteskolerne, selvom de uden tvivl ville sælge godt. Er det et sted,
hvor planteskolerne køber deres produkter?

Mvh. Marlene.

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 24-03-02 20:31

I artiklen <3c9e1fa1$0$72057$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev Marlene <Ryg@post12.tele.dk>:

> [...]
> ses i planteskolerne, selvom de uden tvivl ville sælge godt. Er det et sted,
> hvor planteskolerne køber deres produkter?

Ja, netop, men jeg køber også lejlighedsvis varer hos dem, selvom jeg ikke er
gartner. Om private kan købe hos dem, ved jeg ikke, men det kan vel prøves.

--
Helge.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-03-02 21:44

On Sun, 24 Mar 2002 20:31:25 +0100, <juletrae@post4.tele.dk> wrote:

>Ja, netop, men jeg køber også lejlighedsvis varer hos dem, selvom jeg ikke er
>gartner. Om private kan købe hos dem, ved jeg ikke, men det kan vel prøves.

Jeg tror ikke der er noget problem for private. Jeg kan i hvert fald
ikke forestille mig de kræver et SE-nummer inden de sender noget til
kunderne.

Der findes andre planteskole-leverandører som jeg langt hellere ville
handle med en garta, men garta er dem som har det største udvalg og de
er de eneste jeg har kunnet finde en hjemmeside på...

Selv foretrækker jeg at handle hos Plantimex (nu overtaget af
Hedeselskabet).

http://www.gartneriet.dk