Nybegynder, CBR600 !
Fra : HL

Dato : 24-03-02 07:47

Jeg har nu haft kørekort i 2 år, og mener at det er på tide at anskaffe mig
en Cykel.
Jeg har kigget meget på en CBR 600F (Det har altid været min drømme-cykel).

Den er fra 97 , kørt 28000 og koster 90.000 kr. Er det en ok pris ??????
Jeg er 190cm og vejer 90Kg . Er det en ok maskine ??

Hvad koster den i forsikring ?????
Hvad koster kasko ????

Hvor er det billigst ????

Jeg vil lige nævne at jeg er 30 år !

Alle råd og meninger modtages.

God Søndag

Fra : Michael K. S.

Dato : 24-03-02 08:10

On Sun, 24 Mar 2002 07:47:16 +0100, "HL" <Henning@legaard.dk> wrote:

>Den er fra 97 , kørt 28000 og koster 90.000 kr. Er det en ok pris ??????
>Jeg er 190cm og vejer 90Kg . Er det en ok maskine ??

Nej det er ikke en ok maskine,det er derimod en af de bedste
motorcykler der nogensinde er lavet - Så det er ganske naturligt at
det er din drømmecykel ......meeeeeen det gør det ikke nødvendigvis
til en god ide for dig.

>Hvad koster den i forsikring ?????
>Hvad koster kasko ????

Det bliver temmelig dyrt med mindre du kan finde et selskab der
tilbyder en specialordning for lige netop dig - typisk omkring 20.000
eller endnu mere for kasko i et af de større selskaber.

>Hvor er det billigst ????

Det er umuligt at udtale sig præcist om da der kan være specielle
forhold for dig der gør netop et selskab specielt attraktivt.
Forsikringsverden er og ønsker at forblive en jungle.Har du mulighed
for at tegne forsikring i f.eks Runa (forsikrer kun visse grupper) så
plejer det at være et prisbilligt alternativ for de fleste.

Tjek:

http://www.runa.dk/runa/Default.html

>Alle råd og meninger modtages.

Uanset om du er 30 år eller hva' så er en CBR600F3 absolut ikke en
motorcykel for en begynder.....

-M

Fra : Skyggen

Dato : 24-03-02 10:54

Jeg købte også en CBR 600 F3 som min første motorcykel for 2 år siden - og
det er en rigtig god cykel ( men en begynder er det ikke - men jeg har
overlevet) Jeg er 30 år nu og giver 9000,- om året som elitebilist 12 års
skadesfri kørelse ( har fået overført fra bil)

Prisen er ok tror jeg. De holder prisen godt. - men hvis du kan finde en der
har gået en 10.000 mindre eller noget til knap 100.000,- ? Da jeg købte min
var den 1½ år og havde kørt 2.500 km - til 118.000,- Idag efter yderlige 2
år har den kørt 12.000,-

Men ihvertfald skal du chekke med forsikringen først. ( jeg kunne også kun
vælge mellem 8.000 og 16.000 kr i selvrisiko !!!)

Fra : Nils

Dato : 24-03-02 13:38

Jeg købte for 2 år siden en CBR 600 f3, fra 97 med 28.000 på tælleren.
Fantastisk cykel. Min højde 187. vægt 85 kg. Jeg købte et andet kåbeglas med
kanten rejst, så fartvinden presses op over hjelmen - det virker! CBR'en har
min varmeste anbefaling.

Forsikringsmæssigt er den pebret. Jeg har i trods valgt kun at have ansvar
og ikke kasko. Jeg har brugt pengene på alarm (spyball var den udstyret med
ved køb) og skivebremselås (600,- kr.) og en kædelås hjemme i baggården. Med
en præmie på 10 - 20.000 kr. alt efter trin og alder, betaler du hurtigt
MC'en 2 gange.

Min 2. tanke er at ligge du MC'en ned og smadre kåbe/glas/blinklys osv.
så er der som regel en pæn selvrisiko at tænke på, plus evt. bonustab. osv.

Kører du den ind i autoværnet eller lignede, er forsikring på MC'en dit
mindste problem...

Nils
CBR 600 f3

Fra : Tom Karlsson - Remov~