bakken mc / 45
Fra : Jan Olsson

Dato : 24-03-02 03:16

Jeg er af den mening at så længe 45 holder sig inde i siden og i øvrig tager
hensyn til Mc`erne så kan jeg ikke se noget problem i at de køre med og ja
jeg var selv med og syntes ikke jeg lå i vejen på nogen måde .

--
Med Venlig Hilsen
Jan Olsson

Fra : Youcom.dk

Dato : 24-03-02 09:15

Kan sagtens se et problem...

Du ser heller ikke kirkens korshær holde mindehøjtidelighed ved siden af
rosklidefestivalen, bare fordi de minder lidt om en koncert vel?

eller er det smart hvis pædagogerne strejker pga. dårliga arbejdsforhold
samtidigt med der står en flok rødder med deres amerikanerbiler foran
folketinget og forlanger laver brændstof afgift....

Hold tingene afskilt...!!!..
Bakkeåbningen med MOTORCYKEL (klapper ordet ud så du kan køre forskel på
ordet "MO-TOR-CY-KEL" og "KNAL-LERT") er en tradition der er startet AF
motorcyklister FOR motorcyklister. Det betyder ikke at knallerter, eller
Christianiacykler skal følge med når vi køre....

Lav jeres egen tradition... kør en tur til drive-in bio når det åbner eller
kør i havnen som en flok selvmords-lemminger den 1. august... jeg er
ligeglad.. bare i finder jeres EGET sted at stå.

Mvh. fra Sverige
Stof
R1 + ZX7-RR

Fra : Jan Olsson

Dato : 24-03-02 18:24

Som alle andre MC`er er der jo ikke noget der gør at vejen er jeres hvad vi
gør er vores sag men hvis du ikke kan lide synet af os så kan du jo bare
ligge dig oppe foran så er problemet løst for dit vedkommen i modsætning til
dig køre jeg fordi jeg synes det er sjovt og hyggeligt men du hørere nok til
dem der vil drøne derud ad med 120 så kan man jo sige hvorfor du ikke bare
køre på en lukket bane hvor KUN MC`er kan følge med det er et frit land og
jeg kom kun med den kommentar fordi jeg vil Hørere de forskellige meninger
ikke sure opstød om at vi er nogle afsporet sindssyge selvmords kandidater
det lader vi folk om med fart i blodet vi er jo kun med for hyggen skyld så
fald ned på jorden igen.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 24-03-02 19:15

> [...]
> det lader vi folk om med fart i blodet vi er jo kun med for hyggen skyld

Din sikkert ellers udemærkede mening drukner desværre for mig i manglende
tegnsætning..
Je har meget svært ved at finde hoved og hale i det.
Synes bare lige jeg ville nævne det, det er lidt synd hvis dit budskab ikk
opfattes og folk i fremtiden bare vælger at skøjte hen over dine indlæg...¨

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : boe

Dato : 24-03-02 19:25

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Din sikkert ellers udemærkede mening drukner desværre for mig i manglende
> tegnsætning..
> Je har meget svært ved at finde hoved og hale i det.

Ja, jeg har heller ikke læst så lang en sætning, siden jeg engang af vanvare
kom til at læse en leder i dagbladet Information Men Jans sætning var dog
trods alt nemmere at forstå betydningen af end Informations...

Bo, VF1000F

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-03-02 19:35

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Din sikkert ellers udemærkede mening drukner desværre for mig i manglende
> tegnsætning..

Nå, jeg læste det slet ikke. Jeg læser kun indlæg der er til at finde rundt
i, og folk der er for dovne til at følge almindelig netikette og svare UNDER
det de citerer, de er ret sikre på ikke at blive kommenteret af mig.

Hvis mine indlæg idag er fulde af stavefjel, så hænger det sammen med at
mine forkrøblede hænder ikke kan bruges til andet end at holde om ting der
har tykkelse som et motorcykelstyr - og så holder jeg endda ikke ret godt
fast, for min klemme-teknik mæmmes lidt af mine iturevne vabler.

Rittig
(som VIRKELIG har fået kørt mc idag).

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 24-03-02 20:42

> [...]

> har tykkelse som et motorcykelstyr - og så holder jeg endda ikke ret godt
> fast, for min klemme-teknik mæmmes lidt af mine iturevne vabler.

*GRILL* (TM by Armand, ikk??)

> Rittig
> (som VIRKELIG har fået kørt mc idag).

Troede jeg du påstod at gøre altid ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-03-02 21:05

> Troede jeg du påstod at gøre altid ?

Måske, men idag er det ikk løwn. Men jeg var nu ikke den eneste der gik
underligt bagefter.

Rittig
(som nok skal _trille_ ud af sengen imorgen, for at det ikke skal gøre for
ondt.)

Fra : Morten Dahl

Dato : 25-03-02 08:03

> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Måske, men idag er det ikk løwn. Men jeg var nu ikke den eneste der gik
> underligt bagefter.

Jamen mads er da lovligt undskyldt Men tak for sidst, det var jo meget
hyggeligt, omend en smule malplaceret at dukke op EFTER løbet (og have kørt
150km efter det)

-
Morten Dahl
- GSF600 med SLIP-OFF potte

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 25-03-02 10:55

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse

> Morten Dahl
> - GSF600 med SLIP-OFF potte

må vi få en historie, de plejer jo at være vældig underholdende

--
JACOB

Fra : Morten Dahl

Dato : 25-03-02 11:42

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse

> må vi få en historie, de plejer jo at være vældig underholdende

Historie er der som ikke så meget af, er jo flittig låner af Lau´s GSF600
"scaniastyle" i den her tid. Og en af de ting der virkelig irreterer mig ved
den (ud over total mangel på køreegenskaber over 150km/t) er at den er
udstyret med Verdens (forhåbentlig) eneste Slip-OFF potte.
Kort fortalt går det ud på at man fyrer lidt til modellen en 15-20km´s tid,
så holder man ind og skubber potten ned på plads igen.
Dette gør man som sagt hver 15-20km, eller man fyrer modellen heelt af for
at følge såen en CBR600 der. med det resultat at på vej rundt om en fammilie
i en passat skyder den potten af, så det kun hænger i spændebåndet, skal
hilse at sige en bandit med 10Krpm uden potte lyder vildt

-
Morten Dahl

Fra : Peder

Dato : 25-03-02 12:32

On Mon, 25 Mar 2002 11:41:45 +0100, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>Og en af de ting der virkelig irreterer mig ved
>den (ud over total mangel på køreegenskaber over 150km/t) er at den er
>udstyret med Verdens (forhåbentlig) eneste Slip-OFF potte.

Ahem. Jeg var ude i går og afprøve nye bremseklodser på en blå GSX-R
750.
Ahh, hvor de virker

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Morten Dahl

Dato : 25-03-02 13:00

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en meddelelse

> Ahem. Jeg var ude i går og afprøve nye bremseklodser på en blå GSX-R
> 750.
> Ahh, hvor de virker

Hæ hæ, den gad jeg sku også godt at teste bremser på, samt gaskabel og
fodhvilere, savner den sku meen lad os nu se hvornår jeg har en 600 der
er klar til drengestreger..

Go tur til frankrig ..

-
Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 19:01

Michael Frederiksen <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en

> *GRILL* (TM by Armand, ikk??)

NIX!

"GRILL" er et vaskeægte D.F.M.-produkt, som så dagens lys under et møde
Fredericia hvor alle der ville gøre noget aktivt for nedsættelse af de
skæve afgiftforhold imellem biler og motorcykler!

Ægte D.F.M. -historie (á kalender, i modsætning til prosa!)
Fredericia-mødets indkaldelse skete på grundlag af en længere streng
omkring emnet her i gruppen og udover en håndfuld engagerede D.F.M.'ere,
deriblandt Rittig (ved dén lejlighed fandt jeg forøvrigt ud af i hvilken
grad at
flertallet kun er brokkehoveder og/eller bæltskrækkere :-| ), mødte der
nogle lokale folk og nogle DMC-folk op (rart med eksakt viden om
tidligere begivenheder omkring emnet). Touring-klubben var blevet
inviteret og havde pågældende aftens eftermiddag generalforsamling
mindre end 40 km fra Fredericia; men havde åbenbart ikke større
interesse end at man intet hørte noget fra dem

Mødet afstedkom oprettelsen af en arbejdsgruppe kaldet "FVAK", for: Frit
Valg Af Køretøj (á ingen skæv beskatning), som dog hurtigt blev uaktuel,
idet Tommy Rønn istedet for deltagelse i gruppen rettede personlig
henvendelse til Kim Bænke, som foranledigede beslutningsforslaget B42 i
forlketinget- Og dén historie endte jo ikke skide godt

Tilbage til "GRILL":
Under mødets afdeling for løs snak, var et af emnerne en fordanskning af
de mere kendte engelske chat-forkortelser, hvoraf LOL, for: "Laughing
Out Loud" ses oftest brugt:
Efter en kort brainstorming endte man med GRIL hhv. GRILL for: "Griner
Røven I Laser" hhv. "Griner Røven I L....brune Laser".

Så brug blot GRILL'en uden min tilladelse

--
Armand.

Fra : Youcom.dk

Dato : 24-03-02 21:05

ER du STIV din Idiot? hvor har jeg sagt jeg kører 120? Faktisk underviser
jeg i køresikkerhed på i fritiden, så kom ikke og fortæl mig hvordan jeg
skal køre på min maskine for at opnå størst sikkkerhed.

Fra : Michael K. S.

Dato : 24-03-02 21:14

On Sun, 24 Mar 2002 21:04:39 +0100, "Youcom.dk" <post@youcom.dk>
wrote:

>ER du STIV din Idiot?

Lidt stiv er man vel altid.....fald nu lidt ned og tag det hele fra
den humoristiske side - det er vel under alle omstændigheder en god
grundholdning at have til EU-45'ere )

-M

Fra : Jakob Barfod

Dato : 25-03-02 10:42

"Youcom.dk" <post@youcom.dk> wrote in message
> ER du STIV din Idiot?

*Ploink*

Dagens første i killfilteret.

--
Jakob

Fra : Jakob Barfod

Dato : 25-03-02 10:31

"Jan Olsson" <jblsson@mail.dk> wrote in message
> [...]
> det lader vi folk om med fart i blodet vi er jo kun med for hyggen skyld

Årh, _dét_ var en sej sætning. 147 (ethundredesyvogfyrre) ord uden et eneste
punktum eller komma. Jeg er stakåndet.

--
Jakob (kan næsten huske sin kryds & bolle)

Fra : Pwh

Dato : 24-03-02 19:25

> [...]
> kør i havnen som en flok selvmords-lemminger den 1. august... jeg er
> ligeglad.. bare i finder jeres EGET sted at stå.

Jeg vil give dig 100% ret. Ikke at jeg har det fjerneste imod
knallert 45. Men det vil værer med til at udvande en god tradition
hvis alt muligt andet på 2 hjul begynder at deltage.
Start i jeres egen tradition med at åbne Tivoli i stedet for.
Der er heller ikke så langt at kører med 45 km/t. >

PWH

Fra : Youcom.dk

Dato : 24-03-02 21:06

"Pwh" <deterikkegodtatvide@.get2net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Start i jeres egen tradition med at åbne Tivoli i stedet for.
> Der er heller ikke så langt at kører med 45 km/t. >

Hæææ.. ja.. eller halmtovet *GGG*

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-02 19:33

> [...]
> kør i havnen som en flok selvmords-lemminger den 1. august... jeg er
> ligeglad.. bare i finder jeres EGET sted at stå.

FRA SVERIGE??? Lav da jeres egne traditioner derovre - og hold jer så til
dem!!

DET ER VORES BAKKE... ! nå!

Allan

Fra : Youcom.dk

Dato : 24-03-02 21:08

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> eller

> FRA SVERIGE??? Lav da jeres egne traditioner derovre - og hold jer så til
> dem!!

Nu ER jeg godtnok dansker, men bor i sverige pga. mit firma (og billig bil
og mc)
Men fordi DU ber mig om det, så bliver jeg gladeligt over på den "forkerte"
side af sundet.. og det er svenskersiden jeg mener.... men vejene er sku
bedre herovre.

Fra : Jan Olsson

Dato : 24-03-02 22:41

Som jeg kan læse af indlæggene kan jeg forstå der er fity fity delte
meninger om at vi skal ha lov til at deltage jeg forstår jeres harme over os
små 45 men helt ærligt jeg kunne kun køre i 2 gear det meste af vejen og til
dem der ikke ved det er der 4 på den model så bakken syntes ikke at være så
lang en tur jeg frøs da ikke, men en tur hvor i helt sikkert får lov at
deltage alene er når i køre langt og på motorvej der har i det helt for jer
selv. nu mest pga. af lovbestemmelser.
Men til jeres orintering har vi mange ture og træf ud over bakken men
syntes aligevel at vi skal ha lov til at deltage hvis vi bare ikke er i
vejen.
takker for de mange svar da jeg nu har fået en del tilbagemelding på
hvorvidt vi skal have lov at deltage eller ej.

Fra : David-off Morgenhår\~

Dato : 24-03-02 23:48

Nu er det jo ikke sådan at fordi et par stykker svare at det er resten af
dfm mener det samme. Det er en hurtig konklution at sige at der er fifty
fifty mening om Øverter skal med eller ej.
Jeg mener ikke at de har noget som helst at gøre ved bakke åbning og
lukning, da det er for MC'er. Derudover er Øverter nok den største
misforståelse der er kommet på de Danske veje nogensinde. Så min holdning er
at hvis Øverterne skal lave noget så find på noget selv.
---
Hygge
David-off Morgenhår(d) MC København
DMCN #404

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 19:02

Jan Olsson <jblsson@mail.dk> skrev i en
> Som jeg kan læse af indlæggene kan jeg forstå der er fity fity delte
> meninger om at vi skal ha lov til at deltage

Så læs lige igen!

Hvis der er en 50/50 opdeling af meninger er det vel blandt dem der er
meget imod, hhv. dem der ikke gider hídse sig op over emnet (læs: men
gerne så arrangementet holdt for mc'er alene!

> [...]
tilbagemelding
> på hvorvidt vi skal have lov at deltage eller ej.

Også relateret til dit tidligere indlæg (om at falde lidt ned):
Jeg synes at du istedet skal bruge folks meninger til at skrive bag
øret, således at du husker bevæggrunden derfor ifald at en
ØV'ert-harmfuld og agressiv motorcyklist sparker dig af banen næste år
:-|

--
Armand.

Fra : Brian Lænø

Dato : 25-03-02 19:23

"Jan Olsson" skrev
> [...]

> takker for de mange svar da jeg nu har fået en del tilbagemelding på
> hvorvidt vi skal have lov at deltage eller ej.

Jeg tror ikke at du skal regne med at det er ½ for og imod.
Det er måske ikke alle mcister der vil tvinge 45 knallerterne væk, men jeg
tror at det er meget få (hvis nogen) der faktisk ønsker at de deltager.
Der er ingen grund til mcister skal syndes om 45 knallerter.
Indførelsen af 45 knallerten har kun gjort det mere usikkert at køre på mc.
Der er alt for mange Knallerter der er efterligner motorcykler, med der af
støre chance for, at bilisterne fejlbedømmer hvad der kommer kørende.
Efter min mening burde 45 Knallerten simpelthen afskaffes.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-02 23:23

> Nu ER jeg godtnok dansker, men bor i sverige pga. mit firma (og billig bil
> og mc)

Du har ikke engang betalt den danske afgift??? Hvordan kan du så tillade dig
at benytte vores veje?

> Men fordi DU ber mig om det, så bliver jeg gladeligt over på den
"forkerte"
> side af sundet.. og det er svenskersiden jeg mener.... men vejene er sku
> bedre herovre.

Godt så - så er den potte ude og øverterne kan få lov at kører med til
bakken.

Allan

Fra : Jan Olsson

Dato : 24-03-02 23:41

Hej Allan jeg er ked af at høre du ikke vil deltage mere bare fordi du føler
dig hævet over os små jeg håber nu alligevel at når tiden kommer til at
lukke bakken at du vil komme og hilse på os og i øvrig ellers så bare køre
for dig selv oppe foran for vi kommer først i sidste øjeblik for netop at
ligge bagved mcèrne da vi jo godt ved at det var jer der startede
traditionen.
Jan Olsson

Fra : Youcom.dk

Dato : 25-03-02 07:50

bla fordi mit firma læggen en BUNKE penge i den danske statskasse pga de
skæve inport/export regler... men mest fordi "jeg kan"

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 19:03

Allan Rasmussen <luise (a) mail.tele.dk> skrev i en
> Du har ikke engang betalt den danske afgift??? Hvordan kan du så
> tillade dig at benytte vores veje?

Snakken er v.s. ØV'erter, og dér, endsamt for alle prøveplade-rytterne,
er der vist balance, :-|

--
Armand.

Fra : Jesper Rune Larsen

Dato : 24-03-02 23:02

Jeg synes nu heller ikke at knallerter har noget at gøre ved Bakkeåbningen.
Det ér jo trods alt en MC-tradition. Om igen bliver de dersens små morsomme
3-hjulede biler tilsigende accepteret???

Nå, ingen grund til at gøre mc-folkets ry være end det er, så derfor kommer
de jo nok også til at køre med fremover. Om man kan lide det eller ej. Min
eneste bekymring er at mange af de knallert-kørerer tilsyneladende tror at
de er nogle fandenivoldske traffikanter sådan som man sommetider oplever dem
komme fræsende med 70 i timen på deres hakkede 45'ere i en hjerneforladt
kombi-stunt af gade/cykelsti/fortov kørsel. *suk* Jeg håber de bliver
forbudte en dag, eller hvertfald at de unger som kører på dem en dag bliver
tvunget til at lære at køre ordentligt.

venlige hilsener.

Jesper Larsen
Honda VFR750 '91