Nationalmuseets "biograf"? Bollywoodfilm
Fra : Ole Kofoed

Dato : 24-03-02 01:14

På årets Natfilm Festival bliver der vist 4 "Bollywood" film i
Nationalmuseet, er der nogen der har kendskab til dennes biograf? Det
vil nok være lidt af en barsk omgang at sidde 3 timer på en klapstol og
se filmene på et lille lærred med en skrattende højttaler

I øvrigt nogle fine Bollywood film Natfilm har fået fat i, "Asoka" har
jeg lige set på DVD og den kan anbefales, en knaldgod historie med
masser af drama, action og kærlighed. Indeholder flotte locations, gode
slagscener, smukt fotograferet, de 5 sange er ikke for lange og som
sædvanligt er de flot koegraferet. De små 3 timer fløj afsted.

Så er der Ocarnominerede "Lagaan", som også skal i min DVD-samling når
den kommer som en 2 disc udgave i England om et par måneder (den er ude
i region 1 i en 1 disc udgave).

"Kabhi Khushi Kabhie Gham" (K3G) skulle også være en fremragende film
der er på trapperne på DVD England. Godt at se at indiske film så småt
er ved at komme ud på DVD i region 1/2, 2 andre jeg ser frem til er "The
Terroist" udgivet af Tartan i England og ikke mindst actionfilmen
"Mission Kashmir" der bliver udgivet i Columbia Tristar's nye
"Destination Films" serie i juni.

Andre film i "Destination Films" er bl.a. "Drunken Master" (men den
genudsender HongKong Legends også), Ringo Lam's "Full Contact",
anime-filmen "Metropolis" og ikke mindst koreanske "Shiri"

Mvh.

Ole

Fra : Steen Andersen

Dato : 24-03-02 09:38

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil nok være lidt af en barsk omgang at sidde 3 timer på en klapstol og
> se filmene på et lille lærred med en skrattende højttaler

<snip>

> Mvh.
> Ole

Det er en OK biograf, den blev indrettet da museet blev bygget om i starten
af 90'erne. Det er selvfølgelig ikke "kommerciel" standard, men både sæder,
lærred og lyd kan overleves. Jeg gætter på at der er ca. 150 pladser.

Mvh Steen