Suzuki & tændrør .... igen!!!
Fra : dj

Dato : 23-03-02 23:41

Hej Ng
ja, så skete det igen, mindre end en uge efter 4 nye tændrør blev sat i, som
erstatning for de 3, ja hele 3 afbrændte/smadret NGK'er.
så denne gang fik 4 denso lov at prøve lykke......men nej, EN uge......hvad
er det jeg gør galt? begge de gange jeg har oplevet dette har været ved en
kort (1-2km) tur hjem, sendt på aftenen.....kan det have noget med vejret
(fugtigheden) el. temperaturen (ikke meget over de 0 grader) at gøre??
kan der være et eller andet fuldstændig i udu på mc'en, jeg bare ikke kan
se!.....eller er det mit tidligere forslag, om jetkittet som smadre
tændrørene......og lige en sidste ting, hvordan kan jeg se på tændrørene
(når de nu er 'døde') om de har enten for lavt eller for højt et varme-tal??

Håber I kan hjælpe en som ikke gider bruge 400,- om ugen på tændrør!

dj - rf600

Fra : Bendt Grunge

Dato : 24-03-02 02:10

"dj" <kjeldsen66@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> kort (1-2km) tur hjem, sendt på aftenen.....kan det have noget med vejret

det tror jeg ikke du kan give vjeret skylden for.

> [...]
> tændrørene......og lige en sidste ting, hvordan kan jeg se på tændrørene
> (når de nu er 'døde') om de har enten for lavt eller for højt et

kunne tænke mig de har for højt varmetal. jeg har skiftet til NGK EVX platin
rør, de har tilbagetrukket elektrode og de kan fås op til nr 10 (10,5 hvis
man bestiller) og de skulle være kolde nok til selv hård race.

Er dine rør blevet smeltet væk og mangler midter elekt. tyder det på at du
skulle vælge et højere varmetal, to måske tre mere end org.

Bendt G

Fra : Bendt Grunge

Dato : 24-03-02 02:19

> kunne tænke mig de har for højt varmetal.

fejl, jeg mener at de IKKE har for højt varmetal,,

men prøv at beskrive hvad der er sket med dem.

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 25-03-02 19:06

"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> wrote in message

> fejl, jeg mener at de IKKE har for højt varmetal,,
>
> men prøv at beskrive hvad der er sket med dem.

Så skulle man måske hellere tænke lidt over, hvorfor der pludselig er brug
for rør med højere varmetal end opgivet fra fabrikken... Måsek er der noget
meget mere alvorligt galt.. Kunne det tænkes at den går for magert ??

--
MVH Kenneth Egholm - absolut ikke mekaniker, men gætter med ??
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk