Henrik vil have et andet navn paa traaden.~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-02 22:50

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Du bruger snart lige så mange fremmedord som min kone. Jeg fatter heller
> ikke noget af, hvad du siger.

Nej, den eneste maskine det kunne vaere sjovt at goere det med, er
Christians, og det er kun fordi den er dummere end en broedrister.

Morten vil gerne have at din maskine kommer til at opfoere sig som en
superserver fra de tidligere 90'ere.

> I en gruppe, skal man altid lige fire lidt på bremsen for at regulere
> farten lidt. Kører man alene, rører man den jo kun sjældent. I hvert
> fald her i Vestjylland.

Ogsaa her i dk.edb.mac!

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-03-02 23:01

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> Christians, og det er kun fordi den er dummere end en broedrister.
>
> Morten vil gerne have at din maskine kommer til at opfoere sig som en

LOL §8-D
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 23:25

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Nej, den eneste maskine det kunne vaere sjovt at goere det med, er
> Christians, og det er kun fordi den er dummere end en broedrister.

jammen, Henriks er stort set lige så dum, bortset fra den endnu ikke har
mistet synet.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Christian Bech

Dato : 25-03-02 13:06

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Nej, den eneste maskine det kunne vaere sjovt at goere det med, er
> Christians, og det er kun fordi den er dummere end en broedrister.

Du skal være hjertens velkommen til at spolere den. For tiden er jeg ved
at overtale sys-adm'en til at jeg skal have Gnus på dellen, så det andet
slræmmer mig ikke.

Nej, det klarer vinden. Jeg husker tydeligt mine fem daglige kilometer i
skole. Ruten var stik øst-vest og vinden kunne altid nå at vende så der
altid var modvind.

Desuden er Esbjerg ikke Vestjylland.

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-03-02 13:11

bechd@mac.com (Christian Bech) writes:

> Du skal være hjertens velkommen til at spolere den. For tiden er jeg ved
> at overtale sys-adm'en til at jeg skal have Gnus på dellen, så det andet
> slræmmer mig ikke.

Henvis din systemdims til

http://www.gnu.org/software/emacs/windows/ntemacs.html

eller goer det selv. Det kraever ikke MS-certificering.

Kan MacSoup ikke koere paa din yndlingsmaskine? Saa er det jo godt at
der er andet der goer.

> Nej, det klarer vinden. Jeg husker tydeligt mine fem daglige kilometer i
> skole. Ruten var stik øst-vest og vinden kunne altid nå at vende så der
> altid var modvind.
>
> Desuden er Esbjerg ikke Vestjylland.

Vadesaa? Sydjylland?

Jeg kender det godt. Jeg havde fornoejelsen af Snorrebakken, som er
cirka en kilometer lang med et fald paa en hel del meter (man kan
koere 60 km/t paa cykel paa den uden specialudstyr). Fineste
havudsigt saa langt oejet raekker. Mod vest....

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 25-03-02 15:59

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Henvis din systemdims til
>
> http://www.gnu.org/software/emacs/windows/ntemacs.html

Det ved han utvivlsomt godt, men det er jo sjovere at lege med
W2K-serveren.

> eller goer det selv. Det kraever ikke MS-certificering.

Selv? Du må være vanvittig!

> Kan MacSoup ikke koere paa din yndlingsmaskine? Saa er det jo godt at
> der er andet der goer.

Det kan den desværre ikke og hvis jeg endelig skal skifte, kan jeg lige
så godt få noget nørdet - mest for at irritere Per Abrahamsen.

> Vadesaa? Sydjylland?

Det må det være - sønderjyderne vel heller ikke have dem.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 25-03-02 16:30

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Det kan den desværre ikke og hvis jeg endelig skal skifte, kan jeg lige
> så godt få noget nørdet - mest for at irritere Per Abrahamsen.

<http://www.emulators.com/softmac.htm> virker fint, bortset fra netværks
understøttelsen - det burde dog kunne klares ved at bruge SOUP pakker
istedet for at koble på en server - Er det ikke tilstrækkeligt nørdet?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-03-02 20:14

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> <http://www.emulators.com/softmac.htm> virker fint, bortset fra netværks
> understøttelsen

En Mac-emulator til Windows? Nogen der har arbejdet med den i praksis?
Virker den som den skal?

> - det burde dog kunne klares ved at bruge SOUP pakker istedet for at koble
> på en server - Er det ikke tilstrækkeligt nørdet?

Hvordan virker SOUP-pakker?

-j

--
27.03.02 - 01.04.02:
Sommerhus ved Rørvig med sol og 9600-forbindelse pr. GSM.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-03-02 23:58

Janus Sandsgaard wrote:

> En Mac-emulator til Windows? Nogen der har arbejdet med den i praksis?
> Virker den som den skal?

Ja, sålænge man ikke skal tilgå netværket virker den ok - Jeg har
installeret Masc OS 8.1 i softPC 2000 på min fars Athlon. Man kan sågar
tilgå SCSI enheder direkte. Hastigheden er ganske anstændig. (dvs langt
hurtigere end på en nubus Powermac)

> Hvordan virker SOUP-pakker?

Det er en zip fil man importerer fra - Jeg ved dog ikke hvordan man
genererer selve zip filen, men jeg vil gætte på at man brugte et
lignende system til Usenet, dengang eks. Australsk usenets forbindelse
med omverdenen forgik via bånd der blev udvekslet én gang om ugen.

NB. jeg har lige et offtopic spørgsmål: Kan jeg få YAST2 til at koble på
en internetserver og hente en liste over tilgængelige RPM pakker og
tilgå dem som hvis de lå lokalt på en disk? I givet fald hvilken server
og bibliotek skal jeg bruge? (Er ved at konvertere min fars vindåse)
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can'tget a decent

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 31-03-02 00:34

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> [...]
> tilgå dem som hvis de lå lokalt på en disk? I givet fald hvilken
> server og bibliotek skal jeg bruge? (Er ved at konvertere min fars

Umm, du kan bruge et eller andet mirror i tyskland. Jeg kan ikke
huske detailjerne (jeg bruger ikke SuSE længere), men prøv at nærlæse:

http://sdb.suse.de/en/sdb/html/lmuelle_suselinux_internet.html

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-03-02 13:37

> [...]
> system til Usenet, dengang eks. Australsk usenets forbindelse med
> omverdenen forgik via bånd der blev udvekslet én gang om ugen.

Er det virkeligt rigtigt, at Australien stod i forbindelse med
omverdenen på den måde? Det er da utroligt. Men jeg kan godt se, at det
ikke er så ligetil at trække et kabel derover. Har man et kabel i dag,
eller bruger man trådløs kommunikation?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-03-02 14:05

Henrik Münster wrote:

> Er det virkeligt rigtigt, at Australien stod i forbindelse med
> omverdenen på den måde?

Jep

> Det er da utroligt. Men jeg kan godt se, at det
> ikke er så ligetil at trække et kabel derover. Har man et kabel i dag,
> eller bruger man trådløs kommunikation?

Jeg ved det ikke, men mon ikke der bruges kabler eller satelit i dag.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 31-03-02 14:35

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Jep

> Jeg ved det ikke, men mon ikke der bruges kabler eller satelit i dag.

Har du set prisen på international telefoni for nyeligt? Med
telefonkort kan du for 100 kroner tale med fætter Niels i Australien i
mere end to timer, ofte med en glimrende lydkvalitet. Det kan lade
sig gøre, fordi der er en enorm overkapacitet i telefonnettet takket
være de mange lysledere der er trukket over verdenshavene. Det gør
selvfølgeligt heller ikke tingene værre, at nye teknologier muliggør
en bedre udnyttelse af de eksisterende kabler.

Jeg læste et eller andet sted, at kun omkring 10% af Europa's kabler
er "oplyste". Resten af dem ligger hen i mørke, og venter på at nogle
skal finde på noget at bruge dem til.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-02 14:26

> [...]
> dem som hvis de lå lokalt på en disk? I givet fald hvilken server og
> bibliotek skal jeg bruge? (Er ved at konvertere min fars vindåse)

Tillykke med konverteringen.

Ja, du kan snildt få YAST til at trække på en rpm-samling via FTP eller
NFS. Dog sidder jeg i MacOS9.1 lige nu (kan ikke få Nokia og IrDa til at
spille sammen med Linux), og husker ej adresserne på SuSEs mirrors (og
har i skrivende stund for lidt båndbredde til at udforske det). Dog
forekommer det mig, at du kan browse dig frem til rette adresse ved at
pege din browser på

http://suse.com

og vælge

support -> download -> i386 -> current

....eller noget i den stil. Det giver vist sig selv, når du kommer så
langt. Alternativt foreslår yast måske noget, når du vælger FTP-mirror
som source for installation.

God fornøjelse med projektet, og sig endelig til, hvis du har flere
spørgemål. SuSE er mam!

-j

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-02 21:33

janus@dev.null.dk (Janus Sandsgaard) writes:

> God fornøjelse med projektet, og sig endelig til, hvis du har flere
> spørgemål. SuSE er mam!

I starten...

Så bliver den tyske grundighed for meget (det gjorde den i hvertfald
for mig).

Heldigvis er der masser af distributioner at vælge imellem.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-04-02 01:55

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Så bliver den tyske grundighed for meget (det gjorde den i hvertfald
> for mig).

Hvad tænker du på?

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-02 14:26

> [...]
> system til Usenet, dengang eks. Australsk usenets forbindelse med
> omverdenen forgik via bånd der blev udvekslet én gang om ugen.

Stenet.

Er det virkelig sandt, eller skal oplysningen ses i lyset af dags dato?

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-03-02 14:40

Janus Sandsgaard wrote:

> Stenet.
>
> Er det virkelig sandt, eller skal oplysningen ses i lyset af dags dato?

stil dit ur Det er såvidt jeg er orienteret sandt nok, men det var i
usenets ungdom.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-02 14:42

> stil dit ur

Damn!

Sommertid og vintertid og gækkebreve og 1. april (og pludelig der er en
ekstra dag i marts). Det er altså ikke til at hitte ud af.

-j

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-02 21:32

> Hvordan virker SOUP-pakker?

DET ved Ask

Et udvekslingsformat af beskeder fra de gode gamle BBS-dage.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-02 21:35

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> DET ved Ask Et udvekslingsformat af beskeder fra de gode gamle BBS-dage.

As in "FidoNet"?

-j

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-02 21:42

> As in "FidoNet"?

Fx. BBS != FidoNet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-03-02 08:50

> Selv? Du må være vanvittig!

Eller også kunne du blive det!

LISP er en bevidsthedsudvidende ting. Nu er det data, nu er det kode,
og nu er det data igen. Ikke alt det der mediepjat.

> Det kan den desværre ikke og hvis jeg endelig skal skifte, kan jeg lige
> så godt få noget nørdet - mest for at irritere Per Abrahamsen.

Du skal bare have en Mac-emulator. Jeg tror ikke det kan irritere Per
hvis du kører Gnus, tværtimod.

> Det må det være - sønderjyderne vel heller ikke have dem.

De lugter ellers af pæng.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn