gem pdf -ikke åbn
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 23-03-02 22:22

Kan man forcere en url til en pdf-fil til at gemme istedet for at åbne?

jeg har ofte problemer med at klienter 'fryser' ved dobbeltklik på pdf-url!
ved nogen hvorfor? (altid store pdf-filer)

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 23-03-02 22:32

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk>'s posting:

>Kan man forcere en url til en pdf-fil til at gemme istedet for at åbne?

Om du kan fremskynde et gem? Gad vide, hvad det betyder.

Du kan ikke bestemme, hvordan brugerens klient skal behandle diverse
tiltyper. Kommer an på de lokale indstiller heraf.

Du kan måske komme noget af vejen med at sætte content-type på filen
fra serveren til et eller andet for klienten helt ukendt.

>jeg har ofte problemer med at klienter 'fryser' ved dobbeltklik på pdf-url!

Har du et eks.?

--
CBH

Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.xml
Din browser ej forstår: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 23-03-02 23:12

"Chr. Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse
> "CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk>'s posting:

> Om du kan fremskynde et gem? Gad vide, hvad det betyder.
Som du havde gættet mente jeg 'fremtvinge'

> [...]
>
> Du kan måske komme noget af vejen med at sætte content-type på filen
> fra serveren til et eller andet for klienten helt ukendt.
Det var nok det resultat jeg havde forventet, men af og til skal man høre om
der er et eller andet logisk man selv har overset.

> Har du et eks.?
Ja i øjeblikket slås jeg med bl. a.
http://www.acnord.dk/fagene/pdf/bogbaand.pdf og et par andre i samme
bibliotek

finn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-02 00:17

Sat, 23 Mar 2002 23:11:54 +0100, skrev "CykelSmeden fra Aalborg"
<outlook@acnord.SLET.dk>:

>Ja i øjeblikket slås jeg med bl. a.
>http://www.acnord.dk/fagene/pdf/bogbaand.pdf og et par andre i samme
>bibliotek

Åbner uden problemer i mine browsere.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 24-03-02 00:18

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk>'s posting:

>http://www.acnord.dk/fagene/pdf/bogbaand.pdf og et par andre i samme
>bibliotek

Virker fint her (Opera 6.01), sååå.

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 24-03-02 09:14

> "CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk>'s posting:

> Virker fint her (Opera 6.01), sååå.

Tak til jeg begge! - jeg geninstallerede min pdfreader, så nu virker de
også her.
Underligt - den virkede fint lokalt! ;(

finn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-02 22:43

Sat, 23 Mar 2002 22:22:25 +0100, skrev "CykelSmeden fra Aalborg"
<outlook@acnord.SLET.dk>:

>Kan man forcere en url til en pdf-fil til at gemme istedet for at åbne?

Kun ved, at du går rundt og ændrer på indstillingerne på dine
besøgendes computer.

Har du adgang til noget serverside som php, skulle det vidst
kunne lade sig gøre, men der må du spørge i en serversidegruppe.

Du kan evt. zippe dem, derved vil de ofte bliver en hel del
mindre.