Mystisk fænomen: Windows XP / ASUS v8200 G~
Fra : H.M.L. Nissen

Dato : 23-03-02 21:46

Jeg skrev til gruppen i går, og har nu yderligere information, som jeg håber
hjælpe i opklaringen af mit problem:

Efter at have opgraderet en ellers velfungerende Windows Me til Windows XP
Home Edition er mit grafikkort ophørt med at fungere f.s.a. alle
3D-funktionaliteter. Maskine & Kortet har hidtil under Windows Me fungeret
perfekt, og jeg har ikke i forbindelse med opgraderingen rørt ved hardwaren
i maskinen.

Jeg har en Compaq Presario model 5640 (Pentium II 400 MHz) og et Asus V8200
Deluxe Grafikkort (der sidder i AGP-porten). Grafikkortet er knapt et år
gammelt.

Jeg har uden held prøvet adskillige både signerede drivere og seneste
NVIDIA-drivere med samme resultat, så jeg tror ikke, at det er driveren den
er gal med.

Jeg har også prøvet at afindstallere grafikkortet og reinstallere dette igen
uden held. Jeg har prøvet at isætte mit gl. AGP-grafikkort, som fulgte med
maskinen. Dette fungerer som det skal og kan identificeres af maskinen uden
konflikter!!!

Det fremgår af enhedshåndtering, at der er en konflikt (gult udråbstegn
udfor kortet, som er genkendt som et NVIDIA GefForce 3) mellem grafikkortet
og AGP-controlleren jfr. dette:

Input-/outputområde 03B0 - 03BB bruges af:
Intel 82443BX Pentium(r) II-processor til AGP-controller
Input-/outputområde 03C0 - 03DF bruges af:
Intel 82443BX Pentium(r) II-processor til AGP-controller
Hukommelsesområde 000A0000 - 000BFFFF bruges af:
Intel 82443BX Pentium(r) II-processor til AGP-controller

Under enhedshåndtering står følgende:

Enhedsstatus
Enheden kan ikke starte (Kode 10)
klik på fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.

Endvidere står der under Placering: PCI-bus 1, enhed 0, funktion 0

Fejlfindingsfunktionen hos Microsoft er ubrugelig!

Jeg kan iøvrigt ikke forstå, at maskinen siger at kortet er placeret i
PCI-bus, når det er et AGP-kort!

Jeg har efter ikke mulighed for at flytte rundt på
konfigurationsindstillingerne, da denne mulighed ikke er valgbar!

Jeg har tjekket, at der ikke er kommet en ny bios-opdatering til maskinen.

Jeg har tjekket, at Intel(R)-Chipset Software er ajour.

Jeg har tidligere skrevet til nyhedsgrupper m.v., men er blevet kun blevet
rådet til nye driver. Jeg håber endnu engang på hjælp fra Jer.

Jeg håber, at I kan hjælpe.

På forhånd tak!

/h

Fra : Carsten Jensen

Dato : 24-03-02 00:59

Kunne det evt. være en konflikt med et andet kort?
Prøv at fjerne ALLE dine kort f.eks. lyd og netkort og se om det afhjælper
dit problem

Mvh.
Carsten

Fra : H.M.L. Nissen

Dato : 24-03-02 07:46

Hej Carsten!
Samtlige kort er ude af maskinen! d.v.s. at både lydkort og netkort er
indbygget i bundkortet. Eneste kort jeg har kunne tage ud er modemmet!
mvh.
/h

Fra : Bent

Dato : 24-03-02 09:13

Jeg har haft samme problem og rodet rundt med drivere. Læse denne tråd. Det
hjalp mig til at få mit ASUS V7700 Deluxe til at køre.
http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/66/lev3/68/pid/749/qid/155668

Held og lykke

Bent