Outlook 2000 og EML filer
Fra : Joachim Jensen

Dato : 23-03-02 20:21

Jeg har problemer med outlook 2000.

Jeg har lavet en HTML email i Outlook Express 6 og gemt den i .eml format.
Men personen som skal bruge denne email skabelon kører Outlook 2000.
Personen kan godt åbne filen i Outlook men ikke ændre i teksten (som det er
meningen). Der er ingen problemer med at åbne .eml filen i outlook express.

Men der må da være en måde hvor man kan få det ind i Outlook 2000 på?

Jeg har fundet ud af at man kan "copy/paste" emailen ind i Outlook 2000,
men den kopierer ikke <body>-taggen med så baggrundsfarven bliver forkert.

I OE kan man i "view" menuen finde en "source edit", så kan man rette i
direkte i html koden. Men det kan man ikke i O-2000. Jeg kan godt "view"
koden, men ikke rette iden. Kan det virkeligt passe at man ikke kan kode
direkte i html koden i outlook 2000?

Hjæææælp!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-03-02 14:00

Joachim Jensen <joachim@greyodense.dk> skrev:

> Kan det virkeligt passe at man ikke kan kode direkte i html koden
> i outlook 2000?

Du kan gøre det programmatisk - f.eks. via en makro eller via VBA.
Men indrømmet - det er ikke særlig elegant.

Måske kan det hjælpe at benytte Word som editor - det kan klares
via indstillingerne.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Joachim Jensen

Dato : 25-03-02 20:54

in article Xns91DC8E5C7CA4jcdmfdk@130.225.247.90, Jens Gyldenkærne Clausen
at jc@dmf.dk wrote on 25/03/02 13:59:

Tak for hjælpen, det må jeg så prøve ... Men øv hvor jeg hader de
ufatteligt dumme MS programmer. Ufatteligt at den fantastiske HTML-kode
funktion i express ikke er med i en fuld udgave af et program man BETALER
for?!?!!!!!! ARGH!!!! ...

Fra : Joachim Jensen

Dato : 25-03-02 21:28

Okay, jeg har nu fundet ud af en løsning som andre måske kunne være
interesseret i. Det er godt nok SLET IKKE så fikst som OE, men det virker.

Man skal (jeg bruger dansk outlook :/):
Handlinger / Ny meddelelse vha. / Microsoft Word (HTML)
Der inde fra kan man åbne sin html-fil som man kan have lavet i Dreamweaver
eller what-ever ... (File/Åbn)
For at rette i koden skal man:
Vis / Værktøjslinier / Tilpas
Et godt stykke nede i listen er der en knap der hedder "HTML-kilde" som man
kan putte i sin menubar. Man kan nu rette i koden. Men som i Frontpage er
ens smukke kode nu FYLDT til randen med SKOD-KODE :(

Men det er da bedre end ingenting.

Man kan så sende emailen (som bliver pænt, Word WYSIWYG er bare total skod):
Filer / Send til / Postmodtager

Men igen, hvorfor kunne de ikke bare have den lille fixe "edit source" fra
Outlook Express :(

in article B8C53EEE.B97%joachim@greyodense.dk, Joachim Jensen at

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-03-02 11:26

> [...]

> Der inde fra kan man åbne sin html-fil som man kan have lavet
> i Dreamweaver eller what-ever ... (File/Åbn)

Hvis du alligevel skriver HTML-koden i et andet program kan det
gøres langt mere fikst:

- Lav en ny mail
- Vælg indsæt fil
- Find din HTML-fil og klik på "indsæt som tekst" (klik først på
pilen til højre for "indsæt".

Så er din mail klar. Man kan stadig redigere i den - så det er også
muligt at benytte en form for skabelon.