Canon N650U USB scanner på Beige-G3
Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 23-03-02 18:36

Hej,

Jeg har netop købt en Canon N65U USB scanner til min gamle rev. A Beige
G3/233. Den er tilsluttet v.h.a. Et Keyspan 2-ports USB kort men selv om
knappen på scannerens frontpanel start CanoScan Toolbox har jeg endnu ikke
fået scanneren til at fungere. Når jeg trykker Scan inde fra CanoScan
Toolbox får jeg en besked om at "The scanner plug-in was not found" selv om
plug-in'en ligger hvor den skal. Plug-in'en fungerer heller ikke fra
Photoshop hvor jeg også får at vide at der opstod en fejl da plug-in'en blev
loadet. På Canons website står der godt nok at scanneren kun skulle fungere
på computere født med USB men det er da for irreterende til at det kan være
sandt... :(

Nogen erfaringer Canon USB scannere og Macs født uden USB?
--
Venlig hilsen

Anders Baden Nielsen
www: http://home1.stofanet.dk/uha/concept5 - design
e-mail: abn@on.to
ICQ#: 32984804 :: frEak oN a leaSh ::
-------------------------------------
I don't have a big ego, I'm way too cool for that

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 19:17

Anders Baden Nielsen <abn@guide2party.dk> wrote:

> Nogen erfaringer Canon USB scannere og Macs født uden USB?

Du har vel instaleret de relevante USB drivere til scanneren?

(har selv en 636)
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 24-03-02 18:40

On 23/03/02 19:16, in article 1f9iitp.uknyrp456bnzN%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Du har vel instaleret de relevante USB drivere til scanneren?
>
> (har selv en 636)

Ja, jeg installeret alt softwaren fra de medfølgende cd'er og har både
prøvet med USB driverne til OS 9.1 (1.4.6) og OS 9.2.2 (1.5.6). Bruger du
stadigvæk din G3/292 med USB-kort el. har du fået en ny Mac født med USB?
--
Venlig hilsen

Anders Baden Nielsen
www: http://abn.dht.dk - KoRn, Deftones, LinuxPPC...

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 18:36

> Ja, jeg installeret alt softwaren fra de medfølgende cd'er og har både
> prøvet med USB driverne til OS 9.1 (1.4.6) og OS 9.2.2 (1.5.6).

dvs. også Canons USB udvidelser?

> Bruger du stadigvæk din G3/292 med USB-kort el. har du fået en ny Mac født
> med USB?

Jeg sidder i dag med en G4 med on-board USB. Dukker scanneren op i
systemprofil?

Har du flere USB enheder på bussen? Scanneren er buspowered og der er
nogen kort, som har svært ved at levere tilstrækkeligt med strøm.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-03-02 18:45

On 24/03/02 18:39, in article B8C3CDF5.D3F%abn@guide2party.dk, "Anders Baden
> [...]

> stadigvæk din G3/292 med USB-kort el. har du fået en ny Mac født med USB?

Har du Colorsync slået fra? Jeg har haft samme problem - "scanner plug in
not found" - som jeg fik løst ved at slå Colorsync til.

(i øvrigt har Morten ikke sin beige g3 længere - han købte en iBook 500,
ødelagde den og købte så en G4 i stedet.)

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 18:53

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> (i øvrigt har Morten ikke sin beige g3 længere - han købte en iBook 500,
> ødelagde den og købte så en G4 i stedet.)

Hvis nogen skulle være i tvivl:
-------------------------------
· Solgte G3'eren for en god pris.
· Købte en ny iBook 466 som jeg solgte for en formue.
· Købte en let brugt iBook 500 for betydeligt mindre end hvad jeg fik
for 466'eren.
· Ødelagde 500'eren for sjov og købte en billig brugt G4.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 25-03-02 13:07

On 24/03/02 18:44, in article B8C3CF28.320C%jmfink@mac.com, "Jesper
Møller-Fink" <jmfink@mac.com> wrote:

> Har du Colorsync slået fra? Jeg har haft samme problem - "scanner plug in
> not found" - som jeg fik løst ved at slå Colorsync til.

Jeg havde faktisk slået ColorSync fra og da jeg slog det til fungerede
scanneren fint. Mange tak! Du har netop sparet mig for en ny indkøbstur! :)
Lidt underligt at de ikke nævnede at ColorSync skulle være slået til i
manualerne...

Er det iøvrigt muligt at få den til at scanne i baggrunden?

Endnu en gang tak for alle svarene i tråden!

Fra : Niels Prins

Dato : 24-03-02 18:48

In article <B8C27B94.CFF%abn@guide2party.dk>, Anders Baden Nielsen
<abn@guide2party.dk> wrote:

> Nogen erfaringer Canon USB scannere og Macs født uden USB?

Jeg har uden problemer brugt en canon scanner på en PowerComputing
clon, netop med et keyspan USB kort. Jeg har aldrig oplevet problemer
med det.

Niels