Ubestemt rovfugl i Dyrehaven
Fra : AAGE KJAEROE

Dato : 23-03-02 15:58

På vej hjem med øresundstoget i tirsdags den 19.03.02 kl 18:05 så jeg en
fugl sidde i toppen af en af tjørnebuskene ca 100 meter fra jernbanen lige
nord for "tre pilelågen" ud for Erimitageslottet, som jeg ikke har set
tidligere, men måske kan du hjælpe mig ud fra følgende beskrivelse:

-Det var helt sikkert en rovfugl og den havde en størrelse som en "stor
musvåge".
-Brystet var meget lyst, for ikke at sige næsten helt hvidt.
-Den havde "ræverøde bukser" ligesom den noget mindre lærkefalk.

Har du et bud på hvad det er? vh Aage

Fra : Frank Desting

Dato : 23-03-02 18:23

Hej Aage.

Mit bud er lys fase af Musvåge, - vi har et billede af en sådan på
hjemmesiden www.sitecenter.dk/naturgruppen se fotoalbum.

Mvh
Frank Desting