Billig afgift ;o)
Fra : Morten Juel

Dato : 23-03-02 13:16

Hejsa NG

Jeg har jo lige sendt en forspørgsel ind til T&S og den kom så tilbage idag
og gjorde min påske ferie sød )
T&S skriver:

Værdien kan foreløbigt ansættes til: 10.000,-
Depositum for reg. afgift af køretøjet, beregnet af den foreløbige ansatte
afgiftpligtige værdi, udgør: 16.111,-

Jeg mener 16K for min cykel er sq billigt )

Nu skal jeg lige ha samlet Secamotoren, har købt pakninger og pakdåser
idag,
og så skal den samles og sælges

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 23-03-02 17:47

> [...]
> afgiftpligtige værdi, udgør: 16.111,-
>
> Jeg mener 16K for min cykel er sq billigt )

Dvs at T&S sætter salgsprisen på din MC til ca. 26.000 kr.- + det løse hos
forhandler eller hvad....

Og mig vil de havde 123.000 kr.- af. ;>(((

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Kim Hansen

Dato : 23-03-02 20:48

Jeg tror godt du kan regne med at afgiften stiger ved den endelige
vurdering, jeg mener at ha' set en hjemmeside fra et firma der hentede
motorcykler hjem og der var prisen på endelig vurdering hvergang var en hel
del mere end den foreløbige vurdering, så ikke for at ta' glæden fra dig men
vent med festen til du har den endeligt vurderet.

Kim

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-03-02 22:26

On Sat, 23 Mar 2002 20:48:06 +0100, "Kim Hansen"
<kim@translator-lykke.dk> wrote:

Hej Kim.

> [...]
>del mere end den foreløbige vurdering, så ikke for at ta' glæden fra dig men
>vent med festen til du har den endeligt vurderet.

Glem det.

Det du inbetaler som depositum kan du blot nikke til.
Kun hvis du føler dig "snydt" kan du stille til vurdering.
Og der kan du tale for din syge moster og prøve at få afgiften ned.

Jeg har prøvet turen, og det beløb jeg fik som information var også
det jeg kom til at betale i depositum.
Og jeg følte mig snydt og tog turen til udendørs vurdering.
Med ressultat at jeg fik godt 20% tilbage.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Kim Hansen

Dato : 25-03-02 20:52

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det du inbetaler som depositum kan du blot nikke til.
> Kun hvis du føler dig "snydt" kan du stille til vurdering.

Sorry!
Det var mig der i farten læste hjemmesiden forkert, der er vurderingsprisen
og foreløbig afgift, jeg så det som foreløbig og endelig afgift.
http://www.folmersmc.dk

Mvh. Kim

Fra : Armand

Dato : 23-03-02 23:38

Kim Hansen <kim@translator-lykke.dk> skrev i en
> [...]
dig men
> vent med festen til du har den endeligt vurderet.

Mnjaeh :-/

T&S opgraderede depositum'et betragteligt for et par år siden; men det
var efter alt at dømme netop for at indhente de endelige vurderinger,
der var beyndt at blive "omvendt".
Det skulle undre mig meget om nogen skulle komme ud for at efterbetale i
dag :-/

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 24-03-02 02:03

> [...]
> der var beyndt at blive "omvendt".
> Det skulle undre mig meget om nogen skulle komme ud for at efterbetale i
hmm hvad er så rådet, skal man køre til en vurdering for at få presset
prisen ?? eller skal jeg bare nikke og smile ?!

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-03-02 12:24

On Sun, 24 Mar 2002 02:03:08 +0100, "Morten Juel"
<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

Hej Morten.

>hmm hvad er så rådet, skal man køre til en vurdering for at få presset
>prisen ?? eller skal jeg bare nikke og smile ?!

Tjaeh, det afænger af hvad du mener er rimeligt, og af hvad sådan en
cykel normalt handles for.
Hvis afgiften er sat rimeligt således at den matcher gadeprisen, og
cyklen du har fundet er i orden, så ville jeg blot nikke og være glad.
Hvis det er et gammelt øg, og afgiften er sat højt, ja så er det til
vurdering.
Det lidt katastrofale i fastlæggelse af vurderingsprisen er, at man
stadig har mærkeimportører og forhandlere inde i billedet som
"rådgivere" når den handelspris der ligger til grund for afgiften skal
findes.
De har naturligvis en vis interesse i at holde importpriserne så højt
som muligt for ikke at skade deres egen forretning.
Det er lidt som at sætte ræven til at vogte høns
Jeg har samlet en del materiale på Ducati Paso dengang jeg skulle
betale afgift af min egen.
Fælles for alle, også jeg, var, at depositum lå på 47.000.
Den endelige afgift varierede fra 42.500 og ned til 38.000.
Den sidste var min, men den lignede også en ulykke.
Det lidt sjove ved det er, at de første og højeste var fra omkring
1994 og min fra 2000.
Det er med andre ord ikke meget afgiften har ændret sig over årene.
Under alle omstændigheder ikke hos Told & Skat.

Jeg skal lige skynde mig at tilføje, at jeg "handlede" med T&S i
Hillerød.
Det er noget nær de flinkeste mennesker på jorden.
Ikke at det ændrede min afgift et komma, men de var sørme flinke og
hjælpsomme.
Den ros skal de have.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 25-03-02 19:30

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> wrote in message
> On Sun, 24 Mar 2002 02:03:08 +0100, "Morten Juel"
> <mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

klip
> [...]
> Den endelige afgift varierede fra 42.500 og ned til 38.000.
> Den sidste var min, men den lignede også en ulykke.
klip.

Jeg kom lige i tanke om en ide.. Jeg kan se at du har indsamlet information
om andres priser fra T&S.. Kunne det ikke være skønno, hvis vi kunne lave et
slags "register", hvor man kunne skrive sine afgift tal ned, på de
forskellige modeller, som folk importerer.. Så kunne man jo slå op på en
given model, man kunne tænke sig at importere, og se, hvad der i andre
tilfælde er blevet betalt..
(indsamle erfaringsdata!)

Bare en ide, hvad siger i andre ???

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 20:43

Kenneth Egholm <kenneth@egholmnet.dk> skrev i en

> [...]
en
> given model, man kunne tænke sig at importere, og se, hvad der i andre

Er blevet foreslået før!

Men allerede efter nytår bliver de fleste tal forældede, hvorfor det vil
være noget nær omsonst

--
Armand

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 25-03-02 21:04

> [...]
> en
>
> Er blevet foreslået før!
>
> Men allerede efter nytår bliver de fleste tal forældede, hvorfor det vil

En sådan side er lavet / har jeg set men kan ikke lige finde den pt.
men du Armand har ret i at den ikke kan bruges til meget, da der jo ikke
bliver impoteret det store antal brugte Mc'er til DK. og den så vil være
forældet inden at den blev "opbygget"

Lars Bisgaard

Honda CBR 600 På gaden med nye dæk :)
Suzuki TS 185 ER snart på sommerferie
Golf II 1.6 TD GL også på gaden med nye dæk.

Fra : Armand

Dato : 25-03-02 23:02

Lars Bisgaard <lcb@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en

> .......har ret i at den ikke kan bruges til meget, da der jo ikke
> bliver impoteret det store antal brugte Mc'er til DK. og den så vil
være
> forældet inden at den blev "opbygget"

Der bliver måske nok importeret og indregistreret en temmelig stor del;
men det bliver under alle omstændigheder svært at få et representativt
antal til at hænge på med oplysningerne på sådan en side (jeg regner
ikke mc'ister for at være særligt net-mindede i almindelighed!).
Dertil kommer at alle der står med en importlyst skriiiger efter noget
at forholde sig til; imens de der hár fået deres hjemmeimporterede på
gaden har en anderledes afslappet indstilling til et sådant behov :-/

--
Armand.