Hjælp! win2k vil ikke starte op!
Fra : Peter Wolff

Dato : 23-03-02 11:46

Hej

Jeg har lige installeret win2k på min maskine, og det virker egentlig
udemærket. Når jeg så installere mit Gforce3 ti 200 vil den overhovedet ikke
være med mere. Den flimmer i det første opstarts billede, kun når jeg
starter op med F8 og vælger enable VGA mode kan jeg komme i kontakt med den
igen.
Jeg har prøvet at have kortet ude, skifte lidt rundt på IRQèrne og
downloadet sidste nye driver.

Hvad gør jeg forkert?

Kan mit kort være stået af selvom jeg godt kan få VGA mode til at
virke??????

Wolff

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 23-03-02 12:52

Peter Wolff wrote:

> Hvad gør jeg forkert?

Kunne der være rester efter drivere til et andet kort i systemet?

Prøv og sæt Windows op til at bruge en standard SVGA driver og genstart
med den driver. Og derefter prøv så at installere driveren til dit gfx
kort - sørg for at bruge den fra dem som har lavet kortet og ikke en
reference driver, dee er normalt mindre fejlbehæftet blot langsommere.

> Kan mit kort være stået af selvom jeg godt kan få VGA mode til at
> virke??????

Tvivlsomt.

Mvh

Bruno

PS. Peter - kender jeg dig eller har du en navnebror?

Fra : Lars Koch

Dato : 23-03-02 18:35

"Peter Wolff" <wolff@postman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <
> Det kan også være at det er refresh rate'en. Prøv at se om den er sat til
60hz som er default. Ældre skærme kan have problemer hvis den fx. er sat til
75Hz
--

Venligst
Lars Koch