Hvordan fjernes hessian nemmest
Fra : Jensen

Dato : 23-03-02 07:17

Hvordan fjener man hessian nemmest??

Så vidt jeg kan se er der tale om "rigtig" hessian uden papir på bagsiden

Jensen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 25-03-02 06:25

Hej Jensen
| Hvordan fjener man hessian nemmest??
|
| Så vidt jeg kan se er der tale om "rigtig" hessian uden papir på bagsiden

Hvis det er "rigtig" hessian uden papir på bagsiden, kan du meget nemt få
store problemer.

Tidligere satte man hessian op i en særdeles kraftig klæber. Derfor kan du
risikere at pudsen under din hessian også går af når du trækker hessian af
dine vægge, hvilket jeg har set mange gange. Så måske skal du også være
murer i dit projekt.

Hvis det sidder meget fast, vil jeg anbefale at du spartler det op i stedet,
dette kun hvis det er malet.

Er det ikke malet, kan du prøve at gennemvæde det med vand (påføres mange
gange), lad det være vådt i nogle timer. Kan du herefter trække det af, er
dit problem løst.

Alternativt vil det ofte være nemmere at male det. Men mangler noget hist og
pist, vil det jo ikke være pænt.

Jeg kender desværre ikke nogen "nem løsning" på dit problem.

Malermester John Vedsegaard

Fra : Mari

Dato : 25-03-02 14:50

"Jensen" <jtn@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3c9c1da7$0$88720$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvordan fjener man hessian nemmest??
>
> Så vidt jeg kan se er der tale om "rigtig" hessian uden papir på bagsiden

Krystalsæbe (brun sæbe) opløser lim og maling.
Hvis der er papirbaggrund:
Så smører du væggen ind i tapetklister (fortyndet) og lader det
trække indtil tapeten er opblødt, så kan du skrabe det af med en
god bred spartel.
Klæb en tynd plastikpose på, så det ikke udtørrer, mens du
arbejder med det.

PS! brug støvmaske, når du river stoflaget af. Mine slimhinder i
næse og svælg blev meget irriterede af støvet. Og der er MEGET
støv.

Mh