Uheldig promille kontrol.
Fra : Mich@el

Dato : 23-03-02 03:34

Hejsa.....

Set i avis i dag.....

Mobilen kan være skurken

Sprinklervæske, politiradioer og en tændt mobiltelefon kan få politiets
alkometre til påstå, at en ædru bilist er hønefuld.

Det afslører "BilBasen" på Internettet. For nylig fortalte basen om en
nordmand, som blev stoppet i en spritkontrol. Selv om det stærkeste, han
havde drukket den dag, var sort kaffe, viste blæseprøven, at han havde
over de 0,2 promille, der er grænsen for "fyllekjøring" i vort
broderland. En ny prøve kom til samme resultat, hvilket bilisten ikke
kunne forklare sig ud af. Men det kunne betjenten til gengæld, da han
bemærkede, at den ædru spritbilists rude var helt ren: - Vi har før set,
at spritdampe fra sprinklervæske har fået alkometeret til at vise
forkert, oplyste ordenshåndhæveren og lod den forlegne nordmand køre
videre.

Den historie har siden fået en dansk politimand, Jesper Jørgensen, til
at henvende sig til "BilBasen" om et par andre genstande, som kan
påvirke alkometeret: Politiradioer og mobiltelefoner. Hvis en betjent
taler i radio i nærheden af en kollega, der er ved at gennemføre en
blæseundersøgelse, kan radiosignalerne få alkometeret til at vise en
livstruende promille på 3,85. På samme måde kan signalerne i nærheden af
en mobiltelefon få blæseinstrumentet til at gå amok.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

"Nemo me impune lacessit"
Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Virago MC Club Danmark # 1101

"Loud pipes saves lives"

Fra : Henrik Mønster

Dato : 23-03-02 10:15

Uheldigt og noget rod - men en blodprøve skal vel altid tages til at
bestemme promillen nøjagtigt, eller hva'?

M.v.h. Henrik

Fra : Kenneth T

Dato : 23-03-02 10:58

> Uheldigt og noget rod - men en blodprøve skal vel altid tages til at
> bestemme promillen nøjagtigt, eller hva'?

...Det er også sket at kanylen er blevet renset i hospitalssprit.....
(Læste det i en lokal avis engang forrige år)

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-03-02 18:36

Kenneth T skrev:

> ..Det er også sket at kanylen er blevet renset i hospitalssprit.....
> (Læste det i en lokal avis engang forrige år)

Gad vide hvor stor en bøde man får for at køre med 5 pro_cent_ alkohol i
blodet

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 23-03-02 19:47

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Gad vide hvor stor en bøde man får for at køre med 5 pro_cent_ alkohol i
> blodet

Isåfald tror jeg slet ikke du skal bekymre dig om procentkørsel. der er
sikkert andre ting der vil dekymre dig mere

.... rolig nu Jes. jeg er bange for at dfm er ved at have en dårlig
indflydelse på dig. jeg fornemme ligesom at du er ved at blive alkoholiseret

--
jacob

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 23-03-02 20:01

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> skrev i en meddelelse

> sikkert andre ting der vil **dekymre** dig mere

.....som fx at kunne stave til dit navn når politimanden spørgen

--
Jacob -som kronisk lider af fingersapsmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-03-02 20:02

Jacob Stegelmann wrote:

> "Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> skrev i en meddelelse

> ....som fx at kunne stave til dit navn når politimanden spørgen

Så er det sgu en fordel at hedde Ib.

Ib Jakobsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-03-02 20:36

Jacob Stegelmann skrev:

> Isåfald tror jeg slet ikke du skal bekymre dig om procentkørsel. der er
> sikkert andre ting der vil dekymre dig mere

Nåeh, det jeg mente var nu at procenterne kom fra kanylerne

> ... rolig nu Jes. jeg er bange for at dfm er ved at have en dårlig
> indflydelse på dig. jeg fornemme ligesom at du er ved at blive
> alkoholiseret

Jeps, dfm er skyld i at jeg er blevet en weekendalkoholiker Arhh, det
er nu ikke så slemt endda ...jeg er faktsik normalt rimeligt ædru når
jeg skriver her i ng'en Selvom det måske kan være svært at tro

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 24-03-02 20:45

> Jeps, dfm er skyld i at jeg er blevet en weekendalkoholiker Arhh, det
> er nu ikke så slemt endda ...jeg er faktsik normalt rimeligt ædru når

Faktsik?? er det med vilje eller har det været søndag for længe

> jeg skriver her i ng'en Selvom det måske kan være svært at tro

Specielt dine "blå øgler fra mars" og andre bæster der sniger sig ind hist
og her

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-03-02 23:43

Michael Frederiksen skrev:

> Faktsik?? er det med vilje eller har det været søndag for længe

Hæ, det var nu nok nærmere køreturen i det kølige danske forår med mine
sommerhandsker, som havde en skidt effekt på motorikken

> Specielt dine "blå øgler fra mars" og andre bæster der sniger sig ind hist
> og her

Oh well, lidt tosset er man vel altid

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 23-03-02 10:58

"Henrik Mønster" <nina.henrik@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Uheldigt og noget rod - men en blodprøve skal vel altid tages til at
> bestemme promillen nøjagtigt, eller hva'?
>
> M.v.h. Henrik

Jeps - alkometret er kun til den umiddelbare vurdering - og giver vel under
normale omstændigheder et ganske rimeligt indtryk af tilstanden.

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 23-03-02 11:56

> Uheldigt og noget rod - men en blodprøve skal vel altid tages til at
> bestemme promillen nøjagtigt, eller hva'?

Jeg ved ikke med Norge, men i Sverige bliver man dømt efter alkometeret....
Behøver jeg sige det er en bedre type, end dem det danske politi har?

Rasmus

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-03-02 18:18

On Sat, 23 Mar 2002 10:15:00 +0100, "Henrik Mønster"
<nina.henrik@mobilixnet.dk> wrote:

Hej Henrik.

>Uheldigt og noget rod - men en blodprøve skal vel altid tages til at
>bestemme promillen nøjagtigt, eller hva'?

Du kan være rimelig sikker på, at hvis jeg nogensinde bliver slæbt til
blodprøve pga. defekt eller forkert anvendt udstyr ved sådan en
kontrol så vil de implicerede opleve jorden undergang - helt
personligt

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Henrik Mønster

Dato : 25-03-02 21:04

Hejsa

Helt forståeligt Jeg ville dæleme også blive tosset!!

Hilsen Henrik
(Ham med ungen på armen til Lydmurens åbent hus.....)

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-03-02 23:24

On Mon, 25 Mar 2002 21:03:43 +0100, "Henrik Mønster"

Yep, det husker jeg glimrende.
En rigtig lille solstråle.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 23-03-02 10:48

Mich@el <mick@post5.tele.dk> skrev i en

> [...]
> Sprinklervæske, politiradioer og en tændt mobiltelefon kan få
> politiets alkometre til påstå, at en ædru bilist er

Af måske netop samme grund er det ikke alkometret der er afgørende, men
derimod kun indikerer at man skal forbi en retsgyldig læge/blodprøve !!

--
Armand.