Rimeligt grafikkort til flysim spil?
Fra : Steen F.

Dato : 23-03-02 02:20

Hejsa.

Hvad er jeres erfaringer med mindstekrav til grafikkort i f.eks. Flight
Simulator 2002? Der står mindstekrav angivet i materialet, men der gør der
jo også til bla. Windows - og det passer jo aldrig helt alligevel.

Nogle tips til hvilket grafikkort jeg skal investere i? Det behøver ikke
været det vildeste og dyreste, men gerne således at jeg får max. udbytte af
FS2002.

Nå ja, jeg vil også gerne have mulighed for at hive billeder ind i pc'en fra
min videomaskine (og måske gå videre med noget videoredigering)

MVH
Steen

Fra : ZipZap

Dato : 23-03-02 07:57

> [...]
fra
> min videomaskine (og måske gå videre med noget videoredigering)

Jeg har kørt den på et Matrox G450 eTV kort, og det kørte ganske fint. Med
kortet er der også indbygget TV og video in/out og optagemuligehed. Det
virker absolut suverent. Drivere til WinXP findes.
Pris: ca. 1800,-

Bruger pt. et Gforce2 kort og det kører FS2002 også fint, der er desværre
ikke noget TV eller video in/out.
Pris: ca. 999,-

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-03-02 11:06

"Steen F." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
fra
> min videomaskine (og måske gå videre med noget videoredigering)

3D - ydelse
Et Geforce3 Ti 200 er vel nok det beste bud lige nu ydelse/pris
ellers et Geforce4mx440 da fs2002 ikke bruger nogen nye Dx8.1
effekter men der har været en del problemer med dette
kort og fs2002, på flightsim.com forum om det er blevet løst ved jeg ikke.

jeg er selv lige skiftet fra PIII 700/Geforce2mx/100mhzRAM
til XP2000 / Gf3Ti200 / 333mhz ram
og det er noget der rykker i fs2002 alle slider i max og det er ikke til
at knække selv ikke med fly som porsky C17 i spotview

> Nå ja, jeg vil også gerne have mulighed for at hive billeder ind i pc'en
fra
> min videomaskine (og måske gå videre med noget videoredigering)

mit gf3 ti er et delux fra asus med tv out/in men tv in har været en blandet
fornøgelse bare at få til at køre, WinXP driver kun i bata stage

Det komme an på hvad du ønske at grappe ,snakker vi on full screen
702x576 i 25 fps mpg2 eller er det bare i 320x240 avi for sjov ?

Jan Rasmussen

Jan Rasmussen

Fra : Steen F.

Dato : 24-03-02 02:30

"Jan Rasmussen" <fakemail@privat.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> mit gf3 ti er et delux fra asus med tv out/in men tv in har været en
blandet
> fornøgelse bare at få til at køre, WinXP driver kun i bata stage

Er det på grund af, at det kun er en beta driver at det kører dårligt, eller
hvad er der præcis galt med dit Asus kort?

> Det komme an på hvad du ønske at grappe ,snakker vi on full screen
> 702x576 i 25 fps mpg2 eller er det bare i 320x240 avi for sjov ?

Det er svært at sige. I starten er det nok kun små avi-film, men hvis man
får blod på tanden så ville det være rart at det kunne lidt mere end det.
Men jeg læste noget om et ATI All-In-Wonder engang? Det var også lidt dyrere
(omkring 3200 kr. ex. moms, jeg kan købe uden moms) og det kort havde vist
det hele... findes der et godt sted man kan læse tests om grafikkort etc. på
nettet?

Tak for svarene forøvrigt!

MVH
Steen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-03-02 12:05

> Er det på grund af, at det kun er en beta driver at det kører dårligt,
eller
> hvad er der præcis galt med dit Asus kort?

Først så forventer jeg, at når jeg kommer hjem med et nyt grafik kort
og installere det på et styresystem der er 1 år gammelt, at alle
driver der skal til at køre dette kort at tilstede på den medfølgende CD

Hvis der så skulle være en nyere og forbederet version af driver og
utilities
på deres hjemmeside ville det være et +

hvis jeg installere asus driver cd i en fresh installation af winxp
virker tv-in ikke,3d briller virker ikke, refresh er på 60hz i spil
så for at få ændret ovenstående skal man til at tweke i stor stil

lige nu kan jeg vælge Nvidia 28.32 + Nvidia stereo driver
så virker 3d briller eller Asus GPU driver og win2000 video capture
driver og et beta prog til at grappe i, der ikke er særligt stabilt
for at få tv in til at køre.

Bare det at der ikke er en knap der heder WinXP, men win98,me,nt,win2k
http://download.asus.com.tw/mm_dl_menu.asp?Status=51&l1=2&l2=2&l3=3&mid=17
er for sløvt, XP er jo ikke kommet på gaden i sidste uge.

Så at købe en kombination af 3D kort og Video in er ikke nemt
på arbejdet har jeg et Matrox G450e marvel , der virker video in /tuner
perfect men 3d ydelsen er på højde med TNT2+

Jan Rasmussen
Asus A7V333,Asus Geforce 3 Ti-200 Delux(V8200T2)
AMD XP2000,