Andet multimedie
bentjuul 3670
A3 farveprinter
Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 04-12-00 06:58

Hej folkens!

Jeg står og skal bruge en A3 farveprinter, og aner faktisk ikke ret
meget om hvilke muligheder der er. Jeg har søgt en del på forskellige
fabrikanters hjemmesider, men det er ikke nemt at sammenligne
produkterne.

A3 farvelaser var det slet ikke muligt at finde nogen af de steder jeg
søgte, men jeg ved de findes!

Okay... hvad skal jeg kigge nærmere på og hvad skal jeg holde mig fra?
Det bedste ville være en farvelaser, der samtidig skriver mange
S/H-sider ud i minuttet. Derved sparer jeg pladsen, som er sparsom nok i
forvejen.

En anden ting, der er vigtig at få med i sammenligningen er
driftsomkostninger. Der skal printes en del på A3, så en økonomisk
printer er faktisk, til en vis grænse, mere vigtig end kvaliteten af
udskrifterne.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Søren Bech Kristense~

Dato : 04-12-00 13:49

>A3 farvelaser var det slet ikke muligt at finde nogen af de steder jeg
>søgte, men jeg ved de findes!

www.hp.dk vælg produkter - vælg hp8550

http://www.pandi.hp.com/pandi-db/prodinfo.main?product=laserjet8550
Søren Bech Kristensen (Herning)
www.sbkweb.dk - www.internet.conceptdata.dk

Fra : Jon Dough

Dato : 04-12-00 23:13

Hvad med en tektronix phaser 790???

Den printer meget flottere end de fleste andre i denne klasse. HP 8500 har
ry for at være meget langsom.

tjek tektronix på: www.xerox.com/officeprinting

"Jesper Kollerup Jensen - MediaSite Production" <mail@mediasite.dk> skrev i
en meddelelse news:fnGW5.16523$zs.428516@twister.sunsite.auc.dk...

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 04-12-00 23:52

"Jon Dough" <dough@dialup.worldonline.de> wrote in message
> Hvad med en tektronix phaser 790???
>
> Den printer meget flottere end de fleste andre i denne klasse. HP 8500
har
> ry for at være meget langsom.

Uha... den er i hvert fald ikke økonomisk! Mellem 4 og 8 kroner for
en A3 med en del farver! (godt nok for Phaser 780)

Jeg tror jeg skal holde mig til Inkjet!
Hastigheden er næsten ligegyldig. Det drejer sig om 2-3 farveudskrifter
i A3 om dagen, men en del i A4... men ikke flere end jeg godt kan
"nøjes" med 10-12 ppm.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 05-12-00 10:24

Hvad med at bruge et trykkeri/ Reklamebureau
for de penge du bruger til en A3 printer + forbrugsmaterialer
kan du få lavet mange print.