Medarbejder eller partner
Fra : FB

Dato : 22-03-02 23:02

Jeg har et par programmer som jeg gerne vil have solgt

Jeg overvejer at benytte mig af partnere eller sælgere, men skal jeg stille
krav/dokumentation af CVRnr. (momsnr) eller hvordan? Jeg vil ikke ind i et
egentlig lønmodtager forhold med ferie-, skattepenge osv. men afregne på
provisionsbasis.

På forhånd tak

Finn Bennetsen
bennetsen@web4me.dk

Fra : Nico de Jong

Dato : 23-03-02 07:59

FB <bennetsen@web4me.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a7g9kr$lb1$1@sunsite.dk...
> Jeg har et par programmer som jeg gerne vil have solgt

Det nemmeste er at "indfange" et par forhandlere. De kan så købe med 35-50 %
rabat, alt efter omsætningshastighed osv
Du får dine penge med det samme, og risikoen (og supportforpligtelser)
overgår til forhandleren. Hvis de så ikke kan sælge det, er det ikke dit
problem. Du kan også bruge trinvisrabat, f.eks. 35% for det første 5
programmer, 40 for 6. til 15, op til 50% for 50 eller flere (bare som
eksempel).
Nu ved jeg ikke hvad slags programmer du taler om, men du skal også
undersøge om tilsvarende programmer findes som shareware, freeware eller er
en del af f.eks. Windows eller Office pakke osv. Prisen skal så sættes
tilsvarende.

Nico

Fra : Henrik Olesen

Dato : 07-04-02 16:11

Hvorfor ikke bare bruge nettet til at få det solgt?

Jeg ved der er flere brugere på www.startfirma.dk der har erfaring med det
:) Du kan prøve at oprette et spørgsmål fx. i denne kategori :)

http://www.startfirma.dk/startfirma/forum_visemne.php?kat=1486

Mvh Henrik